Gå til innhold

Ubehagelig styreleder.

heltubrukelig

Anbefalte innlegg

Hei!

Noen som har gode tips til hva man kan gjøre med en lettere ubehagelig styreleder? (Ca. 50 enheter)

Styreleder er en eldre herremann,  som sender meg meldinger på messenger nesten daglig, og noen av disse meldingene blir en smule ubehagelig. 

Jeg er jo vant med å bare blokkere menn som er ekle på nett, men denne karen bor jo på samme sted som meg, og han gir ut viktig informasjon på facebook, så føler ikke jeg bare kan blokkere heller. 

Jeg er såklart livredd for hva en styreleder kan finne på, og redd for at han kan gjøre bosituasjonen min vanskelig om sier i fra at jeg syns det er ugreit, men jeg trives virkelig ikke i eget hjem lengre. 

Takk for alle råd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Facebook er ikke rette plassen og gi info til beboerne. Sender han deg melding angående ting som ikke har noe med borettslaget og gjøre? I så fall få med deg noen og konfronter han direkte.  Dette er ikke grei oppførsel av han. Hvis han prøver og gjøre bo situasjonen din ubehagelig så gå videre med det til andre styremedlemmer eventuell anmeld for krenkende adferd. Sannsynligvis blir det henlagt men han bør opptre profesjonellt. 

Anonymkode: 8c61e...f87

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om dette går i retningen av seksuell trakassering eller stalking, men uansett har ikke en styreleder noen som helst grunn til å skrive til deg privat så ofte.

Lagre ALT du får, både som tekst og skjermbilder. Sørg for at du kan dokumentere alt han har sagt.

Gi én tydelig beskjed om at han kan benytte seg av styrets offisielle kanaler dersom det er viktig informasjon som skal deles, og utover det ønsker du ikke å bli kontaktet privat.

Hvis han fortsetter eller eskalerer ber du om en samtale med resten av styret der du tar med all dokumentasjon og gir beskjed om at dette ikke kan fortsette. Et det ubehagelig å ta det direkte så kan du sende epost eller sms, hvis du har kontaktinformasjon.

Hvis dette gjør ting verre så snakker du med politiet at du føler deg utrygg.

Lykke til, håper det ordner seg ❤️

Anonymkode: c16cd...b62

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...