AnonymBruker Skrevet i går, 14:38 #21 Del Skrevet i går, 14:38 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Kjenner en person men aldri vært der hun bor. har lyst å glede hun og familien i år, da de går gjennom noe tøft. hun er alenemor til flere barn. jeg har hennes nr og navn selvsagt, men ingen felles kjente. finner ikke adressen hennes noe sted, posten kan ikke hjelpe, ikke 180, gulesider, 1881, ingenting . Hun står oppført med en postboksadresse men jeg tør ikke sende dit, for hva om den ikke er aktiv? ringte posten og spurte om den var aktiv og det kunne de ikke svare på (ikke lov) Hvordan finner jeg adressen hennes, da? jeg skulle sende julegaver til alle barna.... er så lei meg, ønsker glede henne. Håper noen kan bidra til å hjelpe. vet ikke om dette er rett forum, legger det under sosialt og. Anonymkode: a7fc5...5a4 Å ha en postboks koster fra ca 1500,- til 2400,- avhengig av størrelsen, så det er sikkert ikke noe hun betaler for hvis hun ikke bruker det. Anonymkode: 39988...b52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:50 #22 Del Skrevet i går, 14:50 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Med info: Privatpersoner kan søke om å få utlevert opplysninger fra Folkeregisteret om navngitte, identifiserbare personer. Dette kan du få tilgang til navn (inkl. historikk) fødsels- og d-nummer grunnlaget for registrert identitet adresse og flyttedato for nåværende bostedsadresse (ikke adresser undergitt taushetsplikt eller gradert kode 6 etter beskyttelsesinstruksen) tidligere adresser, inn- og utflyttingsland fødested statsborgerskap sivilstand (alle typer) vergemål (verges navn) rettslig handleevne stadfestet fremtidsfullmakt dødsdato registreringsstatus (bosatt, utvandret, død, opphørt og inaktivt d-nummer) Anonymkode: 905a0...cba Nå ble jeg livredd for at mennesker jeg ikke ønsker i mitt liv skal få kontaktinformasjon likevel..... Anonymkode: af154...577 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:10 #23 Del Skrevet i går, 15:10 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Nå ble jeg livredd for at mennesker jeg ikke ønsker i mitt liv skal få kontaktinformasjon likevel..... Anonymkode: af154...577 Da bør du be om hemmelig adresse. Det bør jo ikke være spesielt overraskende at en persons adresse er offentlig informasjon og er lett tilgjengelig med noen tasteklikk - ellers hadde det ikke vært noe behov for et eget konsept som heter hemmelig adresse. Anonymkode: 905a0...cba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:22 #24 Del Skrevet i går, 15:22 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Da bør du be om hemmelig adresse. Det bør jo ikke være spesielt overraskende at en persons adresse er offentlig informasjon og er lett tilgjengelig med noen tasteklikk - ellers hadde det ikke vært noe behov for et eget konsept som heter hemmelig adresse. Anonymkode: 905a0...cba Hemmelig adresse får man ikke ut av det blå kjære deg. Jo, jeg synes det er meget spesielt å kunne be om slik informasjon om andre (bytting av navn osv) uten meget god grunn. Det gjør jo stalking ekstremt lett i Norge da. Anonymkode: af154...577 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:24 #25 Del Skrevet i går, 15:24 Du har en adresse. Send til postboksen. Skriv tydelig avsenderadresse på pakken. Anonymkode: 5dd83...63b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:31 #26 Del Skrevet i går, 15:31 AnonymBruker skrev (1 time siden): Med info: Privatpersoner kan søke om å få utlevert opplysninger fra Folkeregisteret om navngitte, identifiserbare personer. Dette kan du få tilgang til navn (inkl. historikk) fødsels- og d-nummer grunnlaget for registrert identitet adresse og flyttedato for nåværende bostedsadresse (ikke adresser undergitt taushetsplikt eller gradert kode 6 etter beskyttelsesinstruksen) tidligere adresser, inn- og utflyttingsland fødested statsborgerskap sivilstand (alle typer) vergemål (verges navn) rettslig handleevne stadfestet fremtidsfullmakt dødsdato registreringsstatus (bosatt, utvandret, død, opphørt og inaktivt d-nummer) Anonymkode: 905a0...cba Jeg er en person du ikke finner adressen til, og hadde jeg funnet ut at noen søkte om å få utlevert mine opplysninger hadde jeg blitt fly forbanna, avhengig av hva grunnen var. Anonymkode: dde1a...3c4 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:34 #27 Del Skrevet i går, 15:34 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hemmelig adresse får man ikke ut av det blå kjære deg. Jo, jeg synes det er meget spesielt å kunne be om slik informasjon om andre (bytting av navn osv) uten meget god grunn. Det gjør jo stalking ekstremt lett i Norge da. Anonymkode: af154...577 Det er to varianter av hemmelig adresse, den milde varianten er hvor privatpersoner ikke har tilgang til opplysningene, kode 7 fortrolig, og det får man lettere. Men ja, det krever jo noe. Anonymkode: 905a0...cba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anjatapinjata Skrevet i går, 18:05 #28 Del Skrevet i går, 18:05 Bare spør om adressen å si at du ønsker å sende henne et julekort da? Trenger jo ikke fortelle om overraskelsen😊 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:12 #29 Del Skrevet i går, 18:12 Det er så jævlig creepy med alle dere som stalker og gnager for å få adressen til folk for å "glede dem", og så ikke bare kan dele det med den det gjelder. Jeg er så jævlig glad for at min adresse ikke finnes noe sted og at folk må spør meg direkte. Anonymkode: a75e7...89b 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:34 #30 Del Skrevet i går, 18:34 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Kjenner en person men aldri vært der hun bor. har lyst å glede hun og familien i år, da de går gjennom noe tøft. hun er alenemor til flere barn. jeg har hennes nr og navn selvsagt, men ingen felles kjente. finner ikke adressen hennes noe sted, posten kan ikke hjelpe, ikke 180, gulesider, 1881, ingenting . Hun står oppført med en postboksadresse men jeg tør ikke sende dit, for hva om den ikke er aktiv? ringte posten og spurte om den var aktiv og det kunne de ikke svare på (ikke lov) Hvordan finner jeg adressen hennes, da? jeg skulle sende julegaver til alle barna.... er så lei meg, ønsker glede henne. Håper noen kan bidra til å hjelpe. vet ikke om dette er rett forum, legger det under sosialt og. Anonymkode: a7fc5...5a4 Du vil aldri finne adressen hennes, fordi det er helt tydelig at hun lever på kode 6, eller kode 7. Postboksen er det vanligvis noen andre som åpner/tømmer for henne, kanskje advokaten hennes eller andre med taushetsplikt. Der finnes «smutthull» men jeg er ikke så korka dum at jeg skriver den løsningen på nett for alle og enhver. Når man ikke skal kunne finnes, så skal det være umulig å finne mennesket for alle. Anonymkode: 5a2c2...189 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:38 #31 Del Skrevet i går, 18:38 Si du skal sende julekort og be om adressen. Anonymkode: 14a68...8b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supermale3000 Skrevet i går, 18:41 #32 Del Skrevet i går, 18:41 🚩🚩🚩 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:43 #33 Del Skrevet i går, 18:43 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ja men har jo lyst til å la det hele være overraskelse, men det er jo det jeg må gjøre dersom jeg ikke finner dem. Anonymkode: a7fc5...5a4 Men herlighet. Mest sannsynlig har personen valgt å ikke ha adressen offentlig, og kanskje akkurat fordi de ikke liker overraskelser så godt, hvem vet. Sånn som du skriver så virker det som om du likegodt kunne vært en stalker eller lignende. La folk sitt privatliv være i fred! Om du vil gjør noe godt så er du normal, du viser respekt. Hun vil bli like overrasket om dere møtes over en kaffe og du kommer med en gave uten at hun vet noe om den. Anonymkode: f3e60...d51 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:43 #34 Del Skrevet i går, 18:43 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Si du skal sende julekort og be om adressen. Anonymkode: 14a68...8b1 Hjelper ikke hva hun sier, bor personen på kodet adresse, som forklart over, så skal det i teorien ikke være mulig å finne adressen. Der skal heller ikke sendes ting til bostedsadresse, fordi ting som sendes er innom mange sine hender og dobbelt så mange øyne som hender. Ikke alle klarer å forstå taushetsplikt og viktigheten av å ikke røpe adresser. For alt det vi vet i denne tråden, så kan den som spør være en eks som er på jakt etter måter å finne denne kvinnen på. Anonymkode: 5a2c2...189 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:45 #35 Del Skrevet i går, 18:45 Hva hvis denne ts prøver å finne en person hen stalker, altså der personen ikke vil bli funnet. Jeg er i en sånn situasjon der jeg ikke vil bli funnet av mennesker som ikke vil la meg være i fred. Anonymkode: b99be...37e 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:47 #36 Del Skrevet i går, 18:47 Som om det er så viktig å bevare hemmeligheten er få dagene som postgangen tar... Typisk folk som snoker og stalker dette. Anonymkode: 1d480...6f3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå