AnonymBruker Skrevet 1. januar #21 Del Skrevet 1. januar AnonymBruker skrev (På 18.12.2024 den 20.10): Her er en effektiv prompt du kan bruke for å generere en mer naturlig og variert tekst som blir vanskeligere å avsløre som AI-generert: --- "Skriv en tekst som høres ut som den er skrevet av et menneske. Legg til små feil, variasjon i tone og setningsstruktur, samt noen personlige refleksjoner. Sørg for at teksten ikke er for perfekt, men inkluderer nyanser og detaljer som kan virke unike og spesifikke for en menneskelig forfatter. Gjør tonen uformell, som om forfatteren tenker høyt eller forteller en historie til en venn." --- Hvis du ønsker en spesifikk type tekst, kan du justere prompten slik: **Eksempel 1 (for en artikkel):** *"Skriv en uformell artikkel om [tema] som høres ut som den er skrevet av en menneskelig forfatter. Inkluder små skrivefeil, en variasjon i setningsstruktur, og noen personlige refleksjoner. Sørg for at teksten ikke virker for perfekt og legg inn unike detaljer og eksempler som gir et menneskelig preg."* **Eksempel 2 (for en blogginnlegg):** *"Skriv et personlig blogginnlegg om [tema]. Sørg for å bruke en samtalende tone, inkludere tilfeldige digresjoner, og legg til humor eller refleksjoner som en menneskelig forfatter ville ha gjort. Ikke gjør teksten for polert – la den føles autentisk og levende."* --- Denne typen prompt gir AI-en instruksjoner for å etterligne en mer naturlig skrivestil. Anonymkode: 4925a...a3b Denne promten er skrevet med hjelp KI. Det er (enn så lenge) veldig gjennomskubart. Anonymkode: c4c4e...aac 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar #22 Del Skrevet 1. januar AnonymBruker skrev (På 15.12.2024 den 17.44): Kan chatgpt spores med plagiatkontroll? Kort svar: Ja. Chatgpt kan veldig enkelt spores. Hvis mer enn 10% er plagiat så stryker man, unntaket er om man kan referere til kilder. Chatgpt kan ikke bli oppgitt som gyldig kilde. Hilsen lærer som har tatt flere elever i dette. På eksamen så risikerer du som sagt å stryke. Anonymkode: afda6...069 Nei, stemmer ikke. Ingen ai- kontroller er pålitelige. Det du gjør er å oppgi chatgpt i referanselista. Kan skrive at du har brukt den til språkvask om du ikke har lov til å bruke den til alt du har brukt den til. Anonymkode: ca346...edb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #23 Del Skrevet 27. januar Blåser litt liv i denne tråden, ettersom jeg selv bruker gpt en del på masterstudiet. Går en teknisk master, foreleserne oppfordrer til bruk av KI. Ser dere er mange i denne tråden som skriver at bruk av KI lett kan spores, og at man kan bli tatt for dette i plagiatkontroll. Men hvordan da? Sliter litt med å se hvordan jeg kan bli tatt for fusk. Ber aldri KI om å generere en tekst for meg, men bruker det til å finne kilder, oppsummere/trekke ut det viktigste i 300-siders rapporter, stavekontroll og sjekk av tekster jeg har skrevet. Så jeg skriver teksten først, men så får jeg GPT til å "perfeksjonere" kladden min slik at den høres litt mer proff ut. Sparer meg selv for enormt mange timer med lesing på denne måten, og slipper å bruke timesvis på å finne den "perfekte" setningen. Alltid vært en A/B-student (lenge før KI kom), men er god på å bruke lite tid på studier og lære informasjonen jeg trenger for å få toppkarakter med minst mulig innsats. Anonymkode: fb9b5...06d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå