AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #1 Del Skrevet 12. desember 2024 Som en slags plagiatkontroll? Jeg har dobbeltsjekket alt av kilder osv. Anonymkode: f7606...1eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #2 Del Skrevet 12. desember 2024 Den appen du har oppi hodet, tror den heter "Hjernen" er ganske fin å bruke for å unngå plagiat. 🙂 Anonymkode: 17326...3f4 14 2 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet 12. desember 2024 #3 Del Skrevet 12. desember 2024 Jeg ville spurt chat gpt. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RoryGilmore Skrevet 12. desember 2024 #4 Del Skrevet 12. desember 2024 Har du skrevet det du har fått av chatgpt? Eller har du hentet inspirasjon og funnet fra bøkene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ms. Perfect Skrevet 12. desember 2024 #5 Del Skrevet 12. desember 2024 Det er ikke forbudt å bruke AI. Om du har kildereferert riktig så er det ikke noe problem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #6 Del Skrevet 12. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Den appen du har oppi hodet, tror den heter "Hjernen" er ganske fin å bruke for å unngå plagiat. 🙂 Anonymkode: 17326...3f4 Gjennomsnitts-IQ-en i befolkningen har allerede sunket, og jeg tør ikke tenke på hva resultatene kommer til å bli etter noen års bruk av AI; hvorfor lære noe som helst når man bare kan skrive tre ord og få svar på alt ...? Fremtidens AI-spørreliste: 1. Jeg er våken. Hvordan skal jeg stå opp? 2. Hvordan skal jeg kle på meg? 3. Hvordan koker man vann? 4. Hvordan lager man en brødskive? 5. Hvordan finner man en tallerken? 6. Hvordan åpner man et kjøleskap? 7. Hvordan lager man te? 8. Hvordan koker man egg? 9. Hvordan pusser man tennene? 10. Hvordan bruker man sko? 11. Hvordan åpner man en ytterdør? Anonymkode: 548cd...73c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #7 Del Skrevet 15. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 12.12.2024 den 14.23): Som en slags plagiatkontroll? Jeg har dobbeltsjekket alt av kilder osv. Anonymkode: f7606...1eb Kan chatgpt spores med plagiatkontroll? Kort svar: Ja. Chatgpt kan veldig enkelt spores. Hvis mer enn 10% er plagiat så stryker man, unntaket er om man kan referere til kilder. Chatgpt kan ikke bli oppgitt som gyldig kilde. Hilsen lærer som har tatt flere elever i dette. På eksamen så risikerer du som sagt å stryke. Anonymkode: afda6...069 1 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #8 Del Skrevet 15. desember 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Kan chatgpt spores med plagiatkontroll? Kort svar: Ja. Chatgpt kan veldig enkelt spores. Hvis mer enn 10% er plagiat så stryker man, unntaket er om man kan referere til kilder. Chatgpt kan ikke bli oppgitt som gyldig kilde. Hilsen lærer som har tatt flere elever i dette. På eksamen så risikerer du som sagt å stryke. Anonymkode: afda6...069 Hva skjer da, hvis jeg stryker? Anonymkode: f7606...1eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #9 Del Skrevet 16. desember 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hva skjer da, hvis jeg stryker? Anonymkode: f7606...1eb Hvis du stryker pga. juks blir du utestengt. Anonymkode: 77117...609 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #10 Del Skrevet 16. desember 2024 Dagens ungdom er så jævla idioter Anonymkode: e2ea9...106 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #11 Del Skrevet 16. desember 2024 Har du kopiert tekst fra ai, eller bare latt deg inspirere av enkelte ord og setningsoppbygging samt struktur på oppgave feks? Om du ellers har skrevet oppgaven selv burde det gå helt fint. Anonymkode: b7120...3c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #12 Del Skrevet 16. desember 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Dagens ungdom er så jævla idioter Anonymkode: e2ea9...106 Du da, studert i det hele tatt? Det trenger ikke å være verken ulovlig eller problematisk at du har brukt chatgpt, men det kommer jo an på hvordan du har brukt den. Har du skrevet direkte av teksten som den har produsert? Har du "kastet ball" med den og formulert en egen tekst? Passer det fra chatgpt med pensumet ditt? AnonymBruker skrev (13 timer siden): Kan chatgpt spores med plagiatkontroll? Kort svar: Ja. Chatgpt kan veldig enkelt spores. Hvis mer enn 10% er plagiat så stryker man, unntaket er om man kan referere til kilder. Chatgpt kan ikke bli oppgitt som gyldig kilde. Hilsen lærer som har tatt flere elever i dette. På eksamen så risikerer du som sagt å stryke. Anonymkode: afda6...069 Jeg trodde chatgpt svarte såpass ulikt til alle at det ikke ville vises "chatgpt" i en plagiatkontroll. Derimot kan man bomme med uttrykk, oppgi feil kilder etc om man slavisk bruker chatgpt. Vil du fortelle hvordan chatgpt dukker opp som kilde i en plagiatkontroll? Anonymkode: c0d81...a21 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #13 Del Skrevet 16. desember 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Dagens ungdom er så jævla idioter Anonymkode: e2ea9...106 Eller du er akterutseilt?? Chatgtp og lignende AI er kommet for å bli, man må bare lære seg å bruke det fornuftig. Anonymkode: 69cc4...ba0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #14 Del Skrevet 16. desember 2024 Du har vel bedt ChatGPT om å vise kildene som er brukt, og så fører man på dem, etter man eventuelt sjekker selv. Setter man på kildene som Cgpt bruker, er det jo bare tidsbesparende. Anonymkode: 528a7...fed 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #15 Del Skrevet 16. desember 2024 Jeg tok eksamener nå i desember på et universitet i Norge, da leverte jeg KI-liste som vedlegg, der man dokumenterer bruken og legger ved søkeloggen. Du har ikke gjort det? Anonymkode: d0481...67a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #16 Del Skrevet 18. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 15.12.2024 den 17.44): Kan chatgpt spores med plagiatkontroll? Kort svar: Ja. Chatgpt kan veldig enkelt spores. Hvis mer enn 10% er plagiat så stryker man, unntaket er om man kan referere til kilder. Chatgpt kan ikke bli oppgitt som gyldig kilde. Hilsen lærer som har tatt flere elever i dette. På eksamen så risikerer du som sagt å stryke. Anonymkode: afda6...069 Vel, jeg har lært at AI ikke slår ut i plagiatkontrollen, og at man ikke kan stole på AI detection-programmer. Det kan også finnes retningslinjer for hvordan man kan vise til hvordan AI er brukt (har ikke prøvd det selv, jeg unngår hjemmeeksamener nå pga AI, så da er vi tilbake til skoleeksamen uten hjelpemidler igjen!). Hilsen ansatt på universitet Anonymkode: 9b698...d24 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #17 Del Skrevet 18. desember 2024 Her er en effektiv prompt du kan bruke for å generere en mer naturlig og variert tekst som blir vanskeligere å avsløre som AI-generert: --- "Skriv en tekst som høres ut som den er skrevet av et menneske. Legg til små feil, variasjon i tone og setningsstruktur, samt noen personlige refleksjoner. Sørg for at teksten ikke er for perfekt, men inkluderer nyanser og detaljer som kan virke unike og spesifikke for en menneskelig forfatter. Gjør tonen uformell, som om forfatteren tenker høyt eller forteller en historie til en venn." --- Hvis du ønsker en spesifikk type tekst, kan du justere prompten slik: **Eksempel 1 (for en artikkel):** *"Skriv en uformell artikkel om [tema] som høres ut som den er skrevet av en menneskelig forfatter. Inkluder små skrivefeil, en variasjon i setningsstruktur, og noen personlige refleksjoner. Sørg for at teksten ikke virker for perfekt og legg inn unike detaljer og eksempler som gir et menneskelig preg."* **Eksempel 2 (for en blogginnlegg):** *"Skriv et personlig blogginnlegg om [tema]. Sørg for å bruke en samtalende tone, inkludere tilfeldige digresjoner, og legg til humor eller refleksjoner som en menneskelig forfatter ville ha gjort. Ikke gjør teksten for polert – la den føles autentisk og levende."* --- Denne typen prompt gir AI-en instruksjoner for å etterligne en mer naturlig skrivestil. Anonymkode: 4925a...a3b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiniMjau Skrevet 31. desember 2024 #18 Del Skrevet 31. desember 2024 En kan også kopiere tekst inn i Chat gpt og spørre om det er "han" som har generert teksten. 😄😄😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #19 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 16.12.2024 den 7.03): Dagens ungdom er så jævla idioter Anonymkode: e2ea9...106 …uttalte absolutt alle generasjoner gjennom historien… Velkommen i de godt voksnes rekker 😊 Anonymkode: 1c499...e87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar #20 Del Skrevet 1. januar AnonymBruker skrev (På 16.12.2024 den 7.03): Dagens ungdom er så jævla idioter Anonymkode: e2ea9...106 Neida, de tilpasser seg og lærer ny teknologi. Det er vi "gamlingene" som blir "jævla idioter". Men dette var utenfor det ts spør om. Håper ts får bedre og mer hjelpsomme svar fra andre enn ab106. Anonymkode: fc47a...5fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå