AnonymBruker Skrevet i går, 15:43 #41 Del Skrevet i går, 15:43 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Sikkert coop som har bestemt at det skal kontrolleres ofte, jeg har handlet på Meny sikkert minst 200 ganger det siste året og jeg har kun blitt kontrollert en eneste gang. Anonymkode: 4eb8d...34e Det er en Meny-butikk jeg blir kontrollert på hele tiden. Greit nok hvis de faktisk hadde bemannet ut fra den hyppigheten på kontroller, men når man må stå og vente 5 minutter pluss hver gang, er det greit irriterende. Nabobutikken, Coop, har jeg blitt kontrollert på bare en gang over flere år. De har også folk tilgjengelige ved selvbetjeningskassene hele tiden. Anonymkode: a3daa...a09 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:46 #42 Del Skrevet i går, 15:46 Har i hele mitt liv blitt kontrollert 1 gang. Bor i oslo. Anonymkode: c5b49...1b1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:17 #43 Del Skrevet i går, 16:17 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Så merkelig. Jeg bruker selvbetjent kasse ca to ganger i uka. Meny og Obs. Har vært i kontroll en eneste gang siste året. Da kom han bare bort, så på meg, et raskt blikk på skjermen, og kvitterte ut. Anonymkode: 1e33c...938 Samme her. Brukt det siden det kom, blitt trukket ut én gang, og ble da bare klikket bort av butikkansatt. Jeg aner ikke hvor mange timer i kø jeg har blitt spart for på de årene, men det er mange. Elsker selvbetjeningskassene ❤️ Anonymkode: aee2c...3af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tough cookie Skrevet i går, 16:22 #44 Del Skrevet i går, 16:22 (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): Og da er det raskere i betjent kasse, ikke sant? Da slår de inn varen, så er du ferdig. Her må du selv slå inn, søke opp varen hvis den ikke har strekkode, taste, taste, taste, så vente til det kommer betjening og godkjenner kjøpet? Anonymkode: De ansatte har selv sagt at det er større sjanse for å bli tatt ut i kontroll hvis man kjøper bare én eller to ting som ikke koster så mye. Grunnen til at jeg er veldig ofte velger selvbetjeningskasse, er fordi den vanlige kassen ikke er betjent, da de ansatte er opptatt med andre ting i butikken. Endret i går, 16:23 av Tough cookie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet i går, 16:28 #45 Del Skrevet i går, 16:28 Jeg bruker ikke disse kassene da jeg er redd for å gjøre feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blått Skrevet 23 timer siden #46 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vi har en Coop-butikk med to selvbetjente kasser, og to normale kasser. Mange sier det er veldig effektivt med selvbetjent, men ikke når hver femte eller noe sånt blir trukket ut til "tilfeldig" kontroll! Personalet må fly mellom betjent kasse og selvbetjent kasse, personen i den selvbetjente kassa står og venter, blir bare forsinkelser og tull. I går var jeg i butikken to ganger, fordi jeg glemte noe første ganger. Tror dere ikke at jeg ble trukket "tilfeldig" for kontroll begge gangene, altså to ganger på én dag? Hva er poenget med slikt? Da er det bare å kutte ut selvbetjente kasser. Blir bare stress for alle. Anonymkode: 846fa...55d Jeg har aldri blitt trukket ut i kontroll. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seff Skrevet 23 timer siden #47 Del Skrevet 23 timer siden Tough cookie skrev (3 timer siden): Den siste uken har jeg vært fire ganger innom Extra og har brukt selvbetjent kasse. Har blitt plukket ut til "tilfeldig kontroll" hver gang, men tror kanskje det har noe med at jeg bare har kjøpt en eller to ting? Tror du har rett i det. Har skjedd meg flere ganger på Extra når jeg kjøper bare en eller to ting, og skjedde også på Spar her om dagen da jeg bare kjøpt en ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 23 timer siden #48 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Så hva er grunnen til at jeg, som aldri har hatt noen avvik, har blitt trukket i "tilfeldig" kontroll to ganger på en og samme dag? Anonymkode: 846fa...55d Antakelig at du har handlet få varer. Kjøper man en vare, blir man veldig ofte sjekket. Selv bruker jeg slike kasser flere ganger i uken, og blir bare kontrollert 4-5 ganger pr. år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 22 timer siden #49 Del Skrevet 22 timer siden Vaffelhunden skrev (4 timer siden): Det er ikke noe poeng. De butikkene som har selvbetjening angrer. Mange selvbetjeningskasser kommer til å forsvinne fremover. Nettopp. I Sverige bl.a er mange borte på små steder, fordi folk stal fra butikken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #50 Del Skrevet 22 timer siden I min lokale butikk blir/ble man kontrollert oftere hvis man har vektvarer. De har alltid én eller to ansatte som er rask å komme hvis noe stopper opp, enten det pga aldersgrense, tilfeldig kontroll, eller at jeg bruker (for) lang tid på å søke opp vare uten strekkode. Anonymkode: 95796...0c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #51 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Vi har en Coop-butikk med to selvbetjente kasser, og to normale kasser. Mange sier det er veldig effektivt med selvbetjent, men ikke når hver femte eller noe sånt blir trukket ut til "tilfeldig" kontroll! Personalet må fly mellom betjent kasse og selvbetjent kasse, personen i den selvbetjente kassa står og venter, blir bare forsinkelser og tull. I går var jeg i butikken to ganger, fordi jeg glemte noe første ganger. Tror dere ikke at jeg ble trukket "tilfeldig" for kontroll begge gangene, altså to ganger på én dag? Hva er poenget med slikt? Da er det bare å kutte ut selvbetjente kasser. Blir bare stress for alle. Anonymkode: 846fa...55d Når disse kassene ble installert for noen år siden, var vel tanken at det skulle hjelpe på på tempoet for å få kunder ut av kassene på mindre plass enn de gamle tradisjonelle kassene.. Ingen hadde vel forutsett at svinn i butikkene skulle øke dramatisk, fordi folk stjeler som ravner. Når svinnet går ned, går no og kontrollene ned. Når kassene kontrollerer tilfeldig, men hyppig, så er minuset at kontrollene er hyppige av alle kunder. Anonymkode: b08b5...e93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
male32 Skrevet 21 timer siden #52 Del Skrevet 21 timer siden Jeg er kjempefornøyd med selvbetjeningskasser på Coop, Rema og Eurospar butikkene. Er skuffet over at Kiwi ikke vil ha dette. Blir til at jeg ikke orker å handle på Kiwi, da jeg ofte må stå i kø og vente på andre kunder som aldri blir ferdige. Jeg får litt oftere kontroll på Coop Obs. Extra av og til. Rema og Eurospar nesten aldri. Jeg bruker disse kassene hver eneste dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HemmeligSpion Skrevet 21 timer siden #53 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Man kan jo ikke havne på en "liste" all den tid de ikke vet hva du heter eller har lov til å kjøre ansiktsgjenkjenning. Jeg har aldri hatt avvik, men likevel blitt trukket masse i kontroll. Hører at det piper stadig vekk i disse kassene, så mange blir trukket. Det mest irriterende er at jeg gjerne pakker mens jeg scanner, pent og ryddig i posen. Så kommer kontrolløren og tar alle varene ut igjen, så jeg må ta alt på nytt. Det er tidskrevende, sammenlignet med å bli ekspedert i en betjent kasse. Anonymkode: 846fa...55d Både bankkort og medlemskort er noe vi i IT kan bruke som identifisering. Har du mange varer bør du gå i vanlig kasse selv om det ikke sitter noen der. De kommer ganske raskt. Hvis ikke er det ringeklokke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Skrevet 21 timer siden #54 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Så hva er grunnen til at jeg, som aldri har hatt noen avvik, har blitt trukket i "tilfeldig" kontroll to ganger på en og samme dag? Anonymkode: 846fa...55d Jeg har også opplevd det. To ganger samme dag, og jeg er garantert ikke på noen liste iallfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #55 Del Skrevet 21 timer siden Butikken jeg handler i har alltid en som står klar for tilfeldig kontroll og kontroll av legitimasjon. Og selv der de ikke har det, så tar det ikke lang tid Anonymkode: 5eb99...985 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #56 Del Skrevet 21 timer siden Jeg handler aldri få varer, men Bunnpris har oftest kontroller. Rema har aldri, har iallfall ikke sett noen blitt kontrollert der og jeg handler mye på Rema. Kiwi har ikke selvbetjente kasser, coop extra har heldigvis. Aldri opplevd kontroll der. Coop obs kontrollerer også sjelden, iallfall når jeg er der hver fjortende dag. Anonymkode: 63ea4...78a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #57 Del Skrevet 21 timer siden Jeg har fra tid til annen lurt på om en blir trukket ut etter hvilket tempo en har når en scanner varene. Gjør jeg det kjapt uten opphold mellom varene, så er det nesten eller aldri kontroll. Nøler jeg, leiter etter varer som skal veies, eller har bare én ting, så mener jeg sjangsen for uttrekk er høy. Anonymkode: b08b5...e93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #58 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg handler aldri få varer, men Bunnpris har oftest kontroller. Rema har aldri, har iallfall ikke sett noen blitt kontrollert der og jeg handler mye på Rema. Kiwi har ikke selvbetjente kasser, coop extra har heldigvis. Aldri opplevd kontroll der. Coop obs kontrollerer også sjelden, iallfall når jeg er der hver fjortende dag. Anonymkode: 63ea4...78a Fordelen med bunnpris er at de alltid står 2m unna klar for kontroll, ihvertfall her jeg bor Anonymkode: 5eb99...985 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #59 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Nei. Så fort går det ikke snakker om å være paranoid. Anonymkode: c3fc6...551 Jobber selv i Coop og jo, en havner på "liste". Anonymkode: ac715...e19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #60 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jobber selv i Coop og jo, en havner på "liste". Anonymkode: ac715...e19 Hvilken type liste, og det er vel ikke innafor mht personvern? Anonymkode: b08b5...e93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå