AnonymBruker Skrevet i går, 12:47 #1 Del Skrevet i går, 12:47 Vi har en Coop-butikk med to selvbetjente kasser, og to normale kasser. Mange sier det er veldig effektivt med selvbetjent, men ikke når hver femte eller noe sånt blir trukket ut til "tilfeldig" kontroll! Personalet må fly mellom betjent kasse og selvbetjent kasse, personen i den selvbetjente kassa står og venter, blir bare forsinkelser og tull. I går var jeg i butikken to ganger, fordi jeg glemte noe første ganger. Tror dere ikke at jeg ble trukket "tilfeldig" for kontroll begge gangene, altså to ganger på én dag? Hva er poenget med slikt? Da er det bare å kutte ut selvbetjente kasser. Blir bare stress for alle. Anonymkode: 846fa...55d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tough cookie Skrevet 23 timer siden #2 Del Skrevet 23 timer siden Den siste uken har jeg vært fire ganger innom Extra og har brukt selvbetjent kasse. Har blitt plukket ut til "tilfeldig kontroll" hver gang, men tror kanskje det har noe med at jeg bare har kjøpt en eller to ting? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vaffelhunden Skrevet 23 timer siden #3 Del Skrevet 23 timer siden Det er ikke noe poeng. De butikkene som har selvbetjening angrer. Mange selvbetjeningskasser kommer til å forsvinne fremover. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 23 timer siden #4 Del Skrevet 23 timer siden Kan være stress enkelte ganger, men en kan også si at 4 av 5 da ble ekspedert uten hjelp, og frigjør da ansatte til å gjøre annet. Særlig enten i rushen, eller i roligere timer med mye vareleveranser så kan de selvbetjente kassene virkelig hjelpe på å få enten folk raskere igjennom eller flere ting gjort samtidig. Ser ofte at ansatte rydder i butikken mens kundene fikser seg selv. Det er det selvsagt pluss og minus med, for begge parter. Jeg liker de selvbetjente kassene til noen ting, men ikke til alt, og ikke på fulle handlevogner. Jeg handler ingenting som krever ekstra kontroll, så slipper det der. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #5 Del Skrevet 23 timer siden Tough cookie skrev (4 minutter siden): Den siste uken har jeg vært fire ganger innom Extra og har brukt selvbetjent kasse. Har blitt plukket ut til "tilfeldig kontroll" hver gang, men tror kanskje det har noe med at jeg bare har kjøpt en eller to ting? Og da er det raskere i betjent kasse, ikke sant? Da slår de inn varen, så er du ferdig. Her må du selv slå inn, søke opp varen hvis den ikke har strekkode, taste, taste, taste, så vente til det kommer betjening og godkjenner kjøpet? Anonymkode: 846fa...55d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #6 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Og da er det raskere i betjent kasse, ikke sant? Da slår de inn varen, så er du ferdig. Her må du selv slå inn, søke opp varen hvis den ikke har strekkode, taste, taste, taste, så vente til det kommer betjening og godkjenner kjøpet? Anonymkode: 846fa...55d Høres ut som butikken har stilt inn selvbetjeningskassene for kontroll litt for ofte, i vår nærmeste butikk skjer det veldig sjelden (Det er da kun alderskontroll hvis man kjøper øl.), så 9/10 ganger går vi rett gjennom. Kan bruke litt tid på å finne manuelle varer uten strekkode som går på f. eks. vekt (frukt/grønnsaker e.l.) men når man har gjort det noen ganger og innprentet varekategoriene for det man som oftest kjøper, så går det som regel kjapt neste gang. Anonymkode: 590ab...6c6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #7 Del Skrevet 23 timer siden Så merkelig. Jeg bruker selvbetjent kasse ca to ganger i uka. Meny og Obs. Har vært i kontroll en eneste gang siste året. Da kom han bare bort, så på meg, et raskt blikk på skjermen, og kvitterte ut. Anonymkode: 1e33c...938 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 23 timer siden #8 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Vi har en Coop-butikk med to selvbetjente kasser, og to normale kasser. Mange sier det er veldig effektivt med selvbetjent, men ikke når hver femte eller noe sånt blir trukket ut til "tilfeldig" kontroll! Personalet må fly mellom betjent kasse og selvbetjent kasse, personen i den selvbetjente kassa står og venter, blir bare forsinkelser og tull. I går var jeg i butikken to ganger, fordi jeg glemte noe første ganger. Tror dere ikke at jeg ble trukket "tilfeldig" for kontroll begge gangene, altså to ganger på én dag? Hva er poenget med slikt? Da er det bare å kutte ut selvbetjente kasser. Blir bare stress for alle. Anonymkode: 846fa...55d Folk stjeler som ravner ved de selvbetjente kassene mange steder, og det har flere ganger stått i media om hvor store økonomiske tap butikkene har pga dette. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #9 Del Skrevet 23 timer siden Det gir lite mening. På den lokale sjappa her har de enten økt kontrollfrekvensen helt vilt, eller så har jeg havnet på noe slags terrorliste. Blitt sjekket 16 av de 17 siste gangene jeg har handlet der.... vurderer droppe hele butikken. Anonymkode: a3daa...a09 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #10 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det gir lite mening. På den lokale sjappa her har de enten økt kontrollfrekvensen helt vilt, eller så har jeg havnet på noe slags terrorliste. Blitt sjekket 16 av de 17 siste gangene jeg har handlet der.... vurderer droppe hele butikken. Anonymkode: a3daa...a09 Har det blitt funnet avvik noen gang da? I så fall havner man på en "liste" i den forstand at man blir kontrollert mye oftere. Anonymkode: a4697...b66 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #11 Del Skrevet 23 timer siden Det hørtes veldig stressende ut der du handler. Der jeg handler er det 2 betjente kasser og 6 ubetjente kasser. Det står en ansatt ved de ubetjente kassene og hjelper til og sjekker eventuelt kontroll. Sånn sett er jo ikke kassene helt ubetjente, men det er en ansatt på kassene istedenfor 6 og det er veldig effektivt. Lite kø i forhold til antall kunder. Det vel noen butikker som løser dette bedre enn andre. Anonymkode: 83bdc...25d 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #12 Del Skrevet 23 timer siden Grüner skrev (3 minutter siden): Folk stjeler som ravner ved de selvbetjente kassene mange steder, og det har flere ganger stått i media om hvor store økonomiske tap butikkene har pga dette. Men da får de heller kutte ut disse idiotiske kassene, i stedet for å skape stress for kunder OG ansatte. Anonymkode: 846fa...55d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #13 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har det blitt funnet avvik noen gang da? I så fall havner man på en "liste" i den forstand at man blir kontrollert mye oftere. Anonymkode: a4697...b66 Man kan jo ikke havne på en "liste" all den tid de ikke vet hva du heter eller har lov til å kjøre ansiktsgjenkjenning. Jeg har aldri hatt avvik, men likevel blitt trukket masse i kontroll. Hører at det piper stadig vekk i disse kassene, så mange blir trukket. Det mest irriterende er at jeg gjerne pakker mens jeg scanner, pent og ryddig i posen. Så kommer kontrolløren og tar alle varene ut igjen, så jeg må ta alt på nytt. Det er tidskrevende, sammenlignet med å bli ekspedert i en betjent kasse. Anonymkode: 846fa...55d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #14 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Man kan jo ikke havne på en "liste" all den tid de ikke vet hva du heter eller har lov til å kjøre ansiktsgjenkjenning. Jeg har aldri hatt avvik, men likevel blitt trukket masse i kontroll. Hører at det piper stadig vekk i disse kassene, så mange blir trukket. Det mest irriterende er at jeg gjerne pakker mens jeg scanner, pent og ryddig i posen. Så kommer kontrolløren og tar alle varene ut igjen, så jeg må ta alt på nytt. Det er tidskrevende, sammenlignet med å bli ekspedert i en betjent kasse. Anonymkode: 846fa...55d Hvis du er medlem (coop/trumf) så vet de hvem du er, ellers registreres det vel ut i fra betalingskort. Anonymkode: a4697...b66 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #15 Del Skrevet 23 timer siden Jeg bruker selvbetjening flere ganger i uka, men blir sjeldent plukket ut til tilfeldig kontroll. De ene gangen jeg ble plukket ut til kontroll spurte den ansatte om jeg hadde kjøpt smågodt eller annen vekt-vare, for det kunne visstnok gjøre at man ble kontrollert. Har også hørt at kjøp av bare 1-2 varer kan øke sjansen for kontroll. Anonymkode: 6d495...126 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #16 Del Skrevet 23 timer siden Har aldri opplevd å bli kontrollert, så for meg er det den absolutt raskeste måten å handle på hvis jeg ikke skal ha så mye. Jeg snuser da, og de butikkene rundt meg gikk bort fra fingeravtrykk og begynte med manuell sjekk av legitimasjon, så hvis jeg skal ha snus går jeg til betjent kasse. Anonymkode: 12614...492 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #17 Del Skrevet 23 timer siden Vaffelhunden skrev (43 minutter siden): Det er ikke noe poeng. De butikkene som har selvbetjening angrer. Mange selvbetjeningskasser kommer til å forsvinne fremover. Hvor har du det ifra? Jeg boikotter butikker som ikke har selvbetjent kasse, er ferdig med å stå i kø på matbutikker. Anonymkode: 93d18...382 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #18 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Man kan jo ikke havne på en "liste" all den tid de ikke vet hva du heter eller har lov til å kjøre ansiktsgjenkjenning. Jeg har aldri hatt avvik, men likevel blitt trukket masse i kontroll. Hører at det piper stadig vekk i disse kassene, så mange blir trukket. Det mest irriterende er at jeg gjerne pakker mens jeg scanner, pent og ryddig i posen. Så kommer kontrolløren og tar alle varene ut igjen, så jeg må ta alt på nytt. Det er tidskrevende, sammenlignet med å bli ekspedert i en betjent kasse. Anonymkode: 846fa...55d Har aldri opplevd at den ansatte tar ut alle varene. For å få godkjent kontrollen må de scanne noen av varene, men da bare noen få av dem. Jeg synes de ansatte er flinke til å både ta hensyn, være kjappe og flere av dem ber også om unnskyldning for at de må ta ut noen av varene. Håper de aldri slutter med selvbetjening, det er en gavepakke til introverte eller bare folk som er slitne og ikke gidder så mye sosial kontakt. Jeg elsker selvbetjening og synes det er helt ok med en og annen kontroll. Anonymkode: 6d495...126 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #19 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvor har du det ifra? Jeg boikotter butikker som ikke har selvbetjent kasse, er ferdig med å stå i kø på matbutikker. Anonymkode: 93d18...382 Samme her. Anonymkode: a4697...b66 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #20 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Har det blitt funnet avvik noen gang da? I så fall havner man på en "liste" i den forstand at man blir kontrollert mye oftere. Anonymkode: a4697...b66 Hvordan vet de at det er en kunde fra "listen" som står og scanner cornflakes sin nå da? Ikke alle har medlemskort som scannes først og på den måten kunne "flagget" kunden så noen ansatte kom bort. De fleste er fremmede uten noen kunde-id. Jeg vet ikke helt frekvensen på kontrollene hos mitt lokale supermarked, men stort sett har jeg handlet i fred uten innblanding. Men kanskje 5-6 ganger på flere år at jeg har blitt kontrollert der. Og dette er Coop kjeden der man kan ha medlemskort som scannes før man begynner å scanne varene. Anonymkode: cbbed...8b5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå