Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2006 #1 Skrevet 2. mars 2006 Har inntrykk av at dermalogica er "eneren" blant hudpleie. Er det så mye bedre enn andre? Vil gjerne ha synspunkter! Har selv brukt produkter fra Clarins i flere år, og er fornøyd med det. Men er litt nysgjerrig på andre produkter. Er 35 år og har igrunnen aldri hatt noe problemer med huden.
Gjest Elfrida Skrevet 2. mars 2006 #2 Skrevet 2. mars 2006 Jeg har prøvd noen Dermalogica produkter, og de er absolutt bra. Men ikke det helt store for meg. Dermalogica lukter som om de er stappet fulle av natur, og det tror jeg nok de er også. Det er klart, når man har funnet et merke som man virkelig liker så blir man jo veldig entusiatisk og glad!
Prinsesse på erten Skrevet 2. mars 2006 #3 Skrevet 2. mars 2006 (endret) Dermalogica lukter som om de er stappet fulle av natur, og det tror jeg nok de er også. ← Husk at "naturlig" ikke nødvendigvis er bra. Det finnes en mengde "natulige" ingredienser som er like helseskadelige som "kunstige". F.eks fremstilles eteriske oljer gjerne som noe flott og fint, mens de i virkeligheten kan gi kraftige allergiske reaksjoner. Jeg bruker Decleor og er veldig fornøyd. Den passer bedre til huden min enn Dermologica. Endret 2. mars 2006 av Prinsesse på erten
Rosenrød Skrevet 2. mars 2006 #4 Skrevet 2. mars 2006 Noe som er bra med Dermalogica (og også andre merker som Decleor osv), er at produktene ikke inneholder mineraloljer.
Ling Skrevet 2. mars 2006 #6 Skrevet 2. mars 2006 Husk at "naturlig" ikke nødvendigvis er bra. Det finnes en mengde "natulige" ingredienser som er like helseskadelige som "kunstige". F.eks fremstilles eteriske oljer gjerne som noe flott og fint, mens de i virkeligheten kan gi kraftige allergiske reaksjoner. Dette er en svært unyansert påstand. En hver substans, naturlig eller kjemisk fremstilit, kan gi allergiske reaksjoner ved feil bruk. Man skal vite hva man driver med når man tar i bruk eteriske oljer. Man må være sikker på at man kjøper oljer av kvalitet hvor man vet hvilken variasjon av planten man har foran seg, bruksområder, dosering osv. Når det gjelder tema som trådstarter tar opp, må jeg si at mine erfaringer med Dermalogica er meget bra! Jeg brukte produktene i en 3 års periode og var veldig fornøyd!
Gjest Lupi ii. Skrevet 2. mars 2006 #7 Skrevet 2. mars 2006 jeg har enda ikke funnet noen annen maske som er så god som den gentle cream exfoliant. den er super!! ssc er også veldig veldig god, men jeg har begynt å bruke vichy oligo 25 nå og synes den er enda bedre til min hud. peelingen til dermalogica er veldig god, men jeg fikk en prøve på en peeling fra juvena på cubus sist jeg var der, og synes den var like god jeg.
Gjest Gjesta Skrevet 2. mars 2006 #8 Skrevet 2. mars 2006 Jeg tror en grunn til at mange synes Dermalogica er så bra, er at det er det første "ordentlige" merket de blir introdusert til etter å ha brukt parfymeriserier. I tillegg får de gjerne råd om å finne de riktige produktene til sin hud, og da får mange en aha-opplevelse. Personlig må jeg si at det finnes endel ting derfra jeg ikke ville vært foruten, blant annet Ultracalming Cleanser og Daily Microfoliant, men samtidig synes jeg ikke kremene er noe mer enn helt gjennomsnittlig.
Prinsesse på erten Skrevet 2. mars 2006 #9 Skrevet 2. mars 2006 Dette er en svært unyansert påstand. En hver substans, naturlig eller kjemisk fremstilit, kan gi allergiske reaksjoner ved feil bruk. Man skal vite hva man driver med når man tar i bruk eteriske oljer. Man må være sikker på at man kjøper oljer av kvalitet hvor man vet hvilken variasjon av planten man har foran seg, bruksområder, dosering osv. Når det gjelder tema som trådstarter tar opp, må jeg si at mine erfaringer med Dermalogica er meget bra! Jeg brukte produktene i en 3 års periode og var veldig fornøyd! ← Ingenting unyansert ved min påstand.... Jeg skriver at "naturlige" stoffer KAN gi allergiske reaksjoner. På samme måte som kunstig fremstilte. Reaksjonen kan komme på tross av riktig bruk, god kvalitet osv. Årsaken til den allergiske reaksjonen er rett og slett stoffets kjemiske struktur. Min påstand, som egentlig er et faktum, er at også "naturlige" stoffer kan være klassifisert som allergifremkallende, helseskadelig osv.
Kendra Skrevet 2. mars 2006 #10 Skrevet 2. mars 2006 Jeg vet ikke helt hva det er jeg, eller hvorfor, men jeg gikk over fra Biotherm Aqua Source og til Dermalogica for et års tid siden. Huden min er lite glatt nå som den var før jeg kom i puberteten. Jeg trenger ikke å bruke foundation, pudder, concealer eller noe til "vanlig". Dessuten innbiller jeg meg at huden er med spenstig nå enn den var. Ikke for tørr, ikke for fet...
Gjest Elfrida Skrevet 2. mars 2006 #11 Skrevet 2. mars 2006 Husk at "naturlig" ikke nødvendigvis er bra. Det finnes en mengde "natulige" ingredienser som er like helseskadelige som "kunstige". F.eks fremstilles eteriske oljer gjerne som noe flott og fint, mens de i virkeligheten kan gi kraftige allergiske reaksjoner. ← Selvsagt vet jeg at naturlig ikke er ensbetydende med bra! Naturen er full av kreftfremkallende og giftige stoffer. Mange kan ikke bruke produkter med visse naturlig stoffer i seg. Det var vel ikke det dette dreide seg om. Dermalogicaproduktene lukter godt og naturlig, men det kan åpenbart være folk som ikke tåler dem. Jeg trodde ikke det var nødvendig å nevne en gang.
Gjest ¤Humlen¤ Skrevet 2. mars 2006 #12 Skrevet 2. mars 2006 Jeg tror en grunn til at mange synes Dermalogica er så bra, er at det er det første "ordentlige" merket de blir introdusert til etter å ha brukt parfymeriserier. I tillegg får de gjerne råd om å finne de riktige produktene til sin hud, og da får mange en aha-opplevelse. Personlig må jeg si at det finnes endel ting derfra jeg ikke ville vært foruten, blant annet Ultracalming Cleanser og Daily Microfoliant, men samtidig synes jeg ikke kremene er noe mer enn helt gjennomsnittlig. ← Heeeelt enig! Etter at jeg ble kjent med hudpleie (först og fremst Dermalogica) utover det som finns på apoteket og på h&m, har jeg funnet flere favoritter blandt andre merker enn Dermalogica.
Gjest Lupi ii. Skrevet 2. mars 2006 #13 Skrevet 2. mars 2006 Shiseido er vel egentlig noe av det beste jeg har prøvd!
Gjest Bodillen Skrevet 2. mars 2006 #14 Skrevet 2. mars 2006 (endret) Det som er så bra med produktene fra Dermalogica, er at de ikke inneholder konserveringsmidler. Jeg reagerer allergisk på sånt (Metylparaben, Propylparaben, osv), og antall mennesker som utvikler allergi mot sånt er bare økende... Ulempen med Dermalogica er at produktene er dyre. Men det finnes gode alternativersom koster mindre. Selv har jeg funnet frem til et merke som heter Lavera, som er å få i helsekostforretninger. De fører også sminke. Hadde det ikke vært for disse produktene kunne jeg bare gitt opp alt fra hudrens og fuktighet til hårstylingprodukter og sminke... Endret 2. mars 2006 av Bodillen
Mint Skrevet 20. mars 2006 #15 Skrevet 20. mars 2006 En eller annen form for konserveringsmidler finnes det nok i Dermalogica også.. Ellers ville ikke produktene holdt mer en en ukes tid før den mugnet og harsknet Men det finnes andre konserveringsmidler enn div parabener heldigvis..
Netten Skrevet 20. mars 2006 #16 Skrevet 20. mars 2006 Jeg eeelsker Dermalogica!!!! Jeg har prøvd mange forskjellige rense- og hudpleieserier (Mirandas, Oriflame, Clinique og Esteé Lauder bl.a.), men ingen av dem har funket på meg. Har i tillegg vært avhengig av Basiron (kvisesalve) fra apoteket i 9 (!) år for å forhindre utbrudd. Det var så ille at hvis jeg ikke smurte meg en kveld, så hadde jeg garantert minst én ny kvise dagen etter. Nå har jeg brukt Dermalogica i 2 mnd. og huden min er helt ny! Jeg sluttet helt med Basiron, men bruker Medicated clearing gel fra Derm. og får så å si aldri kviser lenger. Både forloveden min og venninnene mine har kommentert hvor fin huden min har blitt. Love it! Det som er viktig før man begynner med Dermalogica er å få en såkalt "Face-mapping" hos hudpleier, slik at hun kan anbefale de riktige produktene til akkurat DIN hud. Jeg tviler iallefall på at jeg kommer til å skifte merke!
Prinsesse-vil-ikke Skrevet 20. mars 2006 #17 Skrevet 20. mars 2006 Jeg har nå brukt Dermalogica hudpleie en stund, noen ganger kombinert med Decleor, og er veldig fornøyd. De smårøde partiene jeg hadde tendenser til før er nå helt borte, og det går lenger tid mellom urenhetene. Isåfall er det den månedelige som forårsaker at de dukker opp...
Gjest hudlege (student) Skrevet 20. mars 2006 #18 Skrevet 20. mars 2006 Dermalogica er meget bra fordi det faktisk er dermatologisk testet. Produktene er også kjent for alt det det ikke inneholder, i stedet for alt det pleier å inneholde i følge andre produkter (l'oreal, clarins, +). Clarins er veldig parfymert og vil tørke ut huden på sikt. Det finnes også mange andre gode produkter på markedet, som f.eks decleor, dr.hauschka, MD-Formulations (for problemhud), guinot, også videre. Styr unna:dior, elizabeth arden, estee lauder, clarins, l'oreal (og deres undermerker, lancome blandt annet) og Guerlain for å nevne noen. Dette er som gift for huden deres.
Gjest Gutten Skrevet 20. mars 2006 #19 Skrevet 20. mars 2006 Hei hudlege student! Du sier at Dermalogica er meget bra... vel.... siden du er hudlege student så kan du kanskje komme med noen gode anbefalinger å bruke etter brasiliansk voksing (intim voksing)? Takker stort for godt svar...
Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2006 #20 Skrevet 20. mars 2006 Det som er så bra med produktene fra Dermalogica, er at de ikke inneholder konserveringsmidler. Jeg reagerer allergisk på sånt (Metylparaben, Propylparaben, osv), og antall mennesker som utvikler allergi mot sånt er bare økende... Ulempen med Dermalogica er at produktene er dyre. Men det finnes gode alternativersom koster mindre. Selv har jeg funnet frem til et merke som heter Lavera, som er å få i helsekostforretninger. De fører også sminke. Hadde det ikke vært for disse produktene kunne jeg bare gitt opp alt fra hudrens og fuktighet til hårstylingprodukter og sminke... ← Tror du har missforstått litt! Det er masse parabener i dermalogica produkter. Nå ser jeg på innholdlista til min skin smoothing cream og den inneholder: Methylparaben, Butylparaben, Ethylparaben, Propylparaben og Isobutylparaben. Det er jo omtrent hele paraben familien det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå