Gå til innhold

Hva skjer egentlig om man fullfører studiet, men mangler studiepoeng?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei, jeg lurer på noe. Jeg går en bachelor som er lagt opp sånn at 2 av årene er obligatoriske emner, og 1 år er frie studiepoeng. Så hvis jeg da fullfører de 3 årene, men stryker / mangler studiepoeng fra det året jeg hadde frie emner, hvordan vil dette funke? Jeg har jo da fortsatt skrevet en bachelor, men mangler noen studiepoeng. Kan man fortsatt søke jobber som "krever bachelor", eller blir man automatisk utelukket siden man mangler studiepoeng? Altså de obligatoriske emnene er jo bestått, er kun de frie emnene som ikke er bestått. 

Anonymkode: c688e...515

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hei, jeg lurer på noe. Jeg går en bachelor som er lagt opp sånn at 2 av årene er obligatoriske emner, og 1 år er frie studiepoeng. Så hvis jeg da fullfører de 3 årene, men stryker / mangler studiepoeng fra det året jeg hadde frie emner, hvordan vil dette funke? Jeg har jo da fortsatt skrevet en bachelor, men mangler noen studiepoeng. Kan man fortsatt søke jobber som "krever bachelor", eller blir man automatisk utelukket siden man mangler studiepoeng? Altså de obligatoriske emnene er jo bestått, er kun de frie emnene som ikke er bestått. 

Anonymkode: c688e...515

Da har du ingen bachelorgrad 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du har skrevet en bacheloroppgave, men du har ingen bachelorgrad og ikke noe vitnemål før du har bestått mange nok poeng. Du bør derfor ha en plan for hvordan du skal klare å fullføre. 

Med mindre graden gir en beskyttet tittel, eller at det kreves noen form for autorisasjon før du kan utøve yrket fullverdig, kan du jo søke jobber. Da skriver du at du er i ferd med å fullføre graden. Det er opp til arbeidsgiver å vurdere. Noen ganger holder det til å få jobb, andre ganger gjør det ikke. Og noen ganger får man jobb under forutsetning av at man består og fullfører utdanningen. 

Anonymkode: 9a08d...eed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...