AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #21 Del Skrevet 12. desember 2024 «Hei. Beklager, du takket nei da vi tilbød å ta med noe. Vi rekker ikke dette med så kort varsel.» Du skal ikke komme med løsningsforslag, for dette er ikke ditt problem å løse. Anonymkode: 2145a...58f 24 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perfume Skrevet 12. desember 2024 #22 Del Skrevet 12. desember 2024 Hun må jo ha gjort noe feil når hun sendte den der?? Virkelig ikke normalt, veldig frekt. Håper du finner ut av det og sier nei.. 😳 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 12. desember 2024 #23 Del Skrevet 12. desember 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Takk for svar, ts her. Jeg ble bare helt på tuppa her et øyeblikk! Det er min svigersøster som bad om dette, og håper min mann kan snakke med henne, men han ser så høyt på henne og vil nok ikke si noe. Jeg tenker at spekemat skal jeg klare å dandere og ta med, og det tilbehøret. Men å bake både kake og lage dessert( som stod med store bokstaver HJEMMELAGET) synes jeg blir mye å styre med. 😬😬 Anonymkode: 5dd06...69c Da får mannen ta seg av alt som skal fikses, da... Men siden dette ikke er et nytt menneske i livet deres, er jo det store spørsmålet om hun pleier å være sånn? Hvis dette er vanlig oppførsel fra hennes side, er det på tide med en alvorlig samtale, tydeligvis både med mannen så vel som med henne. Er det langt utenfor hennes normale væremåte, ville jeg tatt en telefon og spurt om det hadde skjedd noe. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #24 Del Skrevet 12. desember 2024 Hvis jeg var deg hadde jeg begynt å kjenne meg litt i dårlig form. Be din mann følge opp dette. Anonymkode: 8bfc8...d83 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #25 Del Skrevet 12. desember 2024 Hvem inviterte til middag sa du? 😮 Anonymkode: 31c88...e9c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #26 Del Skrevet 12. desember 2024 Dere har nå så ubeleilig fått omgangssyke, og kan selvfølgelig ikke komme. Anonymkode: 47645...39f 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #27 Del Skrevet 12. desember 2024 Hadde meldt avbud rett og slett jeg.... Det der er jo helt på trynet! Anonymkode: 1e85e...2ce 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 12. desember 2024 #28 Del Skrevet 12. desember 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Det var ikke småtteri, akkurat. Hadde de bedt meg ta med en salat i siste liten, så hadde det vært ok. Men ikke alt dette. Både dessert og kake liksom. Anonymkode: 67f16...f30 Dessert, kake, spekemat. potetsalat og grønn salat. Herregud. Det er jo en hel middag. 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 12. desember 2024 #29 Del Skrevet 12. desember 2024 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Ble bedt på førjulstreff. Hyggelig det, og vi tilbød oss å ta med noe. Men det skulle vi ikke. Bare ha med godt humør sa de. Men nå fikk jeg en lang liste over hva vi SKAL ha med, blandt annet en dessert som må lages kvelden før, og som jeg aldri har laget, en kake, potetsalat, et brett med spekemat, rømme, fetaost, grønn salat. Alt dette og mere til. Virker som om vi skal holde hele laget. Og det er på lørdag vi skal dit, jeg er høygravid og har et barn på under 2 år. Mannen min jobber kvelden fredag og vi må kjøre noen timer på lørdag for å komme dit. Er det frekt å si at det kom i seneste laget og jeg ikke rekker alt?? Jeg får ikke handlet før sent i aften isåfall heller. Anonymkode: 5dd06...69c Detter er sylfrekt. Blir du invitert til MIDDAG, så er det vertskapet som står for middagen. Ellers må de spesifisere i invitasjonene at de inviterer til SPLEISELAG. Og til og med da kan de ikke diktere at noen skal lage en spesiell dessert fra bunn. Jeg hadde droppet å dra. 10 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 12. desember 2024 #30 Del Skrevet 12. desember 2024 NiceOrNothing skrev (36 minutter siden): Hvis dette hadde skjedd meg , hadde jeg takket pent nei. Skyldt på kynnere / graviditet og kost meg hjemme til halve prisen 🤗😘 Hvorfor skylde på noe? Frekke mennesker bør få klare beskjeder om at det de gjør, ikke er innenfor. Ellers fortsetter de bare i samme duren. 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #31 Del Skrevet 12. desember 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Du må jo bare si rett ut at alt det har du ikke kapasitet til. Anonymkode: 2661c...82f Dette er det beste og ærligste svaret. Det dekker det dette handler om Anonymkode: 3eaae...ee1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #32 Del Skrevet 12. desember 2024 ElectricScum skrev (26 minutter siden): Det er uansett ikke innafor å be om dessert, kake, potetsalat, spekemat, fetaost og salat uansett hvor tidlig man får beskjed. Da kan man like godt si "Hei venner! Tenkte dere kunne arrangere og betale for en kjempefest jeg vil ha her hjemme hos meg! Håper inderlig dere vil komme. Det blir så hyggelig :)" Dette var vel nær familie. Og nei, hos meg ville slikt ikke vært innafor. Men tydeligvis er det slik for dem, og da er det valgfritt å delta eller ei. Hva vi synes er innafor, betyr jo lite når ikke vi er invitert.. Anonymkode: b1d81...c2f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #33 Del Skrevet 12. desember 2024 Hva med å sette grenser ovenfor deg selv? Start med mannen din. Hans familie er hovedsakelig hans ansvar. Kanskje han rekker å lage 5-6 ting, så kan du bidra med en salat. Det er opp til han. Ellers får han ta det opp med sin søster/bror. Det aner meg at du er en person som enkelt kan tråkkes på. Bare det å ikke vite om dette er en urimelig forespørsel tilsier vel at du sjeldent setter grenser Anonymkode: 872d4...938 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #34 Del Skrevet 12. desember 2024 Tror kanskje jeg bare hadde svart noe sånt som «seriøst?» eller noe. Hu kan like gjerne få vite at denne «forespørselen» er kokko. Anonymkode: 1fa1e...dc0 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #35 Del Skrevet 12. desember 2024 Hadde svart at det kan jeg ikke. Anonymkode: e5ff2...99c 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #36 Del Skrevet 12. desember 2024 Fristende å si ja, og så avlyse 5 minutter før 😆 nei, det var virkelig ikke innafor å be om. Anonymkode: 993e3...081 4 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerkroppen Skrevet 12. desember 2024 #37 Del Skrevet 12. desember 2024 Dersom dere har lyst til å dra, så ville jeg sagt ifra om hva jeg kunne ta med og bidra med. Enkelt og greit. Så får de fikse resten selv 🙂 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #38 Del Skrevet 12. desember 2024 Sånn, da er det gjort. Ble litt stille i andre enden, men ble forstått at det ble litt mye. Hun mente at jeg var bare hjemme uansett, men ble faktisk forstått da. Så blir ikke kake og dessert heldigvis. Takk for støtte! Glad jeg ikke ventet for lenge med å rydde opp, ble så tresset av dette. Anonymkode: 5dd06...69c 22 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #39 Del Skrevet 12. desember 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Sånn, da er det gjort. Ble litt stille i andre enden, men ble forstått at det ble litt mye. Hun mente at jeg var bare hjemme uansett, men ble faktisk forstått da. Så blir ikke kake og dessert heldigvis. Takk for støtte! Glad jeg ikke ventet for lenge med å rydde opp, ble så tresset av dette. Anonymkode: 5dd06...69c Så fordi du går hjemme, så tenkte hun at du kunne fikse mesteparten av maten pluss dessert til et middagsselskap hun har invitert til? 😅 Er det noen pensjonister som skal i denne middagen, som er blitt bedt om å stille med alle drikkevarene og hovedretten? Anonymkode: 31c88...e9c 27 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #40 Del Skrevet 12. desember 2024 Jeg lurer nå på hvor mange som skal i dette selskapet, er det bare du og mannen eller er det flere? Får dere dekket opp utgiftene til maten du skal ta med? Er det bare dere som skal ta med mat? Synes igrunnen dere står for store deler av selskapet - selv om dere slapp å ta med dessert og kake. Anonymkode: 7e80d...861 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå