Gå til innhold

Pinnekjøtt til storspist familie

Anbefalte innlegg

Skrevet

10 voksne, hvorav fem storspiste mannfolk. Hvor mye hadde dere beregnet? Jeg er livredd for for lite mat, det er skikkelig kjedelig! 

Og hvilket pinnekjøtt vil dere anbefale? Tenker midt på treet når det kommer til pris, ikke det dyreste men heller ikke det billigste🎄

Anonymkode: 6100a...4e3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøp 6 kg. 

Anonymkode: 6821c...19e

Skrevet

Det kommer jo helt an på hva måltidet skal bestå av ? 
Svineribbe, pinnekjøtt , medisterkaker, mør osv. 

På mine pakker med pinnekjøtt står det 350 gr pr pers , men jeg skal ha fire forskjellige kjøttretter ( ribbe, pinnekjøtt, mør og en lokal kjøttfull) i tillegg til poteter, surkål og rotmos ( kålrot og gulrot)  

Anonymkode: 3eaae...1bc

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

På mine pakker med pinnekjøtt står det 350 gr pr pers , men jeg skal ha fire forskjellige kjøttretter ( ribbe, pinnekjøtt, mør og en lokal kjøttfull) i tillegg til poteter, surkål og rotmos ( kålrot og gulrot)  

Hun sier jo at hun skal ha pinnekjøtt. Ikke vanlig å ha medisterkaker og ribbe i tillegg da. Det er jo bare weird. 

Hadde regnet 450 -500 gram til de storspiste og 350 gram pr pers til resten. 

Anonymkode: d8d00...83f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Nå har jeg sett på ulike nettsider, og de fleste anbefaler ca 4-500g ikke utvannet pinnekjøtt pr person. En side anbefaler 500g til storspisere, 400g til normale porsjoner. 

Jeg er vant til at det serveres grovpølse til pinnekjøttet. Jeg ser at det da beregnes 100g pølse pr pers og at mengden pinnekjøtt reduseres tilsvarende. 

Jeg er som deg redd for å beregne for lite, og vil det skal være mer enn nok til alle. Med anslagene over skulle 5 kg være passe mengde. Jeg ville nok gått for 6 kg for at alle skal kunne spise seg stappmette uten å være redde for at det er for lite mat. 

Jeg plukker alltid av kjøttet på det som er igjen og putter i frysen. Smaker utmerket blandet sammen med potetmos  (ispedd restene av stappa) et par dager senere, eller utpå nyåret, eller i lapskaus/suppe. Sånn sett er det ingen krise om det blir alt for mye mat igjen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg hadde gjort akkurat det samme. 

Anonymkode: 858dd...f4d

Skrevet

Vi skal kålstappe og poteter i tillegg til pinnekjøttet, men ikke pølse/medisterkaker. Da tror jeg vi tar utgangspunkt i seks kilo for å være sikret! 

Noen som har anbefalinger til hvilket pinnekjøtt som er bra? 

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vi skal kålstappe og poteter i tillegg til pinnekjøttet, men ikke pølse/medisterkaker. Da tror jeg vi tar utgangspunkt i seks kilo for å være sikret! 

Noen som har anbefalinger til hvilket pinnekjøtt som er bra? 

Ts

strøm Larsens kjøttfulle pinnekjøtt :) 

Anonymkode: 7cebb...e46

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...