Gå til innhold

Vurderer å flytte fra byen min grunnet mangelen på kvinner

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg vet. Men jeg tror det ordner seg, det bare er en grop en del er nødt til å puttre i før de innser de må ta noen sjanser om de faktisk skal oppleve den endringen. 

Men igjen..nå er det jo en ny tid, som verden ikke har stått ovenfor før, så kanskje vil det bli sånn at fler og fler faktisk blir single livet ut, i langt større grad? (Vet ikke hvor mange som var single før)

Samtidig som kjærligheten er fin, er også mye annet i livet fint. Jeg vet ikke med andre i min posisjon, men tankene svirrer for og imot fremtidige valg hele tiden. Noen ganger er det et stort savn når jeg ser ut ruta og ønsker å se en mann i boblejakke gående med meg hånd i hånd. Andre ganger tenker jeg at jeg ikke er klar til å bli kjennt med noen på en stund, å at det er fint å ha denne roen. Andre ganger er jeg helt på at kanskje livet mitt skal være en serie av små bekjentskaper med svært forskjellige menn, bare fordi det er spennende. Og at kanskje det er andre måter å leve livet på, som passer bedre.  Vanskelig å vite kjærlighet kan være så mye. 

Selskap er vakkert da, tenker bare at de single ikke betsandig med letthet  kan date, bare fordi det er vanlig å finne kjæreste. Det er mye å navigere og forstå. Og det er ikke et valg om eller når det kommer heller, selv om vi må velge å være aktive.

Anonymkode: 041e5...fa6

Jeg endte opp i forhold, men kjenner meg likevel veldig godt igjen i dine tanker. Kjærlighet er vanskelig å finne, vanskelig å bevare og vanskelig å miste, så hvorfor orker vi egentlig har jeg tenkt mange ganger, og ikke vært sikker på at dette livet med partner virkelig er noe å strebe slik etter. Selv om jeg altså elsker min partner. Jeg tror jeg hadde hatt et godt liv uten partner også. Ja *kremt* kanskje jeg hadde vært bedre egnet for det? (Hysj hysj, for det er vel ikke lov å si!?!) Jeg synes forhold er vanskelig og krevende, mens vennskap er mye enklere. Forhold har gitt mye fortvilelse også, mens vennskap har gitt mest glede og bare litt fortvilelse. 

Samtidig heier jeg på kjærligheten, alltid, for helt tydelig at vi mennesker (de aller fleste av oss) lengter etter det mennesket vi er hjemme med, så det er nok et primært behov det å søke sitt menneske og kjærligheten. Selv om jeg ikke bestandig føler at det er logisk eller verdt så mye styr. 😆🫢🫣

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Haha I ikke sant . Jeg begynte å prøve andre apper som badoo lokasjoner her i Oslo. Fikk plutselig mye interesse fra damer som var asiatiske; afrikanske og latino. Så snakket mye med ei og fant ut at hun ikke var i Oslo men i Filippinene. Ei på samme alder som meg, så tenkte jeg det får jeg prøve på langdistanse. Jeg dro til Manila 3 måneder senere, hun møtte meg på flyplassen. Nå 2 år senere er vi gift og venter på familiegjenforening. 

du må nok bare hoppe i det. Jeg har låtte tilvenne meg til annen kultur og å klart langdistanse . Men skal si det er verdt det og har blitt lykkelig med både kone og stedatter som jeg elsker .

drar til dem nå om en uke for å være der i jula. Gleder meg veldig ❤️

Anonymkode: 0ff08...151

😲😲❤️ Du må stor kose deg i jula!! 😄🎄🎁 Super koslig, kan ikke se for meg hvor mye du gleder deg. Kunne ønske dere var samlet fra nå av, for godt. Men det blir dere 😊 Jentene dine gleder seg nok alvorlig mye de også. 

Å kanskje hun har et søskenbarn? 😅 En fortapt nabo mann? Kanskje dere møter på en taxi sjåfør eller lignende på deres vei, som forteller lidenskapelig om sin smak for kansksje spesifikt kvinner med rødt hår uten at det er direkte en fetisj. Send han hit til oss fysisk lavtempererte, sosialt lukkede damer 😅 

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Lykke til! En annen god idé er å begynne med en hobby som mange kvinner også driver med. F.eks dans, fjellturer i regi av Turistforeningen, kajakkpadling e.l. 

Anonymkode: e19b6...3d0

strikking... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

😲😲❤️ Du må stor kose deg i jula!! 😄🎄🎁 Super koslig, kan ikke se for meg hvor mye du gleder deg. Kunne ønske dere var samlet fra nå av, for godt. Men det blir dere 😊 Jentene dine gleder seg nok alvorlig mye de også. 

Å kanskje hun har et søskenbarn? 😅 En fortapt nabo mann? Kanskje dere møter på en taxi sjåfør eller lignende på deres vei, som forteller lidenskapelig om sin smak for kansksje spesifikt kvinner med rødt hår uten at det er direkte en fetisj. Send han hit til oss fysisk lavtempererte, sosialt lukkede damer 😅 

Rødt hår er fint. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Takk for det, skal virkelig det, teller bare ned dagene nå før jeg drar til flyplassen nå. Gleder meg noe veldig til å se henne på flyplassen og når vi kommer til familien for å treffe stedatteren min nå. 

Hadde gjerne gjort det om jeg kjente til noen. Tror det er mange der som vil ha europeiske damer, så du kan prøve deg. Men det er litt annen kultur, så må nok tilvennes litt. 

Jeg er introvert sosialt selv, lykke til :)  

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TS.

Det har absolutt ikke bare med antall kvinner sett i forhold til menn osv å gjøre. Jeg har en god venn som aldri har vært i forhold, tror det lengste tiden han har vært sammen med en jente er 14 dager da de dro til syden sammen. Da var de ikke sammen som i forhold, men fysisk sammen. 

Drit i det, det som er tanken min er at uansett hvor vi er så har han nesten en magisk tiltrekning på det motsatte kjønn (og gutter). Har mange ganger reist, gått på byen, konserter og annet med han og det slår  ALDRI feil, han kommer i prat med damer etter noen minutter. Ofte så er det nesten litt pinlig da man merker at ukjente damer kniver om å få hans oppmerksomhet. 
Hans største problem er at han ofte har kommet i trøbbel med gubber siden han får damer som er i forhold til å sette seg på fanget hans, han tar de i håret osv.

Har spurt mange ganger hva det er han gjør og hvordan han klarer dette, han sier selv at det bare skjer. Han ender alltid opp med de flotteste damene som oss andre drømmer om.

Anonymkode: 45048...41e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Hei TS.

Det har absolutt ikke bare med antall kvinner sett i forhold til menn osv å gjøre. Jeg har en god venn som aldri har vært i forhold, tror det lengste tiden han har vært sammen med en jente er 14 dager da de dro til syden sammen. Da var de ikke sammen som i forhold, men fysisk sammen. 

Drit i det, det som er tanken min er at uansett hvor vi er så har han nesten en magisk tiltrekning på det motsatte kjønn (og gutter). Har mange ganger reist, gått på byen, konserter og annet med han og det slår  ALDRI feil, han kommer i prat med damer etter noen minutter. Ofte så er det nesten litt pinlig da man merker at ukjente damer kniver om å få hans oppmerksomhet. 
Hans største problem er at han ofte har kommet i trøbbel med gubber siden han får damer som er i forhold til å sette seg på fanget hans, han tar de i håret osv.

Har spurt mange ganger hva det er han gjør og hvordan han klarer dette, han sier selv at det bare skjer. Han ender alltid opp med de flotteste damene som oss andre drømmer om.

Anonymkode: 45048...41e

Han stiller sikkert bak vennen din damedragsmessig uansett. Å flytte vil vel kanskje føre til at oddsene gjevnes ut noe selvom en ikke dermed kan regne med suksess. 

For alt jeg vet kan jo de andre mennene i bygda ha samme drag som vennen din kanskje trådstarter bare er litt mindre attraktiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.12.2024 den 19.17):

javel? Hvorfor finnes det så ikke en eneste mann som vil ha meg? 🤒

... ok, dette gidder jeg ikke mer. Møkklei av å være alene og uelsket 🥺

Anonymkode: 9fb48...9af

Du får komme deg ut i verden du også :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.12.2024 den 10.47):

Jeg bor i en liten by på vestlandet. Har sett på ssb.no at det bor 80 kvinner pr. 100 menn her på min alder. 

Mange år gikk jeg å følte meg ekstremt uattraktiv. Fordi ingen kvinner viste et fnugg av interesse for meg. Noe som nesten gjorde at jeg ga opp å finne noen.

Etter jeg leste hva statistikken var. Ga det mening. Synes det er rart at Norge organiserer seg på en måte at det blir slik.

Jeg vurderer nå å flytte til et sted med jevnere kjønnsbalanse. Selv om det virker å være få steder der det er flere kvinner enn kvinner.

Anonymkode: e2b71...05d

Gjør som du vil. Du trenger ikke å annonsere det. 

Anonymkode: 0ec91...947

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.12.2024 den 16.59):

De tvinger jo kjønn gjennom på arbeidsplasser, så hvorfor ikke geografisk? Jeg ser ingen dobbeltmoral her. Høres helt identisk ut i mine ører.

(Poenget mitt er at all kvotering er sexistisk. Uansett årsak.)

Anonymkode: 2eba7...3c3

De tvinger da ingen til å søke på jobber de ikke ønsker? Hvordan skulle de tvinge noen til å flytte til steder de ikke vil bo?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.12.2024 den 16.13):

Godt poeng.

Her må regjeringen inn! Hvis de kan kjønnskvotere basert på hva slags type arbeid det er, så kan de med samme logikk kjønnskvotere basert på hvor arbeidsplassen ligger geografisk! Alt skal jo være likt mellom kjønnene.

Stortinget burde lage en ny lov om at ingen kvinner skal bli ansatt i Oslo en stund fremover, til kjønnsbalansen er utgjevnet. Det er jo tross alt viktigere at kjønnene er 50/50 enn at folk skal få bestemme over sine egne liv.

(Dette er ironi.)

Anonymkode: 2eba7...3c3

Det starter ofte med ironi. Veien til virkeligheten er forbausende kort. Det blir nok snart slik at folk avvises fordi kommunen allerede har fylt sin kvote av det ene eller andre kjønnet. Vi er allerede i nærhetene av problemstillingen mht innvandrere, så hvorfor ikke kjønn? Politikerne har dette i seg. I byråkratiets verden kan alt gå an.

Anonymkode: 5274a...1d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, du bør sjekke kartet og flytte til en by med store universitet og høyskoler. Der myldrer det av fine damer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det starter ofte med ironi. Veien til virkeligheten er forbausende kort. Det blir nok snart slik at folk avvises fordi kommunen allerede har fylt sin kvote av det ene eller andre kjønnet. Vi er allerede i nærhetene av problemstillingen mht innvandrere, så hvorfor ikke kjønn? Politikerne har dette i seg. I byråkratiets verden kan alt gå an.

Når det er innvandring har staten et ansvar for å introdusere og bosette dem, å de må nesten ha et hjem å la dem bo i, så da blir det jo organisert utifra hvor det fysisk er mulig å finne hjelpen noe  trenger. Det handler om resurser og bo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...