Kniv & gaffel Skrevet 14. desember 2024 #21 Del Skrevet 14. desember 2024 Ja, klart skal jeg pynte meg! 😊 Jeg er oppvokst med at det var en selvfølge å kle seg fint på julaften når vi skulle spise middag og åpne gaver. Julaften var den eneste dagen i året hvor vi pyntet oss selv om det bare var oss nærmeste familien som var samlet. Det vil si mamma, pappa, mormor, morfar og oss barna i familien. Jeg synes alltid at det var så koselig På Julaften i år skal jeg til søsteren min Der blir vi ganske mange siden også deler av svigerfamilien hennes kommer. Da skal jeg ha på meg en av mine fineste kjoler. På 1. juledag har jeg vært vant med at det er selskap med storfamilien, med onkler, tanter og søskenbarn, og selvsagt pyntet jeg meg også da. Nå som både foreldrene mine, onkelene og tantene er døde er det litt annerledes, og det er slutt på stort familieselskap den dagen. Det er uansett en stor høytidsdag og en anledning til å kle seg finere. Jeg skal blant annet i gudstjeneste på 1 juledags formiddag og da pleier jeg å kle meg pent. Jeg har aldri skjønt greia med å gå i pyjamas i jula. Det kan jeg gjøre ellers i året. 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #22 Del Skrevet 14. desember 2024 Jeg og mannen pynter oss i dress og kjole. Det gjorde vi også under corona-tiden da vi feiret jul og nyttår helt alene. Det ble en overdådig feiring med mye dyrere mat og vin enn vanlig, ettersom vi bare trengte kjøpe til to🤣 Anonymkode: 85bf5...207 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofiei Skrevet 14. desember 2024 #23 Del Skrevet 14. desember 2024 Vi pynter oss på julaften. I andres øyne er vi kanskje til og med stivpyntet. For oss er det en selvfølge. 1 juledag er vi hos svigers. Så da er det på med penklær igjen. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #24 Del Skrevet 14. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 12.12.2024 den 19.02): Nei pynter meg ikke. Ikke samboer heller. Skjønner ikke vitsen. Anonymkode: 3840b...fe2 Så trist Anonymkode: 9a3fe...009 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #25 Del Skrevet 14. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Så trist Anonymkode: 9a3fe...009 Hvorfor blir du trist av hva andre mennesker som du ikke engang skal se har på seg? Da går du rundt å tenker mye på andres antrekk når du kan bli trist av det. Anonymkode: 19356...11d 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #26 Del Skrevet 14. desember 2024 Julekvelden ja,helt til etter middag,men ingen dress. Etter det kommer joggebukse og ullsokker på. Resten av uka er vi på tur og på jobb og ikke spesielt pynta når vi er hjemme. Er det så nøye da? Anonymkode: da9f1...23b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elaine Marley Skrevet 14. desember 2024 #27 Del Skrevet 14. desember 2024 Ja, det gjør jeg. Jeg er vant til at vi gjør det hjemme. Pynter meg også de andre juledagene. Synes det er en hyggelig og fin ting å gjøre. Det blir litt mer spesielt og høytid over det. Vi er stort sett hjemme. Det virker som mange bare pynter seg når de skal ut av huset. Hverdagsklær kan jeg gå med resten av året. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet 14. desember 2024 #28 Del Skrevet 14. desember 2024 LiseTV skrev (4 timer siden): Pysj? Hvordan kan en føle seg vel i det? Har ikke pysj og kommer ikke til å ha det heler. Jeg har på enkel kjole frem til middagen og da blir det finkjole på .Begge dager. Selvsagt turklær når jeg er på turer. For min del: hvordan kan en ikke føle seg vel i Pysj? Kanskje fordi folk er forskjellige. Hjemme er det pysj, ferdig snakket. Det er komfortabelt og deilig, løst og varmt. Skal jeg ha kjole på meg må jeg ha strømpebukse eller tights på meg fordi jeg er frysen av meg. Strømpebukse er helt greit å ta på seg utomhus, lite koselig å sitte med inne når en tross alt bare skal kose seg i sofakroken. Julepysjen blir bare brukt i desember så skal den ha sin funksjon må den bli brukt. Det er alltid et høydepunkt å komme hjem og ta av seg stramme oppdollete klær fra juleselskap og inn i noe mer deilig, avslappende, komfortabelt. Alltid! julen intet unntak heller viktigere. Ingen som har skrevet at du må kjøpe deg pysj. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #29 Del Skrevet 14. desember 2024 Er oppvokst med stivpynting. Opplevde hele dagen som falsk fra ende til annen og grua meg faktisk alltid til julaften. Tvungen fysisk kontakt. Det var aldri fysisk kontakt mellom oss ellers i året. De voksne var påtatt blide og alt var liksom sååååå fanatisk og vakkert. Det var ikke måte på hvor vakkert innpakningen var og sløyfene var, og gavene var sååååå omtenksomme. Mens resten av året kom det kun eder og galle ut av kjeften på de og folkene var idoiter og dummer. Julaften var en gedigen kontrast. Så nei, her pynter vi oss ikke. Vi gjør noe vi ikke gjør noen annen dag i året, vi går i pysj hele dagen. Anonymkode: 8c83a...d58 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #30 Del Skrevet 14. desember 2024 skreppamedleppa skrev (17 minutter siden): For min del: hvordan kan en ikke føle seg vel i Pysj? Kanskje fordi folk er forskjellige. Hjemme er det pysj, ferdig snakket. Det er komfortabelt og deilig, løst og varmt. Skal jeg ha kjole på meg må jeg ha strømpebukse eller tights på meg fordi jeg er frysen av meg. Strømpebukse er helt greit å ta på seg utomhus, lite koselig å sitte med inne når en tross alt bare skal kose seg i sofakroken. Julepysjen blir bare brukt i desember så skal den ha sin funksjon må den bli brukt. Det er alltid et høydepunkt å komme hjem og ta av seg stramme oppdollete klær fra juleselskap og inn i noe mer deilig, avslappende, komfortabelt. Alltid! julen intet unntak heller viktigere. Ingen som har skrevet at du må kjøpe deg pysj. Koser meg i sofakroken i bare strømpebukse jeg, så lenge den er minimum 40-60 den og oppover. (nesten u-gjennomsynlig). Ingen i familien reagerer på det. Anonymkode: ccd2e...95a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet 14. desember 2024 #31 Del Skrevet 14. desember 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Koser meg i sofakroken i bare strømpebukse jeg, så lenge den er minimum 40-60 den og oppover. (nesten u-gjennomsynlig). Ingen i familien reagerer på det. Anonymkode: ccd2e...95a Ok, det er jo flott for deg, jeg koser meg best i sofakroken med en løs og ledig pysjbukse som ikke strammer noen plasser slik en strømpebukse gjør og det reagerer heller ikke mannen min på, selvfølgelig ikke. Vi finner alle våre type klær vi koser oss best med, for min del er det pysj 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #32 Del Skrevet 14. desember 2024 Vi er hjemme, men besteforeldre kommer. Vi har alltid pyntet oss før middag. Vi dekker fint, pynter oss...og noen går i kirka før middag og. Anonymkode: 77eec...d78 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #33 Del Skrevet 14. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Koser meg i sofakroken i bare strømpebukse jeg, så lenge den er minimum 40-60 den og oppover. (nesten u-gjennomsynlig). Ingen i familien reagerer på det. Anonymkode: ccd2e...95a Gjør akkurat det samme. Godt jeg ikke er alene 🤭 Anonymkode: 85107...e44 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #34 Del Skrevet 14. desember 2024 Vi pynter oss, men er hemmelig misunnelig på de som har tradisjon med pysj etter middagen 😍 Anonymkode: 724b5...2a3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jukkapalme Skrevet 15. desember 2024 #35 Del Skrevet 15. desember 2024 Pynter meg alltid på julaften. Har på vanlige klær på dagen når jeg går tur med hunden og sånt, så dusjer og ordner jeg meg og på med finstasen. Er alltid hos foreldrene mine på julaften, så skifter ikke før vi er hjemme, ofte blir det veldig sent. Har aldri hatt tradisjon med å skifte til pysj etter maten. 1.juledag spiser vi julefrokost bare samboeren og jeg og drar aldri noe sted. Kun turer i skogen med hunden. Kler meg behagelig, men pent. Men hadde jeg skullet i juleselskap hadde jeg selvfølgelig pyntet meg. Pynter meg på nyttårsaften også selv om det bare er meg, samboeren, hunden og kattene her. Reiser aldri noe sted den dagen pga dyrene. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #36 Del Skrevet 15. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 14.12.2024 den 12.19): Hvorfor blir du trist av hva andre mennesker som du ikke engang skal se har på seg? Da går du rundt å tenker mye på andres antrekk når du kan bli trist av det. Anonymkode: 19356...11d Det ER trist med folk som ikke pynter seg på festdager. Litt mangel på respekt, kanskje… Samme med 17. mai - blir faktisk litt irritert når jeg ser folk i vanlige klær den dagen 😅 Anonymkode: 05454...701 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #37 Del Skrevet 15. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det ER trist med folk som ikke pynter seg på festdager. Litt mangel på respekt, kanskje… Samme med 17. mai - blir faktisk litt irritert når jeg ser folk i vanlige klær den dagen 😅 Anonymkode: 05454...701 Så du er trist og lei deg for at andre koser seg i behagelige klær og kler seg slik de selv ønsker? Jaja det er jo bare deg selv det går ut over egentlig. Anonymkode: 19356...11d 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #38 Del Skrevet 17. desember 2024 Vi pynter oss på julaften. Jeg synes det er så koselig å pynte seg litt for hverandre og markere en fin dag sammen. Men 1.dag er det ikke pynting. Den dagen skal vi sove lenge, spise herlig frokost et par timers tid og bare nyte å ha fri sammen Anonymkode: c2ff7...432 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PurpleTuliip Skrevet 17. desember 2024 #39 Del Skrevet 17. desember 2024 Pynter oss på julaften ja, kun om vi skal spise hos noen 1 juledag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flintis Skrevet 17. desember 2024 #40 Del Skrevet 17. desember 2024 Million skrev (På 12.12.2024 den 10.53): Jeg er vokst opp med det, ja, og jeg (som eneste jente blant 3 brødre) måtte tvangsiføres kjole i julen. Jeg hatet det. Men mamma var nådesløs, jeg skulle ha kjole når jeg pyntet meg! Senere som voksen, tok jeg på meg en pen bluse og bukser. Ikke stivpyntet, og ikke kjole. Pleide å kjøpe noen nye klær til å ha jul og nyttårsaften. Men igjen, ikke kjoler. Da jeg fikk familie selv, hadde mannen alltid på seg dress og slips og hele pakka. Sønnen gikk i penbukser og skjorte, men ingen jakke og slips, for det hatet han og nektet å iføre seg. Nå de siste årene (jeg er skilt nå) feirer vi en "liten" jul og er hos faren min, min sønn og jeg. Faren min spurte selv om vi kunne gå i vanlige klær og slippe dress og skjorte med slips, så da går vi bort til han på julaften i ført vanlige klær. Rene og pene, men vanlige, ikke pyntet. Faren min har en "julegenser" (julerød) som han har brukt i sikkert 25 år. Den tar han på seg hver julaften. Jeg er mer som mannen din og mora di, men så koselig med julegenseren til faren din😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå