LiseTV Skrevet 10 timer siden #1 Del Skrevet 10 timer siden Pynter du og familien seg på julaften og 1. juledag? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristin70 Skrevet 10 timer siden #2 Del Skrevet 10 timer siden Ja, det gjør vi. Det er en del av julen 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjugur Skrevet 10 timer siden #3 Del Skrevet 10 timer siden Ja, vi er ikke stivpyntet, men joda... penklær skal på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #4 Del Skrevet 10 timer siden Samme her! Jeg elsker å pynte meg, og dette er supre anledninger!☺️ Anonymkode: 04620...079 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #5 Del Skrevet 10 timer siden Ikke når vi bare går hjemme, men skal vi bort på lunsj/middag feks så bruker vi pent tøy. Ikke stivpyntet. Anonymkode: f6f09...6f8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 10 timer siden #6 Del Skrevet 10 timer siden (endret) Jeg er vokst opp med det, ja, og jeg (som eneste jente blant 3 brødre) måtte tvangsiføres kjole i julen. Jeg hatet det. Men mamma var nådesløs, jeg skulle ha kjole når jeg pyntet meg! Senere som voksen, tok jeg på meg en pen bluse og bukser. Ikke stivpyntet, og ikke kjole. Pleide å kjøpe noen nye klær til å ha jul og nyttårsaften. Men igjen, ikke kjoler. Da jeg fikk familie selv, hadde mannen alltid på seg dress og slips og hele pakka. Sønnen gikk i penbukser og skjorte, men ingen jakke og slips, for det hatet han og nektet å iføre seg. Nå de siste årene (jeg er skilt nå) feirer vi en "liten" jul og er hos faren min, min sønn og jeg. Faren min spurte selv om vi kunne gå i vanlige klær og slippe dress og skjorte med slips, så da går vi bort til han på julaften i ført vanlige klær. Rene og pene, men vanlige, ikke pyntet. Faren min har en "julegenser" (julerød) som han har brukt i sikkert 25 år. Den tar han på seg hver julaften. Endret 10 timer siden av Million 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ullvott Skrevet 8 timer siden #7 Del Skrevet 8 timer siden Vi pynter oss ordentlig på julaften: har alltid gjort det og kommer nok alltid til å gjøre det. Er vokst opp med det, begge to, og synes det hører med til høytidsstemningen. Jeg kjenner familier som bruker bunad på julaften. Det gjør ikke vi, men dress på gutta/mennene og pen kjole eller pent todelt antrekk (skjørt/"festbukser" + fin overdel) på jentene/damene. Førstedagen er også en dag for pene klær, men som regel hakket ned fra julaften. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #8 Del Skrevet 8 timer siden Når vi feirer med min familie gjør vi det, men ikke hos svigers for de "synes ikke det er så viktig" (og det synes jeg er veldig trist). Anonymkode: d5c04...bbc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet 2 timer siden #9 Del Skrevet 2 timer siden På julaften er det meg og mannen, vi pynter oss ikke. På 1. og 2. dag er det juleselskaper og da pynter vi oss litt men ikke stivpynting. Men det beste er å komme hjem i fra disse selskapene og først ta på seg turklær og gå en lang deilig tur med hunden og få lufte hode for så å komme hjem igjen og ta på seg julepysjen. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 2 timer siden #10 Del Skrevet 2 timer siden Julaften ja, 1. juledag bare hvis vi skal bort eller får gjester. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #11 Del Skrevet 2 timer siden Ja, vi pynter oss alltid på julaften. På 1. juledag har vi ingen faste tradisjoner (bortsett fra brunch med gårsdagens middagsrester), så da ender vi ofte opp med å bare gå i pysj eller koseklær. Skal vi bort pynter vi oss selvfølgelig. Anonymkode: 05454...701 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #12 Del Skrevet 2 timer siden Nei pynter meg ikke. Ikke samboer heller. Skjønner ikke vitsen. Anonymkode: 3840b...fe2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #13 Del Skrevet 1 time siden På julaften til middag ja. Ellers ikke. Anonymkode: 813c1...590 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #14 Del Skrevet 1 time siden Ja, fin stasen må på før vi skal i kirka. Så skifter vi gjerne til pysj når julemiddagen er spist. Anonymkode: be2fd...8d4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #15 Del Skrevet 1 time siden Jeg er vokst opp med det, og kler barna pent også. Når det er selskap vel og merke. På morgenen på julaften går det i pysj mens vi koser oss med julefilmer, godis og matlaging, men på ettermiddagen kler vi oss pent. Resten av romjula kler vi oss også pent om vi skal ha besøk/dra bort på besøk med mat. Anonymkode: e30ba...0f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #16 Del Skrevet 1 time siden Er vokst opp med fritidstøy/treningstøy frem til ettermiddag, da vi som regel trener eller tar en skitur midt på dagen. Men til kl 17 er alle veldig fint pyntet. "HJemme" møtte man alltid fint pyntet til førstedags og annendags froksot, det var høytidsdager. Men der har jeg og mannen endret tradisjon til at det er julepysj som gjelder. På kvelden pynter vi oss alltid igjen til middag, men ikke like pent som julekvelden. Anonymkode: 77161...6e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #17 Del Skrevet 1 time siden Kl 17 når jula ringes inn er alle nydusjet og pyntet. Før det er det arbeidsdag, noen er på skitur osv. Første og andre juledag er det passe pent hele dagen, unntatt når man er ute selvsagt. Ingen går i pysj på dagtid i mitt hus, jul eller ikke! Anonymkode: 8335d...647 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 1 time siden #18 Del Skrevet 1 time siden Jeg er vokst opp med en mor som selv alene tar på seg nylonstrømpebukse og pene klær innen Sølvguttene ringer julen inn. Så her er det litt av tradisjonen, men jeg har jobbet en del år, og hatt mange år med uniform, med pynt ved navneskiltet og noe på hodet bare (nisselue eller fin hårbøyle). Så er vel en mellomting mellom ingenting og stivpyntet, alt etter hvem det feires med. Julegenser er også innenfor her, for de som føler for det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 34 minutter siden #19 Del Skrevet 34 minutter siden Synes det er fint å holde på noen tradisjoner. Barna vet alltid hva som kommer, slik har det vert i generasjoner. Men vi er en ganske stor familie der familien står øverst og betyr alt. Derfor pyntet fint i hele julehelgen med selskap hos forskjellige familiemedlemmer. Alltid finkjole i jule og nyttårshelgen! Er en familie på 15 fordelt på 3 generasjoner. Anonymkode: ccd2e...95a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå