Gå til innhold

Permisjonsplanlegging! Er det noen smarte hoder her som kan hjelpe:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg er ikke naturlig god på planlegging og å forstå nav regler. Har termin i mai med barn nr 2.og ønsker deres råd/ høre hva dere tenker om permisjonsplanen. Ønsket mitt er å få mindre stress rundt barnehage oppstart eller utsette denne litt , med feks kortere dager, eller færre dager i starten. Forrige barn var ca 1,5 år gammel og jeg ønsker ikke full start før denn alderen helst. Vi har det ikke fett økonomisk med mye lån. Noen som har gode råd for å få mindre stress og råd til dette? Evt hvilke prioriteringer har dere gjort økonomisk? Jeg har også en drøm om å jobbe redusert fels 70% etter endt permisjon, men leser mange steder at folk føler de har like mye å gjøre bare på mindre tid og penger. Hvis jobben tillater, det er i utgangspunktet en litt fleksibel kontorjobb, hvor jeg ikke må være på kontoret presist 8-16, men med noe reisedaer i perioder, og lite imøtekommende sjef. Planen så langt; 80%utbetaling for å strekke permisjonstiden. Jeg tar mamma+felleskvote,mai til ca februar( 18+16uker).deretter ulønnet 50% i 16 uker og 50%jobb( og far i 50%pappaperm). Så ferie 12 uker mor og far rar 3 uker ferie samtidig feks( oppsparte) ut august( barn er da i innkjøring i barnehage og bare 1år og 3 mnd. Deretter jobbe fast deltid  70%mens far tar ut resten av pappapermisjon på deltid et par uker, da er barnet kanskje 1,5 år?  Er det lov å gjøre slik med pappapermen hvis dere forstår hva jeg mener? Beklager langt innlegg, men lufter tankene❤️😂 har prøvd litt ulike permisjonskalkulatorer men vet ikke helt hva som er innafor og vi vil jo gjerne ha litt ferie sammen også:) 

Anonymkode: 64ab8...432

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nav har chat/suppert telefon. Ville ringt dem for veiledning.

Anonymkode: 9d403...99f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...