Gå til innhold

Trives faktisk noen menn med rot, skitt og støv hjemme?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg en manlig leiebor i en leilighet jeg eier, må si han er da leiligheten er minimalistisk.

Jeg måtte innom og sjekke om alt var ok, grunnet nytt kjøleskap skulle inn.

Sjekket badet, det var rent og pent, ensest i selve do skålen og inni dusjen er ikke ren.

Men tror neppe de ser slikt.

Nå flytter han og regner med han ikke vasker inni dusjen.

Anonymkode: a330f...10f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan ikke henvise til noen kilde, men lese en artikkel en gang hvor de hadde undersøkt rundt dette. Ðet de fant ut at det generelt virker som at det er en forskjell på hva menn og kvinner oppfatter son rot osv. Mennene ser rett og slett ikke at det er ting som må rydde og gjøres på samme måte som kvinner. Dette er jo selvfølgelig individuelle forskjeller også. Akkurat som det er individuelle forskjeller i hva som oppfattes som rot. 

Anonymkode: cb86b...5cf

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg kan ikke henvise til noen kilde, men lese en artikkel en gang hvor de hadde undersøkt rundt dette. Ðet de fant ut at det generelt virker som at det er en forskjell på hva menn og kvinner oppfatter son rot osv. Mennene ser rett og slett ikke at det er ting som må rydde og gjøres på samme måte som kvinner. Dette er jo selvfølgelig individuelle forskjeller også. Akkurat som det er individuelle forskjeller i hva som oppfattes som rot. 

Anonymkode: cb86b...5cf

Derfor bør en gjøre kompromisser om det er forskjell i hva man ser på som rotete, eller den som ønsker det konstant perfekt ta ekstra om det er veldig viktig for henne, kan jo ikke være sånn at det alltid er den som ønsker det perfekt er den som har rett 

Anonymkode: 3b4a6...e93

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Derfor bør en gjøre kompromisser om det er forskjell i hva man ser på som rotete, eller den som ønsker det konstant perfekt ta ekstra om det er veldig viktig for henne, kan jo ikke være sånn at det alltid er den som ønsker det perfekt er den som har rett 

Anonymkode: 3b4a6...e93

Noen kvinner her inne har en nesten autistisk motvilje mot å kompromisse. «jeg  vet best hvilken standard vi skal ha på rydding og renhold, mannen skal bidra 50% og hvis vi ikke gjør det akkurat på min måte så får vi pest og kolera». Det er en dårlig innstilling til samliv og livet generelt.

Jeg ser skitt og rot. Men jeg har høyere terskel for å bli plaget av det enn mange andre. Ekle ting på badet eller kjøkkenet er verst. Noe rot på stuebordet og litt støv eller spindelvev i en krok plager meg minst.

Hvis jeg er på besøk og du har nysgjerrige, lekne og kloke barn som vil snakke med meg og en hund som legger seg på rygg for å bli kost med så er det mye mer imponerende enn et minimalistisk hjem.

Anonymkode: 2f689...b63

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...