mimifin72 Skrevet 25. desember 2024 #41 Skrevet 25. desember 2024 Hoppetaujenta skrev (På 12.12.2024 den 19.37): Jeg trives i et folkelig hjem hvor man kan se at det bor folk og de har et liv...som ikke går ut på å ha det som en forside i Bonytt. Jupp, jeg er dame. Samme her! Som bestemor sier: My kitchen is clean enough to be healthy and dirty enough to be happy! 3
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #42 Skrevet 25. desember 2024 Maskinfører skrev (4 minutter siden): Ja jeg gjør det ikke rot da men her er det ikke vasket siden 2016 Fy faen så ufattelig kvalm du er! Ikke rart du er alene Anonymkode: 08c66...c5e 1 1
Maskinfører Skrevet 25. desember 2024 #43 Skrevet 25. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fy faen så ufattelig kvalm du er! Ikke rart du er alene Anonymkode: 08c66...c5e Jeg trives godt alene ☺️
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #44 Skrevet 25. desember 2024 Maskinfører skrev (1 minutt siden): Jeg trives godt alene ☺️ Det vet vi at du ikke gjør. Og det er dyremishandling å ha dyr i skitt og dritt Anonymkode: 08c66...c5e 1 1
Maskinfører Skrevet 25. desember 2024 #45 Skrevet 25. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det vet vi at du ikke gjør. Og det er dyremishandling å ha dyr i skitt og dritt Anonymkode: 08c66...c5e Kvinnfolket tålte ikke smatting så etter den episoden så fant jeg ut at jeg trives alene raper etter jeg har spist også dyremishandling ja men det er jo rent på soverommet der han oppholder seg ☺️ 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #46 Skrevet 25. desember 2024 Maskinfører skrev (17 minutter siden): Kvinnfolket tålte ikke smatting så etter den episoden så fant jeg ut at jeg trives alene raper etter jeg har spist også dyremishandling ja men det er jo rent på soverommet der han oppholder seg ☺️ Du er en ekkel gris Anonymkode: 08c66...c5e 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #47 Skrevet 25. desember 2024 mimifin72 skrev (28 minutter siden): Samme her! Som bestemor sier: My kitchen is clean enough to be healthy and dirty enough to be happy! Det gjør hun ikke! 😄 Men jeg har den kjøleskapsmagneten. Anonymkode: 3349a...7ec 1
Maskinfører Skrevet 25. desember 2024 #48 Skrevet 25. desember 2024 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Du er en ekkel gris Anonymkode: 08c66...c5e Det er nok nærmere sannheten takk
mimifin72 Skrevet 25. desember 2024 #49 Skrevet 25. desember 2024 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Det gjør hun ikke! 😄 Men jeg har den kjøleskapsmagneten. Anonymkode: 3349a...7ec Hun sier det FORDI hun har magneten, hehe 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #50 Skrevet 25. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 13.12.2024 den 11.28): Hvordan klarer du å se på det som en liten feil? Når husarbeid er noe som må gjøres daglig? Tjener han mye mer og du får av det? Eller jobber mer, så du kan jobbe mindre? Ellers skjønner jeg det ikke Anonymkode: 19942...b7d Det er ikke alt man skal skjønne, og dette ble tydeligvis alt for komplisert for deg. Anonymkode: 43f72...4db
AnonymBruker Skrevet 6. februar #51 Skrevet 6. februar Tror dessverre mange menn bruker «å ikke se at det er skittent, eller rotete» er en dårlig unnskyldning for å ikke gidde å ta tak hjemme, fordi de vet at hvis det går for langt tar damen det fordi hun ikke orker å bo i det. Mange utspekulerte menn der ute.. Anonymkode: 6e5e0...bbb
AnonymBruker Skrevet 7. februar #52 Skrevet 7. februar Rot og skitt gjør absolutt ingenting med min sinnsstemning. Om det er rotete eller ryddig rundt meg er jeg helt likegyldig til. Alltid vært sånn. Anonymkode: 000f9...d45
Irak Skrevet 7. februar #53 Skrevet 7. februar AnonymBruker skrev (På 13.12.2024 den 12.16): Eksmannen min var slik at han drev med målrettet inkompetanse. Han klaget på hvor rotete og skittent det var veldig ofte. Han hadde en forventning om å komme hjem til ett hus som var strøkent. Problemet var at jeg var jo så mye flinkere til alt så det var best om jeg bare gjorde det. Jeg brettet tøy finere, visste hvor ting skulle stå og hvordan man vasker gulv riktig. Så da ble det til at det var best om jeg gjorde alt og gav han applaus om han støvsugde litt innimellom, for tenk å ha en så flott mann som hjalp til hjemme da! Så klaget han hver gang det ikke var strøkent mens han satt seg i sofaen og ventet på at jeg skulle fikse det. Jo lengre jeg ventet jo gretnere ble han. Jeg skulle selvsagt sagt fra mer, bedt han ta seg sammen, men jeg klarte ikke surmuliga og silent treatment opplegget hans, så jeg gjorde det jeg kunne for å holde han fornøyd. Til jeg ikke orket mer og gikk fra han. Det kom som lyn fra klar himmel, vistnok. Men helt ærlig det er ikke bare kvinnens ansvar og oppdra en mann riktig, han må faktisk kunne ta tak i ting selv også. For prøver man å si noe så blir man sablet ned som en klagende kjærring uansett med disse mennene. Anonymkode: dff6c...e2a Så bra du gikk fra han. Bedrevitere dobbeltstandard moralister er reine drepen. Man kan ikke vinne med dem. De endrer bare reglene til sin fordel, så skylder dem på deg når det ikke er bra nok. 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar #54 Skrevet 7. februar Jeg er mann og rydder og vasker (minst) halvparten hjemme, og er nå i et forhold der vi har noenlunde samme syn hva som er et ålreit ryddig og rent hjem. Klart vi støvsuger og rydder før middagsbesøk, og gjerne også vasker over på badet. Det skal se noen lunde presentabelt og skikkelig ut, i tillegg til at det skal være hygienisk tilfredsstillende hjemme. Jeg hadde imidlertid en eks som mente man skulle langt mer enn det som var nødvendig og likevel forventet 50% fra meg. Med det mener jeg at hun ønsket å rydde bort alle ladekabler på kontoret (som gjester ikke besøkte og uansett jo var et kontor), vaske innsiden av kjøleskapet, sortere bøker i bokhylle etter farge (jeg gremmes...) og denslags hver eneste gang noen (venner, familie eller andre) skulle innom en tur. Det mente jeg, og mener jeg fortsatt, det er urimelig å forvente at man bidrar likt inn i. Ja, det finnes menn som faen ikke gidder å lette på ræva for å bidra hjemme. Og det finnes også kvinner (og sikkert også menn) som forventer et 50/50-bidrag til prosjekter som åpenbart ikke er nødvendige. Jeg tror nok de aller fleste kvinner som klager over menn som ikke bidrar har grunn til å klage, og det å "ikke se rot" er nok ofte en unnskyldning. Men det kan også være en grei beskrivelse av å ha ulik terskel for å rydde. Og den er for høy hos noen og unødvendig lav hos andre. Anonymkode: 7b47f...060 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar #55 Skrevet 7. februar Skrittent og svinesti, nei. Men jeg har null behov for å ha det perfekt hele tiden, litt rot er helt greit. Det trenger ikke konstant være skinnende rent, men møkkete ønsker jeg det ikke. Men kjæresten mener det skal være skinnende rent og alt skal være på stell 100% av tiden, og det er selvfølgelig hun som mener hun har rett og jeg skal gjøre som henne, men nei, det gidder jeg ikke, da får hun ta det som er ekstra selv om det er så viktig for henne Anonymkode: 3b4a6...e93 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar #56 Skrevet 7. februar Min mann rydder etter seg på kjøkken og bad, men husvask/støvsuging ser han ikke at trengs. Har testet noen ganger (gått til streik 😂). Etter ca fire uker begynner han å innse at det burde vaskes. Anonymkode: 79cd2...88e
AnonymBruker Skrevet 7. februar #57 Skrevet 7. februar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Min mann rydder etter seg på kjøkken og bad, men husvask/støvsuging ser han ikke at trengs. Har testet noen ganger (gått til streik 😂). Etter ca fire uker begynner han å innse at det burde vaskes. Anonymkode: 79cd2...88e For et par år siden var kona mi på en 9 måneder lang jobbtur. Jeg vaska én gang, rett før hun kom hjem. Merka ikke at det var skittent en gang, og gjorde det kun fordi jeg visste hun kom til å like det. Anonymkode: 000f9...d45 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar #58 Skrevet 7. februar Min mann hater rot, men han gidder ikke rydde og vaske selv. Han klager heller, men jeg tenker at når han ikke gidder å rydde så får han bare tåle det. Vi har to barn så det blir litt. Anonymkode: 78bb0...784
AnonymBruker Skrevet 7. februar #59 Skrevet 7. februar Det hevdes at intelligente mennesker har høyere toleranse for rot enn mindre intelligente. Stemmer ganske bra med de jeg kjenner. De smarteste har det mer rotete. Anonymkode: c9341...684
AnonymBruker Skrevet 7. februar #60 Skrevet 7. februar Det finns tusen ting i verden som er viktigere enn et ryddig hjem. Og så er jeg enig i at om din partner har helt andre preferanser enn deg,at h*n vil ha det nye mer strøkent,så må vedkommende sørge for det selv. Her kan ikke den ene parten alene styre graden av ryddighet. Man må møtes på midten,begge parter må gi og ta litt. Anonymkode: 3602c...5f1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå