AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #21 Del Skrevet 15. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): De mest rotete og støvete hjem jeg har vært i er hos lesbiske. Anonymkode: 5e524...e49 Folk er ulike, og det finnes både ryddige og rotete lesbiske. Min erfaring er likevel at kvinner, uavhengig av om de er lesbiske eller heterofile, generelt er mer ryddige enn menn. Anonymkode: 85009...94e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #22 Del Skrevet 15. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 12.12.2024 den 10.00): Etter å ha lest diverse tråder om håpløse menn på hjemmebane og den evige diskusjonen om "standarden" i heimen, så må jeg si at jeg virkelig lurer på dette! Hvor går grensen for rot, skitt og støv som menn kan trives med? Er de lykkelige som grisen i svinestien, er det målrettet inkompetanse ("weaponized incompetence"), er det ren latskap, eller mangel på respekt for partneren? En blanding, kanskje, eller noe helt annet? Anonymkode: e8870...7bb Noen er blinde for støv og skitt, andre har fruentimmer med støv på hjernen. Anonymkode: 6966a...198 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Gnom Skrevet 15. desember 2024 #23 Del Skrevet 15. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 12.12.2024 den 10.00): Etter å ha lest diverse tråder om håpløse menn på hjemmebane og den evige diskusjonen om "standarden" i heimen, så må jeg si at jeg virkelig lurer på dette! Hvor går grensen for rot, skitt og støv som menn kan trives med? Er de lykkelige som grisen i svinestien, er det målrettet inkompetanse ("weaponized incompetence"), er det ren latskap, eller mangel på respekt for partneren? En blanding, kanskje, eller noe helt annet? Anonymkode: e8870...7bb Jeg hater støv og rot. Jeg blir dårlig av støv også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katties Skrevet 15. desember 2024 #24 Del Skrevet 15. desember 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Folk er ulike, og det finnes både ryddige og rotete lesbiske. Min erfaring er likevel at kvinner, uavhengig av om de er lesbiske eller heterofile, generelt er mer ryddige enn menn. Anonymkode: 85009...94e Avhenger av person. Har bodd med menn som hadde det fint og ryddig på rommet. Bodde også med ei dame som var VELDIG rotete. Kunne komme ut på kjøkkenet 5 min etter det var rengjort til at det var smuler OVERALT - som om hun hadde gått rundt med brødet sitt og saget! Det var smuler på alle 3 bordene som var der...! Eller frokostblanding utover hele gulvet. En 20cm stabel med tallerkener, kanskje. Inne på rommet rullet det svære dotter med støv. Jeg tuller ikke: de var kanskje 5 cm i diameter 😱 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #25 Del Skrevet 15. desember 2024 katties skrev (8 minutter siden): Avhenger av person. Har bodd med menn som hadde det fint og ryddig på rommet. Bodde også med ei dame som var VELDIG rotete. Kunne komme ut på kjøkkenet 5 min etter det var rengjort til at det var smuler OVERALT - som om hun hadde gått rundt med brødet sitt og saget! Det var smuler på alle 3 bordene som var der...! Eller frokostblanding utover hele gulvet. En 20cm stabel med tallerkener, kanskje. Inne på rommet rullet det svære dotter med støv. Jeg tuller ikke: de var kanskje 5 cm i diameter 😱 Les de første tre ordene i kommentaren du svarte på. Vi ser ut til å være enige. Anonymkode: 85009...94e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katties Skrevet 15. desember 2024 #26 Del Skrevet 15. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Les de første tre ordene i kommentaren du svarte på. Vi ser ut til å være enige. Anonymkode: 85009...94e Ja,vi er enige - ga bare eksempel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
askjiir Skrevet 16. desember 2024 #27 Del Skrevet 16. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 13.12.2024 den 11.28): Hvordan klarer du å se på det som en liten feil? Når husarbeid er noe som må gjøres daglig? Tjener han mye mer og du får av det? Eller jobber mer, så du kan jobbe mindre? Ellers skjønner jeg det ikke Anonymkode: 19942...b7d Fordi det er en liten feil. Ro deg ned. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #28 Del Skrevet 17. desember 2024 Jeg skjønte min mann bedre da jeg besøkte svigers for første gang. Der var ting OVERALT, stablet langs med veggene. Og skittent. Svigermor forsøkte desperat å holde stue og kjøkken og bad rent til vi kom, men vi har dukket opp uannonsert et par ganger, og da har det ikke sett ut. Ting ble heller aldri fullført, den siste lista manglet alltid osv. Og sånn er min mann og. Han har vokst opp sånn, så han ser det ikke selv.. Ironisk nok har min søsters mann og vokst opp i en tilsvarende bolig, og han er så ryddig at du får ikke spist opp maten engang før han rydder av bordet 🤭 Anonymkode: 7707a...10b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gregarious Skrevet 17. desember 2024 #29 Del Skrevet 17. desember 2024 Denne grafen illustrer litt av utfordringen med å ha det ekstremt ryddig, så kalt "diminishing returns". 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #30 Del Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 13.12.2024 den 11.31): Trenger ikke være møkkete, men streben etter perfeksjon er ikke noe jeg gidder, komplett sløsing av energi, så om dama ønsker ha det helt plettfritt konstant, så er det hennes ansvar, er da ikke min feil om hun ikke klarer å se noe som helst rot Anonymkode: 3b4a6...e93 Det er nettopp slik det er,både for enkelte damer og enkelte menn. Det trenger ikke være perfekt,godt nok er mer en nok! Man lærer seg hva som er viktig i livet,og at hjemmet er perfekt er langt ned på min liste. Anonymkode: 3602c...5f1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #31 Del Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 12.12.2024 den 19.27): Noen ganger synes jeg det er "koselig" med litt støv og rot. At ting ligger litt malplassert. Får en sånn følelse av trygghet og at man er hjemme. Hvis alt bare er ryddig og sterilt blir det veldig rart for meg. Anonymkode: 63b31...76e Da har du nok oppvokst med sånt i hjemmet. Jeg ble oppvokst med mye lufting i hjemmet lukt neutralt gode lukter lite støv og alltid ryddigt og det syntes jeg var så koseligt og deiligt at jeg automatist endte opp sånn selv. Elsker å ta inn fine sanseinntrykk som gode lukter og koselig atmosfære frisk luft. Opplever barna mine setter pris på det også. Anonymkode: b70f8...59d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #32 Del Skrevet 23. desember 2024 Jeg bor alene, er ikke glad i rot, men min definisjon av rot er nok noe annet enn hva de fleste tenker på som rot. Støv og hybelkaniner finnes det masse av. Har robotstøvsuger, takk hellige makter for det! Den kommer ikke til under sofaen eller i kriker og kroker! Så da ble det litt støv da. Vasker vinduer, tja kanskje en gang i året. Er tho opptatt av hygiene og ryddighet på kjøkkenet. Ellers kan deg flyte litt. Livet er for kort til å ha ett utstillingshjem 24/7 365 assa 😂 Men kos dere med å dø med støvsugeren i hånda! Anonymkode: 9bc7a...44e 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #33 Del Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg bor alene, er ikke glad i rot, men min definisjon av rot er nok noe annet enn hva de fleste tenker på som rot. Støv og hybelkaniner finnes det masse av. Har robotstøvsuger, takk hellige makter for det! Den kommer ikke til under sofaen eller i kriker og kroker! Så da ble det litt støv da. Vasker vinduer, tja kanskje en gang i året. Er tho opptatt av hygiene og ryddighet på kjøkkenet. Ellers kan deg flyte litt. Livet er for kort til å ha ett utstillingshjem 24/7 365 assa 😂 Men kos dere med å dø med støvsugeren i hånda! Anonymkode: 9bc7a...44e Det handler mer om å ha det jevnt over ryddig og rent. Jeg bor alene og bruker kanskje ti minutter per dag samt én halv til én time hver fredag for å holde hjemmet mitt skikkelig rent og ryddig. Det er bare hvis man lar det går lenge mellom hver rydd og vask at det tar mye tid. Kjæresten min er sånn, og derfor er vi særboere, det er best både for meg og ham. Anonymkode: 5cd5a...a52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #34 Del Skrevet 23. desember 2024 Innså hvor mye husarbeid jeg gjorde uten å i det hele tatt tenke over det da jeg kom hjem til min eksmann. Ufattelig hvor skittent han har det, virker ikke som om han bryr seg overhodet med å ha en ren do og vask. Det er så ekkelt. Hadde også en liten greie med en fyr som hadde det så skittent at jeg droppa ham bare av den grunn, orka ikke å være rundt i det. Menn som klarer å holde det rent og ryddig er superatraktive for meg. Anonymkode: 0d000...f5c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #35 Del Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 13.12.2024 den 11.21): Målrettet inkompetanse er da et norsk begrep? Dessuten påstår jeg ingen ting, jeg spør. Og har lagt innlegget på "Skråblikk og generaliseringer", noe som mer enn tydelig nok burde tilsi at dette er satt på spissen og ikke helt alvorlig ment.... -ts Anonymkode: e8870...7bb Aldri hørt om. Anonymkode: 5939d...acb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #36 Del Skrevet 23. desember 2024 Gi meg heller et hjem med latter, hjerterom og glede. Hvor det alltid er plass til en til rundt bordet og hvor folk kan slappe av. Vokste opp med en mor med støv på hjernen, hvor alt skulle skinne og besøk var et nødvendig onde. Ble helt motsatt selv, men var opptatt av å ha et praktisk og varmt hjem. Mye mulig det er litt støv og hybelkaniner i hjørnene her. Anonymkode: fd179...9d6 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #37 Del Skrevet 23. desember 2024 Jeg er mann, og trives ikke med rot og skitt. Det koster så lite å holde det i orden, noen minutter hver dag og kanskje et oppsamlingsheat med støvsuging og gulvvask en halvtime hver torsdag. Eksen var skippertaksmenneske, det fløt rot over alt, og hver lørdag var himmel og jord i bevegelse for å rydde og vaske alt som har hopet seg opp. Anonymkode: 5939d...acb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #38 Del Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Det handler mer om å ha det jevnt over ryddig og rent. Jeg bor alene og bruker kanskje ti minutter per dag samt én halv til én time hver fredag for å holde hjemmet mitt skikkelig rent og ryddig. Det er bare hvis man lar det går lenge mellom hver rydd og vask at det tar mye tid. Kjæresten min er sånn, og derfor er vi særboere, det er best både for meg og ham. Anonymkode: 5cd5a...a52 Har for mange ting, etter å ha ryddet dødsbo etter familie og er alvorlig deprimert. Let me fucking live. Anonymkode: 9bc7a...44e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #39 Del Skrevet 25. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 23.12.2024 den 18.48): Aldri hørt om. Anonymkode: 5939d...acb Nei, og da kan det selvsagt ikke eksistere, eller? Det er en oversettelse av begrepet "weaponized incompetence" som jeg lånte fra en artikkel. Det betyr at man later som om man ikke får til helt enkle huslige oppgaver for å slippe å ta sin del. -ts Anonymkode: e8870...7bb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 25. desember 2024 #40 Del Skrevet 25. desember 2024 Ja jeg gjør det ikke rot da men her er det ikke vasket siden 2016 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå