Gå til innhold

Trives faktisk noen menn med rot, skitt og støv hjemme?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Etter å ha lest diverse tråder om håpløse menn på hjemmebane og den evige diskusjonen om "standarden" i heimen, så må jeg si at jeg virkelig lurer på dette! Hvor går grensen for rot, skitt og støv som menn kan trives med? Er de lykkelige som grisen i svinestien, er det målrettet inkompetanse ("weaponized incompetence"), er det ren latskap, eller mangel på respekt for partneren? En blanding, kanskje, eller noe helt annet?

Anonymkode: e8870...7bb

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mine mann roter litt. Men han ser det rett og slett ikke. Hvis jeg spør ser du ikke at det er støvete på badet? Nei jeg ser ikke det svarer han da. Men han er en fantastisk partner og en fantastisk far. Så jeg tar gledelig hjemmet jeg. Han hjelper meg når jeg spør om hjelp. Jeg trives så godt i livet at den lille feilen der klarer jeg å se forbi. 

Anonymkode: 5649c...efb

• Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Mine mann roter litt. Men han ser det rett og slett ikke. Hvis jeg spør ser du ikke at det er støvete på badet? Nei jeg ser ikke det svarer han da. Men han er en fantastisk partner og en fantastisk far. Så jeg tar gledelig hjemmet jeg. Han hjelper meg når jeg spør om hjelp. Jeg trives så godt i livet at den lille feilen der klarer jeg å se forbi. 

Så fint å høre, og nå er nok ikke mannen din i "målgruppen" for dette innlegget heller :) Det er en grunn til at jeg la det under "Skråblikk og generaliseringer" ;)

-ts

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger synes jeg det er "koselig" med litt støv og rot. At ting ligger litt malplassert. Får en sånn følelse av trygghet og at man er hjemme. Hvis alt bare er ryddig og sterilt blir det veldig rart for meg.

Anonymkode: 63b31...76e

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trives i et folkelig hjem hvor man kan se at det bor folk og de har et liv...som ikke går ut på å ha det som en forside i Bonytt. Jupp, jeg er dame. :) 

• Liker 5
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

målrettet inkompetanse ("weaponized incompetence")

Jeg kan ikke ha respekt for en person som bruker dette uttrykket. du må komme deg vekk fra amerikanske feminister før du ødelegger hjernen din.

Anonymkode: bda34...5df

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen kvinner også.

Weaponised incompetence, weaponised incompetence, weaponised incompetence.

Ha en flott dag, folkens🥰

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg kan ikke ha respekt for en person som bruker dette uttrykket. du må komme deg vekk fra amerikanske feminister før du ødelegger hjernen din.

Anonymkode: bda34...5df

Målrettet inkompetanse er da et norsk begrep? Dessuten påstår jeg ingen ting, jeg spør. Og har lagt innlegget på "Skråblikk og generaliseringer", noe som mer enn tydelig nok burde tilsi at dette er satt på spissen og ikke helt alvorlig ment....

-ts

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.12.2024 den 10.08):

Hvordan klarer du å se på det som en liten feil? Når husarbeid er noe som må gjøres daglig? Tjener han mye mer og du får av det? Eller jobber mer, så du kan jobbe mindre? Ellers skjønner jeg det ikke

Anonymkode: 19942...b7d

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.12.2024 den 10.00):

Etter å ha lest diverse tråder om håpløse menn på hjemmebane og den evige diskusjonen om "standarden" i heimen, så må jeg si at jeg virkelig lurer på dette! Hvor går grensen for rot, skitt og støv som menn kan trives med? Er de lykkelige som grisen i svinestien, er det målrettet inkompetanse ("weaponized incompetence"), er det ren latskap, eller mangel på respekt for partneren? En blanding, kanskje, eller noe helt annet?

Trenger ikke være møkkete, men streben etter perfeksjon er ikke noe jeg gidder, komplett sløsing av energi, så om dama ønsker ha det helt plettfritt konstant, så er det hennes ansvar, er da ikke min feil om hun ikke klarer å se noe som helst rot 

Anonymkode: 3b4a6...e93

• Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Tror ikke de ser det

Det finner du fort ut av hvis du får gjester på besøk som mannen mener er viktige. Da ser man raskt hvor mye rundt omkring i huset han ser som er rot og møkk. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hvordan klarer du å se på det som en liten feil? Når husarbeid er noe som må gjøres daglig? Tjener han mye mer og du får av det? Eller jobber mer, så du kan jobbe mindre? Ellers skjønner jeg det ikke

Får håpe det KUN er støv på badet han ikke ser, og at det ike er støv generelt, skittent doskål, smuler på benken, tallerkener etterlatt etter middagen, skjeggrester og tannkrem i vasken, skittent sengetøy, osv...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eksmannen min var slik at han drev med målrettet inkompetanse. 

Han klaget på hvor rotete og skittent det var veldig ofte. Han hadde en forventning om å komme hjem til ett hus som var strøkent. 

Problemet var at jeg var jo så mye flinkere til alt så det var best om jeg bare gjorde det. Jeg brettet tøy finere, visste hvor ting skulle stå og hvordan man vasker gulv riktig. 

Så da ble det til at det var best om jeg gjorde alt og gav han applaus om han støvsugde litt innimellom, for tenk å ha en så flott mann som hjalp til hjemme da! 

Så klaget han hver gang det ikke var strøkent mens han satt seg i sofaen og ventet på at jeg skulle fikse det. Jo lengre jeg ventet jo gretnere ble han. 

Jeg skulle selvsagt sagt fra mer, bedt han ta seg sammen, men jeg klarte ikke surmuliga og silent treatment opplegget hans, så jeg gjorde det jeg kunne for å holde han fornøyd. 

Til jeg ikke orket mer og gikk fra han. Det kom som lyn fra klar himmel, vistnok. 
Men helt ærlig det er ikke bare kvinnens ansvar og oppdra en mann riktig, han må faktisk kunne ta tak i ting selv også. For prøver man å si noe så blir man sablet ned som en klagende kjærring uansett med disse mennene. 

Anonymkode: dff6c...e2a

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bare menn, mvh sjuske :sjenert: Jeg bor alene, husarbeid er dørgende kjedelig og hybelkaniner er vennligsinnede... Men i motsetning til det enkelte på KG ser ut til å tro, er det ganske langt mellom prikkfritt og uhygiensk, og litt støv i krokene og smuler på kjøkkenbenken  tilsier ikke lav boevne. Jeg tror nok at ganske mange i hverdagen har en litt annen standard enn de vil vedkjenne seg.

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (12 minutter siden):

Ikke bare menn, mvh sjuske :sjenert: Jeg bor alene, husarbeid er dørgende kjedelig og hybelkaniner er vennligsinnede... Men i motsetning til det enkelte på KG ser ut til å tro, er det ganske langt mellom prikkfritt og uhygiensk, og litt støv i krokene og smuler på kjøkkenbenken  tilsier ikke lav boevne. Jeg tror nok at ganske mange i hverdagen har en litt annen standard enn de vil vedkjenne seg.

Sånn har jeg det også nå som jeg bor alene. Det er ikke strøkent til en hver tid. Jeg har garantert hybelkaniner bak dørene om du ser etter de, smuler på kjøkkenbenken er det også. På badet er det klær som ikke er brettet og jeg tror til og med jeg har en pose med søppel som ikke har kommet lengre enn til ytterdøra. 

Det er ikke så ille at jeg skjemmes over det, jeg kan ta imot besøk når som helst! Men strøkent er det på langt nær ikke😄

Jeg bor ikke på utstilling. Heldigvis! 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Sånn har jeg det også nå som jeg bor alene. Det er ikke strøkent til en hver tid. Jeg har garantert hybelkaniner bak dørene om du ser etter de, smuler på kjøkkenbenken er det også. På badet er det klær som ikke er brettet og jeg tror til og med jeg har en pose med søppel som ikke har kommet lengre enn til ytterdøra. 

Det er ikke så ille at jeg skjemmes over det, jeg kan ta imot besøk når som helst! Men strøkent er det på langt nær ikke😄

Jeg bor ikke på utstilling. Heldigvis! 

Det er selvsagt ikke strøkent hos meg til en hver tid heller, for all del 😄 Men jeg trives ikke med å stå opp til et rotete kjøkken, at det er bremsespor i do, at vaskeservanten er full av tannkremflekker, skjeggstubber og hår og at alle horisontale flater i entreen og stua brukes som "klesskap". Og som det ble nevnt i en annen tråd - når man nå først støvsuger, hva er vitsen med å bare støvsuge midt på gulvet og ikke under møbler (sofa, tv-benk, spisebord) der støv og annet samler seg?

-ts

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nok en ganske lav standard på hva som er rent og ryddig nok. Jeg har vokst opp i et rotehus. Jeg har det mye ryddigere enn foreldrene mine, men langt fra strøkent. Vi jobber begge fullt og pendler, har verv på fritiden, tre barn og hund. Det betyr at døgnet ikke har nok timer til å bruke en time hver dag på gjøre husarbeid. Jeg prioriterer å lage middag, trene, og noen ettermiddager få dumpe ned i sofaen sammen med barna og slappe av!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg er så takknemlig for at jeg er lesbisk og barnløs.

Anonymkode: 85009...94e

De mest rotete og støvete hjem jeg har vært i er hos lesbiske.

Anonymkode: 5e524...e49

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...