Nilma Skrevet 2. mars 2006 #1 Skrevet 2. mars 2006 Svimmel som jeg er, oppdaget jeg i går at jeg har greid å rote bort batteriladeren til digitalkameraet mitt. I morgen reiser vi til Praha, og da må jeg jo selvsagt ha med kamera. Siden jeg neppe finner laderen i løpet av dagen, tenkte jeg å rett og slett kjøpe noen vanlige batterier. Spørsmålet er: Hvor lenge varer disse sammenliknet med oppladbare batterier? Jeg mener å ha hørt at de varer lengre enn oppladbare, stemmer det, eller må jeg drasse med meg flere pakker batterier? Håper noen kan svare!
Gjest Gjest_9kita_* Skrevet 2. mars 2006 #2 Skrevet 2. mars 2006 Du må nok belage deg på å drasse med deg ett helt lite lass med batterier. De oppladbare varer mye lenger enn vanlige. Det var nå ihvertfall det jeg fikk beskjed om når jeg kjøpte digitalkamera.
Gjest -eline- Skrevet 2. mars 2006 #3 Skrevet 2. mars 2006 Jeg kan bruke vanlige batterier i mitt kamera og har gjort det med jevne mellomrom, synes ikke de varer så mye kortere enn de oppladdbare, jeg kan fint ta noen hundre bilder på vanlige batterier. Dessuten har de AA-batterier i Praha og så dersom du ikke har med deg nok så er det ikke noe problem.
lillesky Skrevet 2. mars 2006 #4 Skrevet 2. mars 2006 Akkurat nå har jeg lithium-batterier i mitt digitalkamera, og de har vart utrolig lenge! Olympus Lithium. Anbefales! De er ikke oppbladbare, men varer ekstremt lenge.
Nilma Skrevet 2. mars 2006 Forfatter #5 Skrevet 2. mars 2006 Akkurat nå har jeg lithium-batterier i mitt digitalkamera, og de har vart utrolig lenge! Olympus Lithium. Anbefales! De er ikke oppbladbare, men varer ekstremt lenge. ←Det hørtes veldig bra ut, men mitt kamera bruker batterier AA-størrelse. Vet du om det finnes lithium-batterier av den typen?
lillesky Skrevet 2. mars 2006 #6 Skrevet 2. mars 2006 Mitt kamera bruker også AA, disse batteriene heter C3-V3 og er tilsvarer to AA-batterier som står ved siden av hverandre opp ned. Så du kan trygt bruke dem. Du kan gå i butikken og spørre etter lithium CR-V3 batterier. Kanskje lurt å ringe først, for det er ikke sikkert alle har det...
Nilma Skrevet 2. mars 2006 Forfatter #7 Skrevet 2. mars 2006 Tusen takk, lillesky! Har ikke tid til den store butikkrunden i dag, men skal stikke innom fotobutikken som ligger på nærmeste kjøpesenter og sjekke. Hvis ikke de har, får jeg utstyre meg med et par pakker vanlige batterier og håpe på det beste.
Gjest gjest1 Skrevet 2. mars 2006 #8 Skrevet 2. mars 2006 Å! Jeg kjøpte nettopp digitalkamera, uten lader, og det spiser batterier som bare det. Hvis jeg tar ca 15 bilder med blitz, er batteriene (2stk AA) allerede oppbrukt! Noen som vet om det går an å kjøpe lader til alle digitalkameraer, eller vil det si (når lader ikke var med kameraet) at jeg KUN kan bruke batterier? Skal uansett sjekke ut lithium-batterier nå
Nilma Skrevet 2. mars 2006 Forfatter #9 Skrevet 2. mars 2006 (endret) Du trenger ikke en spesiell lader til et bestemt kamera, hvis det var det du lurte på. Mitt kamera bruker AA-batterier, og jeg har en slik batterilader (nr. 3 ovenfra). Funker helt fint (om jeg bare kunne finne den! ). Endret 2. mars 2006 av Nilma
Gjest gjest1 Skrevet 2. mars 2006 #10 Skrevet 2. mars 2006 Du trenger ikke en spesiell lader til et bestemt kamera, hvis det var det du lurte på. Mitt kamera bruker AA-batterier, og jeg har en slik batterilader (nr. 3 ovenfra). Funker helt fint (om jeg bare kunne finne den! ). ← Ok sånn å forstå... Jeg mener bare å huske at noen jeg kjenner lader kameraet direkte, altså ikke batteriene som man senere putter inn, men selve kameraet (som en mobiltelefon el.l.). Og da holder det gjerne i en ukes tid! Og det er ganske annerledes enn mitt kamera som må skiftes batterier på etter 15 knips med blitz... Men jeg regner da med at det bare er spesielle kameraer som kan lades direkte, og ikke går på batterier...
Nilma Skrevet 2. mars 2006 Forfatter #11 Skrevet 2. mars 2006 Flinke sambo fant laderen! Men takk for alle tips, kan være kjekt å ha til neste gang jeg roter bort laderen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå