AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #1 Skrevet 12. desember 2024 Hvilke tiltak gjør du? Jeg har foreløpig ikke gjort noe, kan ikke fordra å fryse, spesielt fordi kulde også fører til smerter pga.sykdom. Men jeg bør sikkert ta på meg flere lag med ullklær og skru ned varmen ? Spise salat til middag, dusje annenhver dag? Anonymkode: 9a372...49f
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #2 Skrevet 12. desember 2024 Nei, har råd til strømregningen. Men hadde heller latt være å spise en å fryse og følt meg skitten. Anonymkode: 66631...64a 4
Carrot Skrevet 12. desember 2024 #3 Skrevet 12. desember 2024 nei, det gjør jeg ikke. Vi lever som vanlig og betaler regningen som kommer. Noen vil si vi er heldig men sånn er det altså. 1
NakenPanda Skrevet 12. desember 2024 #4 Skrevet 12. desember 2024 Siden peak strømpris er 0700-0900 normalt tar jeg en veldig effektiv dusj, type 5 minutter lang. Ingen lang varm dusj med pris på nærmere 6 kr KwT (selv om det egentlig bare blir max 2.5 Kr med alt inkludert) Tar hverken ned varme eller bereder varme da snittprisen er betydelig lavere.
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #5 Skrevet 12. desember 2024 Vi bor i prisområde NO2, og det blir dyrt gjennom hele dagen i dag. Vi gjorde en del tiltak for å redusere strømforbruket for et par år siden, økonomisk sett har vi tatt høyde for periodevis høye priser, og vi sløser heller ikke når strømmen er billig. Vi bruker det vi må bruke for å opprettholde god helse for mennesker og dyr. Anonymkode: 754cd...edd
Anciol Skrevet 12. desember 2024 #6 Skrevet 12. desember 2024 Hadde en herlig kald morgendusj;) er ikke uvanlig å friske meg om morgenen med kald dusj
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #7 Skrevet 12. desember 2024 Jeg gjør ingenting. Jeg får også økte smerter i kulden, og trenger og ha det komfortabelt hjemme, varm dusj og varm mat. Har hørt om disse sjokkprisene på strøm i noen år nå, men ennå ikke fått en strømregning som virkelig svir. Er delvis ufør og har ikke god råd, men sett ting i perspektiv. Folk hyler om at en dusj koster flere kroner. Så kjøper de sjokolade, tyggis eller take away kaffe. Det er vel det at vi er blitt vant til så billig strøm at vi er vant til at det ikke skal koste noe. Nå på vinteren hadde jeg heller spist nudler eller pasta til middag enn salat . Salat er jo dyrt, men noe jeg unner meg innimellom i sommerhalvåret. et ekstra lag ull skader jo ikke, men det er ikke et nytt tiltak for meg. Anonymkode: 96796...b0e 2
Millinea Skrevet 12. desember 2024 #8 Skrevet 12. desember 2024 Lar være å kjøre vaskemaskin hvis jeg ikke må, og fyrer så mye jeg kan med ved. Ellers ingen endring i livsstil. 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #9 Skrevet 12. desember 2024 Ja skal ikke dusje og har skrudd ned varmen. Vi har ikke så god råd så må spare der vi kan. Anonymkode: 412d5...4ec
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #10 Skrevet 12. desember 2024 Velger å skru av ekstra varmeovn og den type ting ja Har heldigvis en vedovn som jeg heller bruker. Jeg er imot av å fryse i eget hjem, men jeg gjør visse tiltak som å ikke kjøre vaskemaskinen og/eller matlaging i de dyreste timene. Så idag blir det en dag jeg enten må være på utsiden av døren store deler av dagen, eller så blir det å gjøre minimalt som tar strøm Anonymkode: 41ccd...696
Million Skrevet 12. desember 2024 #11 Skrevet 12. desember 2024 (endret) Nei, jeg gjør ingen tiltak. Har enda ikke hatt en strømregning jeg ikke klarer å betale, og siden vi har fjernvarme i radiatorer og varmtvann fra fjernanlegg, så går det ikke direkte på min strømregning, de to kostnadene. Det jeg betaler strøm for er lys, apparater som pc og tv, og vaskemaskin og oppvaskmaskin. Og selvsagt varmekabler på badegulvet. Det blir sjelden de større summene. Siste strømregning som var for november kom på ca 900 kr. Tror det dyreste månedsbeløpet i strøm jeg har hatt de årene jeg har bodd her (åtte år) er på 1100 kr. Endret 12. desember 2024 av Million la til noe
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #12 Skrevet 12. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvilke tiltak gjør du? Jeg har foreløpig ikke gjort noe, kan ikke fordra å fryse, spesielt fordi kulde også fører til smerter pga.sykdom. Men jeg bør sikkert ta på meg flere lag med ullklær og skru ned varmen ? Spise salat til middag, dusje annenhver dag? Anonymkode: 9a372...49f Jeg bor i Finnmark. Hvis jeg skal fryse ute, fryse inne og fryse i dusjen, så tror jeg at jeg utvikler en depresjon, og får konstante leddsmerter. Jeg dusjer i varmt vann og har OK temperatur inne. Men så har jeg foreløpig råd til strøm. Blir jeg å slite, så er det bare å redusere andre utgifter, eventuelt få en ekstrajobb. Anonymkode: 43e3c...1db 5
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #13 Skrevet 12. desember 2024 Skrur ikke ned varmen, men kanskje det ikke blir den lengste matlaginga i topptimene etter jobb - her nå kl 09 er den 140 øre med strømstøtte, på topp blir det 213 øre med strømstøtte (uten: hele 1315 øre!!!!). På tirsdag alene gikk det 100kr i strøm - og jeg har en 70 kvm leilighet med kun lav gulvvarme i stue og på bad. Har ikke kjørt klesvask eller lange dusjer, spist grøt oppvarmet i mikro i 2minutter. Galematias. Anonymkode: 27dde...c71
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #14 Skrevet 12. desember 2024 Varmekablene i gangen skrus helt av vår/ sommer/ tidlig høst og kom på igjen i oktober. På badet er de redusert fra 22 til 20 grader fast, sommer 18. Oppe har vi varmepumpe og den står på 22 på kvelden nå, 20 på de dyreste dagene. Kan fint sitte i 20 grader, tenne et par telys og kose meg med pledd. Den står stort sett av sommertid. Dusje gjør vi hver dag, men tar ikke lang tid å skylle av og såpe inn kroppen. Håret vaskes 2 ganger i uken og da tar det jo litt mer tid. Vasker 2-3 maskiner klær den dagen med billigst strøm, ofte søndag/ mandag. Vi lever helt komfortabelt, fryser ikke og synes det er greie tiltak å leve med. Til deg som heller spiser nudler enn salat- en kinakål kan brukes til flere måltid for en person, det er kampanjer på ulike grønnsaker hver uke og tomater har f.eks vært mye tilbud på i senere tid. Synes det er tragisk for helsen i befolkningen hvis det spises nudler, brød og ris istedenfor næring man trenger, når prisen faktisk ikke er så ille om man leter litt. Anonymkode: a81ee...441 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #15 Skrevet 12. desember 2024 Kjenner noen som går med vinterjakke på inne. Prøver selv å ikke sløse med varme men har en liten leilighet og synes jeg bør unne meg å ha god innetemperatur. Er veldig kald av meg så jeg går gjerne med to lag ull inne. Men ikke yttertøy, der går grensen. Får muskelsmerter av å bli gjennomkald. Anonymkode: 2f6ba...c2a
MarianneE Skrevet 12. desember 2024 #16 Skrevet 12. desember 2024 Carrot skrev (1 time siden): nei, det gjør jeg ikke. Vi lever som vanlig og betaler regningen som kommer. Noen vil si vi er heldig men sånn er det altså. Samme her
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #17 Skrevet 12. desember 2024 Jeg har ikke barna nå. Har det så kalt at kjøkkenbenken er kaldere enn kjøleskapet. Sparer når barna ikke er her. Stort hus. Full varme og lange dusjer på dem når de er her. Regningen er skyhøy! Anonymkode: 97ed7...f74 1
Fame Skrevet 12. desember 2024 #18 Skrevet 12. desember 2024 Hehe nei. Jeg øker varmen slik at min 1 år gamle datter ikke fryser. Godt og varmt hos oss og regningen for et komfortabelt hjem betaler jeg gjerne
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #19 Skrevet 12. desember 2024 Her har jeg alltid skrudd av varmovnen i gangen hver gang jeg ikke er hjemme eller på natten. Men vamepumpen i andre etasje er på uansett,ellers fryser jeg da jeg ikke har mulighet til å fyre. Men klesvasken som absolutt burde blitt tatt,er utsatt til prisen blir billigere. Anonymkode: d4258...4e1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #20 Skrevet 12. desember 2024 Dette er første året i egen leilighet (har hatt inkludert strøm tidligere). Så jeg vet rett og slett ikke hvor mye strøm faktisk koster. Man får 90% strømstøtte? Det høres jo ikke så ille ut! Anonymkode: 189ab...a3c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå