AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #1 Del Skrevet 12. desember 2024 Hei tenkte og rett og slett høre hva dere tenker om dette blir mye lesestoff Har et familie medlem som jeg kommer veldig dårlig overens med i og med denne personen er rett og slett lystløgner, i tilleg samler denne personen på alt mulig skrot som dette familie medlemmet har påstått var mitt i mange år uten at jeg har vært en gang på denne eiendommen noe særlig siden jeg var barn. Så kommer vi til naboen en kontroll freak og samtidig sjønner jeg ikke hva i alle dager denne personen har tenkt? om naboen også er lystløgner eller om denne personen ikke skjønner så mye er jeg usikker på. Så kommer det til fra barn til voksen livet, jeg flyttet ut av boligen og bodde i en hybel gikk på skole, jeg pleide og dra til familie medlemmet i perioder for og få matet noen kjæledyr vaske klærne mine og oppdaget i mange tilfeller at komfyr kunne stå på med tomt hus, fammiliemedlemet hadde dratt fra huset og latt komfyren stå på (ikke med vilje) ytterdør ulåst, i tilleg til dette når jeg skulle dra sto naboen på verandaen sin og ropte og skrek at jeg skulle bare la være og at naboen skulle ringe kommunen,dette kunne naboen rope i ett sett bare jeg satt foten innenfor eiendommen. jeg er usikker på om naboen har sett at jeg dro søppelsekker inn på eiendommen med klær i som skulle vaskes og ut igjen for så at nabo trodde jeg hadde dratt skrot inn på gåren? og at min slektning da påsto det var det som skjedde? vet ikke? uansett har jo ikke naboen i utgangspunktet noe med dette og gjøre.Foreldrene til dette familiemedlemet virket også som at de støttet familie medlem med at alt var tydeligvis min feil, er usikker på om dette er rett men har inntrykk av det, hadde også lite kontakt med de. Da bodde jeg på hybel i rundt 3år og fant til slutt ut at jeg skulle fjerne det lille jeg hadde på eiendommen og fraskrive meg arv og kutte dette familie medlemet totalt ut , men fikk beskjed fra noen andre i familien jeg har god kontakt med og holder med meg at jeg måtte ikke fra skrive meg arven. Det endte med at jeg fjernet tingene mine som jeg hadde og det var apsolutt ikke mye og kuttet så og si ut familie medlemet helt ut det kunne gå år mellom jeg pratet med familie medlemmet. i denne perioden samlet det seg utrolig mye søppel og skrot på eiendommen og jeg gjorde noen forsøk på og rydde på eiendommen når familie medlemmet ikke var hjemme, samlet søppel i en haug for og få så mye unna som mulig når jeg da fikk lånt meg bil og henger for og kjøre dette ut, brukte flere timer på og sortere og legge unna noe av det jeg tenkte var brukbart for familie medlemmet altså, om 2 dager hadde jeg da tid og få begynt og kjøre søpla fra eiendommen til familie medlem og på fyllingen,og tenkte da at jeg kunne få dette inn mellom 2 jobber,Lånte da bil for og kjøre søpla kom til eiendommen viste at familie medlemmet ikke var hjemme, all søpla var borte og der sto nabo stolt på verandaen og ropte jeg skulle bare la være det ble bare værre og naboen skulle ringe kommunen, mener jeg forsøkte noen få ganger til men skaden var allerede skjedd rotet på eiendommen var min feil uten at jeg engang rotet eller fikk rydde, jeg vet ikke om nabo trodde søppelet jeg samlet opp og skulle kaste som var familie medlemmet sitt var noe jeg hadde dratt på gåren? Vell tenkte jeg da får bare naboen ringe kommunen og jeg ga opp hele ryddingen,avtalen da var i og med familie medlemmet og naboen var så sta og vanskelig ga jeg opp og det ble avtalt at det skulle ryddes når en av dem ikke skulle bo i dette bolig området lengre,dette ble tatt opp med et familie medlem jeg stolte på. kom også på at jeg pratet med noen på politi stasjonen og hverken jeg eller naboen hadde lov og røre noe inne på familie medlemmets eiendom uten dens tillatelse så jeg hadde mitt på det tørre tror jeg. Livet fortsette og samboere og jobb begynnte for så gikk rundt 20år og lite kontakt med familie medlemet og var ekstremt lite innom eiendommen og den ble bare værre, men nabo spredde rykter om at jeg var akkurat likens som familie medlemmet nabon,dette er en liten plass og rykter spres fort dette kom til min daværende sjef venner og andre familie medlemmer som tror på alt dette tullet greit nokk jeg er ikke ryddig av meg støv kan det bli og litt rotete men jeg har ikke hatt samle mani men naboen påstår at nabo kjenner meg og at jeg har det, det virket ikke som jeg ble trodd og folk innbilte seg at skrotet på eiendommen til familie medlemmet var mitt selv om jeg ikke ville ha noe med det og gjøre og ikke var det mitt heller,og ikke fikk jeg lov og rydde heller, takket være nabon og familie medlemmet. Kort og greit 25år etter fraskrivelse av rot og rydding går et samboer forhold slutt, det ender da med at jeg kontakter familie medlemmet jeg ikke har hatt kontakt med og i bunn og grunn ikke vill ha kontakt med heller for og ha en plass og bo, det ender med at jeg flytter tilbake til denne søppel fyllingen og tenker at jeg da skal bo hær i noen få år og nå har jeg adressen min hær også så jeg har full rett til og rydde her så jeg benyttet sjansen fra dag 1, Da starter bråket jeg samlet søppel i en haug så jeg kunne enkelt kjøre dette ut med bilen min og rett på fyllingen, da går naboen galn fordi naboen kan se søppelhaugen fra verandaen sin og begynner og gjemme søpla på nytt inne på eiendommen til familie medlemmet for så og begynne og true meg med kommunen? Det kunne nabo gjort for lenge siden ringt kommunen, og ikke blanne meg inn i dette, Jeg sender melding til naboen sms at jeg orker ikke dette tullet til naboen og at det nå blir ryddet. da fortsetter naboen og lage tull blanne seg inn i ryddingen skal bestemme at søppelboksene skal stå forran akkurat dær jeg skal jobbe, går inn på eiendommen og flytter rundt på det som skal kastes og er ufin, i tillegg hører jeg naboen sier til naboene at jeg er akkurat likedan som familie medlemmet og at naboen kjenner meg,vent og se sier naboen det skal bli helt forferdelig her nå lol, etter dette forstod jeg også at noen andre naboer tenkte på og selge, nå har det gått en god stund etter mye motarbeid fra nabo og familie medlemmet forsøk på sabotasje av ryddingen har det blitt utrolig ryddet her og er selv veldig stolt over hva jeg har oppnådd til og med med motarbeid fra de jeg mener har skyld i dette i utgangs punktet hvis jeg kan si det? Selv om jeg har ryddet gården så virker det som at ryktet på meg ikke forsvinner? det føles enda rett og slett som om det er min feil det ble så rotete som det ble, og nå når det er blitt så ryddig har jeg inntrykk av at det er naboen og familiemedlemmet som liksom er blitt heltene som tror de har satt meg på plass i og med jeg har stått på og ryddet når det i utgangspunktet ikke har vært mitt ansvar i det hele tatt Jeg har nå kjøpt meg bolig og ansvaret er nå tilbake på naboen og familie medlemmet og jeg har ikke ansvaret igjen tenker jeg? eller hva tenker dere? Har vært også mange rare episoder med denne naboen både spytting på bilruter luske inne på eiendommen uten tillatelse tyveri++ så denne naboen og familie medlemmet er meget spesiell Gjerne kommenter litt i utgangspunktet legger jeg dette ut for og rett og slett få det ut, ikke ha noen jeg kjenner eller noe til og se på dette og kansje få noen meninger fra andre? Anonymkode: a1bd2...21a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perfume Skrevet 12. desember 2024 #2 Del Skrevet 12. desember 2024 (endret) Der var det mye styr, ikke så lett å lese heller, men jeg forstår at det var vanskelig. Men det jeg ikke forstår, er at dersom du ikke ønsket kontakt med denne personen i huset, hvorfor ryddet du for vedkommende? Hva har hans/hennes rot med deg å gjøre? Tror du la bensin på bålet ved å rydde når dette ikke var ditt... Man kan jo ikke bare komme å kaste andres "rot" når det ikke er ditt, folk tror vel det var ditt da, siden du tok det..? I tillegg.. Du ønsket ikke kontakt med vedkommende, men du flytter inn der..? Her var det mye snodig! Mulig jeg misforstår noe siden det var litt vanskelig å lese da.. 🤔 Endret 12. desember 2024 av Perfume Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Menchit Skrevet 12. desember 2024 #3 Del Skrevet 12. desember 2024 Hvorfor rydder du en eiendom du ikke eier, der eieren ikke ønsker det? Slik du beskriver virker personen å mangle boevne, å samle skrot er ofte forbundet med psykiske lidelser eller traumer. Det kan gi sterk angst å kvitte seg med ting eller kaste noe. At andre skal gjøre det uten deres "godkjenning" vil for mange av disse være utenkelig å bli med på. Familiemedlemmet ditt virker ikke særlig fornøyd heller. Men, de trenger jo hjelpe, og noen ganger må man gå litt hardt til verks, du skriver imidlertid veldig rotete, det er vanskelig å mene så mye uten å vite noe om relasjonen dere i mellom. Naboen er det bare å overse, eventuelt ring politiet og be de ta en prat med han, det høres ut som trakassering. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #4 Del Skrevet 12. desember 2024 Takker for svar beklager skrivingen har litt skrive vansker,vell relasjonen til familie medlem er en forelder og jeg flyttet inn etter jeg og min ex gikk i fra hverandre og jeg hadde lyst og spare litt penger for og kjøpe meg bolig i stedet for og begynne og leie i min alder,er godt voksen. når det kom til forsøplingen ute og inne var det slik som du ser på tv i extreme tilfeller med kun en sti hvor du kunne gå, Vell når det kom til at jeg begynte og rydde var at denne forelderen min stod og fortalte meg at det var min skyld at det var så mye rot,som om det var sant,så i irritasjon begynte jeg og rydde,forelder gjorde det jo litt enklere for meg fordi det allerede var påstått at det var mitt så da kastet jeg jo det enkelt og greit lol.det var her nabo selvsakt skulle blande seg og kaste søpla inn igjen på eiendommen det jeg skulle kjøre ut på fyllingen. Jeg er i bunn og grunn glad jeg fikk ryddet men jeg hadde ikke gjort det igjen hvis jeg viste hvordan det ville bli med så mye tull fra naboen og forelder,fikk faktisk beskjed fra andre i familien at jeg skulle bare vente til forelder ikke kunne bo i huset lenger ,men i og med jeg allerede hadde flyttet inn ville jeg ikke bo i all den søpla. Synest også syn i de andre naboene som bor i området rundt jeg har aldri hatt noe tull med de alle er hyggelige og det er skikkelige flotte hus de har. Naboen som bråker hele tiden har jeg dessverre vært alt for snill med og hjulpet med alt mulig og ikke fått noe igjen for det bortsett fra hærverk etter det var det stopp, prater ikke til naboen lenger, har kamera bevis Selve huset er desverre blitt en rønne med årene kan det se ut som. Det virker som forelder setter pris på at jeg er i huset men vi går ikke overens heldigvis er det et stort hus, noe hjelp får denne forelder fra meg selv om vi ikke går overens . Anonymkode: a1bd2...21a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #5 Del Skrevet 12. desember 2024 Du, jeg tror ikke du har styrke til å hjelpe noen andre, i situasjonen du er selv i nå. Bare på måten du skriver, at du ikke klarer å rydde i hodet ditt, og formulere tankene dine på en forståelig, leselig måte, jeg tror ikke du er en person som har evner og kapasitet til å hjelpe andre i vanskelige situasjoner, akkurat nå. Du har nok med deg selv og ditt. Sitat Jeg har nå kjøpt meg bolig og ansvaret er nå tilbake på naboen og familie medlemmet og jeg har ikke ansvaret igjen tenker jeg? eller hva tenker dere? Jeg tenker at ja, du flytter og styrer med ditt, foreløpig. Du kan selvsagt beholde relasjonen til din forelder, og du kan jo prøve å skaffe hjelp til hen fra kommunen, kanskje snake med fastlegen hans først? Men tror ikke du skal blande eg for mye inn. Hva slags rykter eller tanker naboene/andre har om det, det er bare dine synsinger, og uansett er ikke det viktig. Anonymkode: 91ae7...d1c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #6 Del Skrevet 12. desember 2024 Jeg synes det høres ut som at du har gjort en fenomenal jobb med rydding. Du vet at alt rotet ikke er ditt og at naboen og forelderen din begge er problemet. De får bare si og rope som de gjør så får du kjøre hakk i plata med å avfeie de når de anklager deg for ting du vet ikke stemmer. Det er ikke sant. Det der er tull. Det der stemmer ikke, det vet du. Dette maset bryr jeg meg ikke om. Så får venner, bygda, kollegaer og sjefen også tro det de vil, spørr de eller det blir et tema får du bare si kort og greit at det de tror ikke er sannheten og at du har tatt mer enn ditt ansvar så du orker ikke hverken korrigere andres feiloppfatninger eller mase mer om dette. Anonymkode: f6637...530 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2024 #7 Del Skrevet 13. desember 2024 Takker for både ris ros og råd her ,får meg til og tenke litt annerledes ,blir og fikse hjelp til forelder har litt i gang allerede og fortsette og ignorere nabo. utrolig flott at man kan skrive anonymt Anonymkode: a1bd2...21a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå