AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #1 Del Skrevet 3 timer siden Har aldri hatt noe nært forhold til søsteren min, vi er veldig ulike og går dårlig overens. Det har alltid vært sånn, hun har vært favorisert av moren vår fra vi vokste opp og dessverre føler jeg hun ble opplært til å hakke på meg. Har aldri kunnet betro meg til henne f.eks for da har hun alltid gått rett videre med det til moren min. Med årene har hun blitt verre, hun er i likhet med moren min veldig opptatt av penger og fasade. Hun elsker å gni inn at hun har bedre råd enn meg. Hvis hun har vært på utenlandsreise og det er familiemiddag så kjøper hun alltid med noe til foreldrene mine, men aldri til meg. Det føles som en veldig bevisst handling. Det siste året har jeg slitt med depresjon, noe hun vet og dessverre har hun blitt ekstra på hugget siden det. Jeg har tatt rådet jeg har fått i terapi om å omgås henne så sjelden som mulig, men det virker som det bare gjør at hun blir verre når jeg møter henne igjen. Rådet i terapi er nå å kutte henne helt ut, men dette er ikke så enkelt siden foreldre stadig maser om at jeg burde være mer med henne og forsvarer oppførselen hennes. Sist jeg så henne var i familieselskap hvor det samtidig var feiring av bursdagen min som var dagen etterpå ( jeg sa til foreldrene mine at jeg ikke trenger feiring, men moren min ville lage kake ). Minst 3 ganger sa søsteren min med et smil at idag skulle hun ikke være spydig. Vi var flere der, men jeg tenkte i mitt stille sinn om det var meg hun tenkte på. Som vanlig var jeg heller ikke i form denne dagen ( hadde så kraftig hodepine at jeg måtte kaste opp ) og dette er også typisk når jeg møter henne. Hun begynte etterhvert å spørre om jeg kunne være sjåføren hennes når hun skulle på julebord og dette ønsker jeg overhodet ikke, men igjen opplevde jeg at familie som satt der maste om at det kunne jeg vel gjøre. Hun skulle betale, men til en lav sum, noe som også er bevisst. Først etter å ha sagt ja til noe jeg bare følte meg presset til så sier hun: «Nå må jeg ikke være spydig så jeg mister sjåføren min». Jeg sitter alltid alene i dette, forsvarer jeg meg så backer ingen meg av dem i familien hun oppfører seg slik foran. Det blir bare snudd om til at jeg er sårbar, ikke tåler en spøk osv. Men hvis man svarer henne med samme mynt derimot så blir det noe annet og da backer familien henne. Jeg er bare så sliten av det her og føler jeg er dømt til å være en evig hakkekylling siden jeg føler meg tvunget til å være med henne siden vi er i familie. Man skulle tro vi er tenåringer, men vi er dessverre 37 og 40.. ( hun eldst ). Anonymkode: efbc8...662 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorieen Skrevet 3 timer siden #2 Del Skrevet 3 timer siden Kuttet ut mine tre søsken i henholdsvis 2009, 2011 og 2022. Aldri angret en dag. En psykisk ustabil, en narcissist og en incel. Fin gjeng - har mange ganger lurt på om jeg ble forbytta på sjukehuset. Ligner ingen av foreldrene eller søsknene mine av utseeende og ikke i personlighet heller. Har overhodet ingen kontakt med foreldre eller søsken og tenker egentlig aldri over at de finnes. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå