Gå til innhold

Boligstyling og visning

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi skal selge eneboligen vår på nyåret 🏡 Hva er viktig å tenke på før fotografering og visning?

Budsjettet er smalt, så vi gjør enkle grep som å male noen vegger og legge lister der det mangler. Så må vi så klart vaske og rydde. Kan jeg gå ut ifra at alt av skap og skuffer kan åpnes på visningen? Burde det i så fall tømmes? Burde spisebordet dekkes med penservise?  Burde kontaktplast fra kjøkkenbenken fjernes? (Selv om det er penere med, tenker jeg på om det kan oppleves misvisende). 

Personlige bilder på veggen skal fjernes, og vi setter frem friske blomster. Kjøper inn noe dekor i lyse farger for å få det litt friskere. 

Hmm, ja det er så langt jeg har rukket å tenke. Tar imot alt av tips 💕

Anonymkode: f06a4...1ae

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange åpner skap og skuffer på visning. 
Så det er greit å passe på at det ikke er rasfare dersom noen åpner skap. Men det er ikke vits å tømme alt av skap og skuffer. 
Folk forventer ikke at det skal være tomt, men en del ønsker se løsninger, f.eks om det er skuffer eller hyller inni skap, om skyvedørsgarderoben har skostativ og slikt. 

Det var flere kjøkken med kontaktplast av de jeg så på før jeg kjøpte nytt. Jeg reagerte kun på ett. Der var det både gjort dårlig jobb med å legge plasten, i tillegg til at det var godt synlig at det var lagt for å dekke over vannskader i benkeplate. 
Spørsmålet er hvordan det blir om dere fjerner plasten, vil kjøkkenet gå fra å være "fult brukelig i mange år fremover" til å bli "moden for utskiftning" ? Kontaktplast som er lagt pent kan være veldig positivt. 

Jeg tok bilder både dagtid og kveldstid, så på dagtid-bildene så dekket jeg til kaffe-selskap, og kveldstid til middag. 
Til visning satte jeg frem en skål sjokolade og tente lys. 
Og ikke glemt uteplassen. 
Fotografene jeg hadde flyttet rundt på puter, pledd, planter, lys og alt etter hva de mente ble finest. 

Anonymkode: e8dae...e6e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må (dessverre) regne med at folk kan åpne skuffer og skap, både de som er fastmontert/følger med boligen og de som åpenbart ikke skal bli igjen når du flytter. Du trenger ikke å tømme alt, men jeg anbefaler å rydde slik at det ser greit ut (særlig på kjøkken og bad) og selvsagt fjern alt av verdisaker, sensitive ting (for eksempel medisiner), etc. For de som driver og åpner skuffer og skap gir det veldig mye bedre inntrykk av boligen om det er ryddig og rent inni møbler og i boder, enn om det ligger slengt/er stappet inn ting/fare for ras...

Jeg synes det ser teit ut å dekke på til middag på bildene/visning, men det er sikkert en grunn til at det gjøres. På samme måte som jeg ikke skjønner vitsen med nærbilder av nybakt/nykjøpt brød eller en vase med blomster som definitivt ikke følger med på kjøpet. En del kjøpere er nok lettpåvirket av stemningen i bildene/boligen og da hjelper det kanskje med bollelukt, mens noen av oss andre er mer opptatt av harde fakta (tilstandsrapport, potensiale, beliggenhet, utsikt).

Anonymkode: cfbe0...575

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her synes jeg at kontaktplast bør fjernes for å gi et riktig inntrykk av tilstanden til kjøkkenet. Det blir ellers som å kamuflere eventuelle feil og mangler ved kjøkkenet.

Om det er dekket fint på et spisebord bryr jeg meg overhodet ikke om. Da er utsikten og beliggenheten mye viktigere. Så hvis det er mulig,bør du rene vindu.

Anonymkode: 33a99...44b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk en time med stylist inkludert i meglerpakken. Hvis ikke så ville jeg sett litt på annonser på finn, og sett hva andre gjør. Det er mye det samme som går igjen. 

Anonymkode: 15745...315

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...