Gå til innhold

Hun gjorde meg sint og såret, jeg tente på alle plugger og før jeg leste alle hennes meldinger, blokkerte jeg og sa "nei takk". Hva nå?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 12.12.2024 den 1.53):

Absolutt, dette må jo være kødd 😉Hadde ts ikke skrevet alder så hadde jeg tippet halvparten av alderen eller lavere.

Anonymkode: e3adf...9a5

Anonymkode: 89c24...793

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Før jeg leste alderen hans trodde jeg det var skrevet av en umoden 18 åring..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Vel, det finnes ikke enten psykisk eller fysisk vold.. det finnes vold som bare er psykisk, men ikke vold som bare er fysisk. Folk som er fysisk voldelige er også svært psykisk voldelige: de truer, skremmer, manipulerer, kontrollerer, bagatelliserer ("ikke syt sånn, var jo bare en liten lusing!") osv. osv.

Du vil heller oppleve en voldelig mann enn kvinne? Hva er begrunnelsen? Mener du at voldelige kvinner er farligere og mer ødeleggende enn voldelige menn?

Anonymkode: 34d69...d7a

Ja det vil jeg. Jeg har ei voldelige eks som har herjet med meg. Har fått hun døra midt på natta, vert stygge med familien min osv. Politi har blitt varslet flere ganger men hun slipper alltid igjennom. Vi har felles barn og det har vert innkoplig av bv, retten osv og enda får jeg krav fra hennes advokat. Hun og hennes advokat fekk krav i fra retten med å roe seg ned ellers bøtelagt. Enda er det ikke over. Er mye mer men detta er i grove trekk. Alt er det bevis og vitner på så vis du lure på hvem så er verst så vær veldig forsiktig med dine meiniger

Anonymkode: 82027...cd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

For det første har du faktaene feil og for det andre vet du tydeligvis ikke nok om voldelige kvinners metoder. 

Anonymkode: 1bf66...578

Hvilke fakta er feil?

Når det gjelder voldelige kvinners metoder så er statistikken for partnerdrap er ganske klar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tippe du er kvinne. Jeg har opplevd voldelige eks. Og jeg vil før oppleve voldelig mann enn kvinner for voldelige kvinner er noe som anbefales å være rundt.

Anonymkode: 82027...cd3

Jeg er faktisk enig, og i alle fall når det kommer til psykisk vold. 

Vel, det finnes ikke enten psykisk eller fysisk vold.. det finnes vold som bare er psykisk, men ikke vold som bare er fysisk. Folk som er fysisk voldelige er også svært psykisk voldelige: de truer, skremmer, manipulerer, kontrollerer, bagatelliserer ("ikke syt sånn, var jo bare en liten lusing!") osv. osv.

Du vil heller oppleve en voldelig mann enn kvinne? Hva er begrunnelsen? Mener du at voldelige kvinner er farligere og mer ødeleggende enn voldelige menn?

Anonymkode: 34d69...d7a

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Enig i at det ikke finnes fysisk vold som kun er fysisk, og jeg er den første til å mene at fysisk vold ikke skal undervurderes. Tross alt blir mennesker drept og lemlestet og kan ikke en gang snakke for seg ved fysisk vold. Det sagt, psykisk vold er mer snikende enn fysisk vold, og min opplevelse er at kvinner er langt farligere enn menn når det kommer til denne typen vold. Koke en frosk. Du ser det ikke før du tror det. 

Poenget er ikke at kvinner ikke er voldelige eller farlige. Har selv levd i et forhold med omfattende psykisk vold, som like godt kunne vært utført av en kvinne.

Poenget mitt var at menn ikke løper samme risiko som kvinner i en brudd situasjon med en potensielt voldelig partner. Derfor blir ikke menn i samme grad som kvinner rådet til å unngå å møte partner fysisk, iallefall alene i forbindelse med brudd.

I denne situasjonen har ingen av dem vært fysisk voldelig, svaret mitt var til en som mente det anti-logikk at menn får andre råd enn kvinner når de forteller om vold i parforhold.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menchit skrev (På 13.12.2024 den 14.44):

Det du beskriver er heller ikke sunt, en kjæreste som feilaktig, pga egen ustabile psyke anklager den andre slik at denne ender opp med å trygle gang på gang. Det er psykisk vold, uansett om det er ubevisst. Jeg håper du både du og kjære din går i terapi.

Vil bare legge til at jeg har selv vært i to forhold med vold, jeg har tatt stor skade og ble ufør. Selvfølgelig preger disse erfaringene meg, har bestemt meg for å holde meg unna romantiske relasjoner til jeg kan være en trygg partner for den andre.

Det mener seriøst alle burde gjøre, og ihvertfall ikke gå inn i et forhold med en person som ikke tåler voldsomme reaksjoner. Det er så utrolig dårlig gjort. Hadde min siste eks tenkt den tanken, for han er en god mann egentlig, hadde jeg vært et helt annet sted i dag.

Meg igjen..

Totalt uenig! At DU velger holde deg unna menn pga fortiden din hva hjelper det? Livet går,finner du rett mann så takler han deg uansett. Har fortid med psykisk vold,fått traumer og ptsd. Min nye kjæreste forstår og støtter. Kjefter ikke,holder meg bare når jeg stormer,og jeg stormer mye om jeg blir redd,frykt,sint osv. klem,nærhet og viser alltid han ser hele meg. Jeg går i terapi,han er ivrig med når jeg trenger støtte. Vi er et fantastisk team. Så jo det finnes menn som vil se deg ,støtte deg og bygge deg opp💗

Anonymkode: a54f3...3c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Meg igjen..

Totalt uenig! At DU velger holde deg unna menn pga fortiden din hva hjelper det? Livet går,finner du rett mann så takler han deg uansett. Har fortid med psykisk vold,fått traumer og ptsd. Min nye kjæreste forstår og støtter. Kjefter ikke,holder meg bare når jeg stormer,og jeg stormer mye om jeg blir redd,frykt,sint osv. klem,nærhet og viser alltid han ser hele meg. Jeg går i terapi,han er ivrig med når jeg trenger støtte. Vi er et fantastisk team. Så jo det finnes menn som vil se deg ,støtte deg og bygge deg opp💗

Og ingen trygler her??? Aldri. Han er bare en trygg bauta. Utenom alt dette er vi også bare perfekt match, jeg er tross alt mye mer enn bare "traumer", og vi klaffer på det meste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du skal la denne dama slippe enda et forhold med en fyr som driver med silent treatment som straff, for det er jo det du åpenbart er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menchit skrev (37 minutter siden):

Hvilke fakta er feil?

Når det gjelder voldelige kvinners metoder så er statistikken for partnerdrap er ganske klar.

At hun kun sendte én melding.

Partnerdrap? Snakker ikke om det, snakker om trusler, materiell vold, selvskading, selvmordforsøk, etc etc etc.

Du har tydeligvis ingen kunnskap om vold utført av kvinner.

Menchit skrev (32 minutter siden):

Poenget mitt var at menn ikke løper samme risiko som kvinner i en brudd situasjon med en potensielt voldelig partner. Derfor blir ikke menn i samme grad som kvinner rådet til å unngå å møte partner fysisk, iallefall alene i forbindelse med brudd.

Jeg har forstått at det er din mening ja, den er ufundert og feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menchit skrev (33 minutter siden):

I denne situasjonen har ingen av dem vært fysisk voldelig, svaret mitt var til en som mente det anti-logikk at menn får andre råd enn kvinner når de forteller om vold i parforhold

Det var meg, og det er en anti-logikk. Du benytter den jo selv.

Skyldes kanskje heller kunnskapsløshet, naivitet, manglende erfaring og evne til å leve seg inn i andre menneskers virkelighet, så kan godt endre fra anti-logikk til en av disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det var meg, og det er en anti-logikk. Du benytter den jo selv.

Skyldes kanskje heller kunnskapsløshet, naivitet, manglende erfaring og evne til å leve seg inn i andre menneskers virkelighet, så kan godt endre fra anti-logikk til en av disse?

Risikoen er ulik, derav ulike råd. 

Min kommentar gjaldt råd som blir gitt til kvinner med voldelige partnere (menn)  kontra menn med voldelige partnere. 

Du skriver gjentatte ganger at jeg tar feil, hva konkret mener du er feil?mener du at menn har samme risiko som kvinner for fysisk vold i en bruddsituasjon med en voldelig partner? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

At hun kun sendte én melding.

Partnerdrap? Snakker ikke om det, snakker om trusler, materiell vold, selvskading, selvmordforsøk, etc etc etc.

Du har tydeligvis ingen kunnskap om vold utført av kvinner.

Jeg har forstått at det er din mening ja, den er ufundert og feil. 

Det står i hovedinnlegget at hun sendte en mld med anklager, de andre, som han ikke åpnet var beklagelser.

Dersom dette premisset er feil, at det er snakk om gjentatte anklager og bombardering med mld er det en helt annen situasjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Og ingen trygler her??? Aldri. Han er bare en trygg bauta. Utenom alt dette er vi også bare perfekt match, jeg er tross alt mye mer enn bare "traumer", og vi klaffer på det meste. 

I kommentaren jeg svarte på, om det var du som skrev den, sto det noe ala "han trygler meg hver gang"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Menchit skrev (16 minutter siden):

Det står i hovedinnlegget at hun sendte en mld med anklager, de andre, som han ikke åpnet var beklagelser.

Dersom dette premisset er feil, at det er snakk om gjentatte anklager og bombardering med mld er det en helt annen situasjon. 

Nei, det gjør det altså ikke.

Opplever ikke diskusjonen som fruktbar, all den tid du bare gjentar dine egne feiloppfatninger, fremfor å i det hele tatt undersøke saken, og takker nå for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan gjøre henne en tjeneste å la henne være i fred. Du er ikke bedre enn hennes x, å ufattelig umoden som ignorerte henne på den måten. Du passer ikke til å være I et forhold.

Anonymkode: adea2...a1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt uavhengig av hva hun har opplevd, så var det litt overkill å dumpe verdens beste dame fordi hun trår feil i en melding én gang? Det må nesten være rom for slikt i et forhold mellom voksne mennesker, og at man evner å snakke ut før man blokkerer og dumper? 

Anonymkode: 9c12f...dde

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...