Gå til innhold

Hva skjer med bruktbilprisene?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hadde en Toyota Yaris 2015. God stand. Lav km. Alle servicer fulgt.

Var usikker på hvor mye jeg kunne få for den. Vurderte seriøst å skrape den for skrappengene. Siden jeg trodde prisen jeg ville få ikke var verdt alt hodebryet med å selge og behandle klager osv.

Kom over Nettbil og solgte gjennom de. Og fikk nesten like mye som jeg betalte for bilen for 6 år siden. Fikk helt sjokk.

Har flyttet utenlands, men skal tilbake til Norge og kommer da til å kjøpe bruktbil. Og frykter prisene som venter meg.

Er det noe spesielt som har skjedd med bilmarkedet siden 2018 som har gjort bruktbilere mye dyrere?

Anonymkode: b339f...bfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Var usikker på hvor mye jeg kunne få for den. Vurderte seriøst å skrape den for skrappengene. Siden jeg trodde prisen jeg ville få ikke var verdt alt hodebryet med å selge og behandle klager osv.

Kom over Nettbil og solgte gjennom de. Og fikk nesten like mye som jeg betalte for bilen for 6 år siden. Fikk helt sjokk.

Har flyttet utenlands, men skal tilbake til Norge og kommer da til å kjøpe bruktbil. Og frykter prisene som venter meg.

Er det noe spesielt som har skjedd med bilmarkedet siden 2018 som har gjort bruktbilere mye dyrere?

Toyota er veldig lettsolgte.

Anonymkode: 2df22...285

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i alle dager solgte du gjennom Nettbil? Vurderte dette for et par år siden og selv på den tiden virket det som ran på høylys dag. Kan virkelig ikke tro det var blitt bedre i disse dyre tider.

Korriger meg om.jeg tar feil...

Anonymkode: 7d7b4...c9b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får kjøpe en brukt elbil, min brukte har noen tapt 140.000 på på tre år 🤪

Fikk god pris på nettbil på min 2014 bensinbil med under 100.000 på telleren, men nå har jeg mye rekkeviddeangst 🤪

Anonymkode: 95919...e3b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er Texas i bruktbil markedet..

Biler du før kunne kjøpe for 10-15 tusen går nå for 30-40.

Latterlig! Minner om båt markedet under nedstengningen eller campingvogn boblen for den del.

Kjekt for meg som skrur selv, skal faktisk bytte clutch, vann pumpe, reg reim, bremseskiver ++ over nyttår 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte diesel bil 2014 modell i 2019 til 250.000. Solgte den nylig for 220.000.

Det er 30.000 på fem år i tap for meg. Ca 6000 pr år. 

Naboen kjøpte en gang bil til 1 mill. Seks måneder senere solgte de den grunnet økonomiske problemer osv. Den hadde tapt seg med nesten 200.000. Den hadde ingen skader eller slitasje.  

Lønner seg med bruktbil. 

Anonymkode: 67134...04e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"#1 bilen" min er en ca 10 år gammel diesel stasjonsvogn av tysk fabrikat, verdien på den er marginalt lavere en når jeg kjøpte den for 5 år siden. Biler med forbrenningsmotor har hatt tilnærmet null verditap de siste to år, for det fines veldig få som egentlig vil ha elektrisk bil. 

Det gir gode muligheter for oss som kan skru litt :) For verkstedprisene her i landet er perverse. 

Endret av Tiuren
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.12.2024 den 0.30):

Det som har skjedd der at man ikke får kjøpt nye biler som forbrukeren vil ha, samt at folk ikke lenger har samme kjøpekraft og derfor ikke kan hente seg "to nye Teslaer, en sort og en hvit"

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...