Gå til innhold

Fortelle fysioen at jeg har fått healing...?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har slitt med helsa i mange år nå, og går til fysioterapeut gjevnlig. Særlig har jeg hatt intense korsryggsmerter, som har tatt knekken på både humør og energi. 

Saken er den at jeg var så desperat etter lindring at jeg fikk healing, selv om dette er noe jeg egentlig ikke tror på. Nå er smertene nesten helt borte. Fra å ha vondt 6 til 9 på en skala fra 1 til 10, så er smertene nå nede i 0 til 2. 

Hva i alle dager skal jeg si til fysioterapeuten min? Hun må jo tro det har klikket for meg hvis jeg forteller det? Selv tror jeg ikke jeg hadde trodd på det hvis det var andre som fortalte om dette.

Og blir hun sur fordi jeg har prøvd noe annet, i tillegg til opplegget fra henne? 

Noen som har erfaring med å fortelle helsepersonell om healing osv?

😬

Anonymkode: a6cf7...dd9

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det tenker jeg er opp til deg. Men personlig ville jeg ikke sagt det til fysio. Pga det du beskriver. Jeg tror på healing til en viss grad, spørs hvilke plager. Jeg er meget bevisst på hvem jeg kan snakke om "denslags" til. Du får følge magefølelsen din vedr å fortell eller ikke fortell det. 

Anonymkode: bde81...04a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det tenker jeg er opp til deg. Men personlig ville jeg ikke sagt det til fysio. Pga det du beskriver. Jeg tror på healing til en viss grad, spørs hvilke plager. Jeg er meget bevisst på hvem jeg kan snakke om "denslags" til. Du får følge magefølelsen din vedr å fortell eller ikke fortell det. 

Blir fysio sur så er det ikke ditt ansvar. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fantastisk at healingen virket på deg ❤️

Si til fysioterapeuten at du var hos noen med varme hender som ga deg en "behandling", at du ikke trodde på det, men at det virket på smertene og at du er 90% bedre nå.

Hvis hun blir sur er det hennes problem.

Hvor fant du healeren ?

Anonymkode: 9f75c...ac8

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min fysioterapeut er opptatt av/forstår alternativ behandling, så til henne ville det ikke vært noe problem å snakke om healing. 

Uansett så er både ditt og fysioterapeutens mål at du skal bli bedre, så for henne burde det ikke være noe problem at flere er med på å få til det. 

Anonymkode: ca1a4...ee3

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun blir ikke sur, det kan jeg nesten garantere.

Smerte er rare greier. Jeg får nesten 90% smertelindring når samboer gir meg lett massasje eller en god klem. Om jeg er sent ute og må stresse for å rekke en avtale eller sitter på jobb og må gjøre en kjedelig oppgave blir smerten dobbelt så sterk.

Anonymkode: 6b107...10e

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at healingen funket. Jeg heier på at du sier det, det tradisjonelle helsevesenet trenger en påpakning om at det de gjør faen ikke funker. 

Anonymkode: f60a6...656

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hun blir ikke sur, det kan jeg nesten garantere.

Smerte er rare greier. Jeg får nesten 90% smertelindring når samboer gir meg lett massasje eller en god klem. Om jeg er sent ute og må stresse for å rekke en avtale eller sitter på jobb og må gjøre en kjedelig oppgave blir smerten dobbelt så sterk.

Dette er ikke rart i det hele tatt. Det som er rart er den dualistiske modellen som har fått oss til å tro at kropp og sinn ikke henger sammen. En god klem fra samboeren din gir deg oxytocin som er smertelindrende, det reduserer utskillelse av stresshormoner som også er smertelindrende. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mer tro på healing enn fysioterapi. Har hatt noen runder hos fysioterapeut, og det eneste jeg har oppnådd er å bli verre.

Anonymkode: 5b28e...42f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville venta de tre månedene placebo varer før jeg gjorde noe drastisk i hvertfall. 

Anonymkode: f89fd...205

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Ja tenk deg om. Vet om flere som er veldig forsiktige med hvem de snakker om slikt til. Det er ikke stuerent med healing. jeg vet om mange godt utdannede og smarte folk som får slik hjelp. 

Jeg tror flesteparten  av de som annonserer og påstår seg synske er bedragere. Eller tror de har evner. Så har du den siste 1% som faktisk har evner og de finner du vanligvis ikke om du ikke tilfeldigvis kjenner noen som kjenner personen. 

Anonymkode: 61948...71f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg ville venta de tre månedene placebo varer før jeg gjorde noe drastisk i hvertfall. 

Anonymkode: f89fd...205

Og du tenker ikke at placebo er selvhealing? Hvordan tror du at du får kroppen din til å tro at du et friskere? Det er faktisk healing på et nivå det🤪

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Dette er ikke rart i det hele tatt. Det som er rart er den dualistiske modellen som har fått oss til å tro at kropp og sinn ikke henger sammen. En god klem fra samboeren din gir deg oxytocin som er smertelindrende, det reduserer utskillelse av stresshormoner som også er smertelindrende. 

Nei, jeg mente ikke at det var bokstavelig talt rart. :) Ja, jeg vet hva oxytocin er og hva det gjør. Samboeren min er ikke noen healer. Healing tror jeg ingenting på, men omstendighetene (psykisk, sosialt) våre kan gjøre at vi oppfatter smerte helt ulikt. Slik at man f.eks. kan føle seg sett og roligere etter å ha vært hos en "healer" og oppleve at smerten blir borte.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, jeg mente ikke at det var bokstavelig talt rart. :) Ja, jeg vet hva oxytocin er og hva det gjør. Samboeren min er ikke noen healer. Healing tror jeg ingenting på, men omstendighetene (psykisk, sosialt) våre kan gjøre at vi oppfatter smerte helt ulikt. Slik at man f.eks. kan føle seg sett og roligere etter å ha vært hos en "healer" og oppleve at smerten blir borte.

Mange glemmer psykisk smerte som angst . Jeg opplevde ekstrem bedring etter flere sessions for angst. Hadde lite tro. Men skeptisk til de fleste alternative behandlere. Man må oppleve det og jeg er ikke interessert i å få folk til å tro for det går ikke. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at hun blir sur, men er nok tvilsomt at hun tror på at det er derfor du har blitt bedre. Hun vil sannsynligvis se på det som en tilfeldighet, hvis ikke hun tilfeldigvis tror på healing selv. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.12.2024 den 23.33):

Jeg har slitt med helsa i mange år nå, og går til fysioterapeut gjevnlig. Særlig har jeg hatt intense korsryggsmerter, som har tatt knekken på både humør og energi. 

Saken er den at jeg var så desperat etter lindring at jeg fikk healing, selv om dette er noe jeg egentlig ikke tror på. Nå er smertene nesten helt borte. Fra å ha vondt 6 til 9 på en skala fra 1 til 10, så er smertene nå nede i 0 til 2. 

Hva i alle dager skal jeg si til fysioterapeuten min? Hun må jo tro det har klikket for meg hvis jeg forteller det? Selv tror jeg ikke jeg hadde trodd på det hvis det var andre som fortalte om dette.

Og blir hun sur fordi jeg har prøvd noe annet, i tillegg til opplegget fra henne? 

Noen som har erfaring med å fortelle helsepersonell om healing osv?

😬

Anonymkode: a6cf7...dd9

La være å si noe, da. Eller du kan si at noen bad for deg. Effekten ville sikkert vært den samme, om troen er tilstedeværende. 
Før eller senere så får du vel smertene tilbake, og?

Anonymkode: a969a...001

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...