Christina82 Skrevet 16. desember 2024 #141 Del Skrevet 16. desember 2024 Ryddet for latterliggjøring og tilsvar til dette. Christina82, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #142 Del Skrevet 16. desember 2024 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Priskriger før jul og påske har vi jo hatt i minst ti år allerede, så hvorfor du snakker om før og etter 2023 skjønner ikke jeg 😂 Anonymkode: a5258...cd7 Forskjellen er at før butikkene begynte å øke prisene med 50-100%, forholdt folk seg til tilbudene den gang som siviliserte mennesker; kjøpte kanskje litt mer siden det var tilbud, men uten den intense hamstringen man ser idag. Og jeg snakker ikke om år i en historiebok; jeg snakker om tilstandene før 2022/23. Med unntak av pandemien og hamstringen av dopapir, kan jeg aldri huske å ha sett like mange tomme hyller som nå. Anonymkode: 6e26b...847 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 17. desember 2024 #143 Del Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Dette. De som er i jobb har faktisk ikke mulighet til å vase rundt i matbutikkene på morgenen når disse tingene fylles opp. Og da får de uføre hamstret videre til de fulle kjøkkenskapene sine. Altså, kos dere med 15 poser nonstop, 10 halvannenlitere med julebrus, 20 bokser med julegrøt og 10 flasker gløgg. Hva f skal dere med det egentlig, få diabetes? Anonymkode: 290d6...32b Du måtte bare inn å hakke på uføre eller? Det er faktisk uføre som ofte trenger disse tilbudene, da man ikke akkurat er rik på uføretrygd 🙄 Er ufør selv, men har aldri hamstret. Verken nå eller når folk skulle ha dasspapir under koronapandemien. Dessuten tror jeg ikke flertallet av de som hamstrer er de uføre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Motelvibes Skrevet 17. desember 2024 #144 Del Skrevet 17. desember 2024 Gratulerer med diabetes2 i 2025, dere som hamstra all julemarsipanen og julegodtet da! 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2024 #145 Del Skrevet 19. desember 2024 Var på siste ( håper eg) runde julehandel igår, ville ha en pose marsipan fra Nidar… ALT av marsipan var borte😅 og mye anna var og tomt, Max 3 pr kunde er jo innført noen plasser, men hjelper visst ikke. Er kun Rema/Coop/Kiwi her eg bor og alle e m på priskrig. Men men … overlever akkurat marsipanmangelen da. Edamer kjøpte eg i fjor, så nå e den vellagret 👍👍 Anonymkode: e8a70...879 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2024 #146 Del Skrevet 19. desember 2024 Mardina skrev (På 11.12.2024 den 23.59): Så du tenker ikke på at andre kanskje vil benytte seg av disse tilbudene? Så lenge du får tak i det du vil, så er det ikke så farlig med andre? 🤔 Hvorfor skal kunden tenke på andre kunder? Anonymkode: 3a577...039 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2024 #147 Del Skrevet 19. desember 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Var på siste ( håper eg) runde julehandel igår, ville ha en pose marsipan fra Nidar… ALT av marsipan var borte😅 og mye anna var og tomt, Max 3 pr kunde er jo innført noen plasser, men hjelper visst ikke. Er kun Rema/Coop/Kiwi her eg bor og alle e m på priskrig. Men men … overlever akkurat marsipanmangelen da. Edamer kjøpte eg i fjor, så nå e den vellagret 👍👍 Anonymkode: e8a70...879 Men marsipan i reolen for bakevarer er nok ikke utsolgt,det samme er neppe kokesjokolade eller melkesjokolade. Så lag din egen julemarsipan. Anonymkode: 09cc4...378 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2024 #148 Del Skrevet 19. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 11.12.2024 den 23.45): Har du sjekket "svartebørsen" på Finn? Sikkert noen som er villige til å selge en Edamer for en tusenlapp, eller en julegris for kr.200. Man skal være glad for at man ikke levde under krigen - da var dette vanlig prosedyre; alt kunne kjøpes "under bordet", og når det kom nye varer, ble dette revet bort; man stilte seg i kø midt på natten. Anonymkode: e3760...845 Hvorfor ikke bare dra til Meny, Mega o.l. å betale vanlig pris? Det er vel bare Rema, Kiwi og Extra som styrer med priskrigen. Anonymkode: 02a7c...7c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2024 #149 Del Skrevet 19. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 16.12.2024 den 0.21): Rett etter at priskrigen startet var jeg innom den lokale Kiwi butikken på vei til jobb. Dama foran meg i køen hadde handlevogna full av den store pakka med risgrøt. Telte ikke, men vil tro hun hadde 40-50 pakker. Hun handlet inn for en kommunal barnehage og bablet med hun i kassa om at det var supert å få det så billig. Jeg synes det blir veldig feil at en kommunal barnehage får varene til priskrig pris. De burde betalte vanlig pris. Priskrig pris burde vært forbeholdt privatkunder. Anonymkode: dff2a...85c Her er den forbeholdt privatkunder. Da vi handlet til boligen fikk vi maks tre på tilbudspris og resten til ordinær pris. Måtte snakke med butikksjefen for å få kjøpe mer enn maksantall. Anonymkode: 5f8d6...9a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 19. desember 2024 #150 Del Skrevet 19. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvorfor skal kunden tenke på andre kunder? Anonymkode: 3a577...039 Det kalles normal folkeskikk. 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2024 #151 Del Skrevet 19. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvorfor ikke bare dra til Meny, Mega o.l. å betale vanlig pris? Det er vel bare Rema, Kiwi og Extra som styrer med priskrigen. Anonymkode: 02a7c...7c7 Det er tomt. Tror du de andre butikkene får varene sine fra eget lager? haha Anonymkode: 4a424...62a 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2024 #152 Del Skrevet 19. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er tomt. Tror du de andre butikkene får varene sine fra eget lager? haha Anonymkode: 4a424...62a Det var ikke tomt på coop obs i går. Anonymkode: 37ddf...3b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2024 #153 Del Skrevet 19. desember 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det var ikke tomt på coop obs i går. Anonymkode: 37ddf...3b7 Her var jeg på Meny, tomt fra det meste av nidar. Samt edamer. Anonymkode: 4a424...62a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meowmere Skrevet 19. desember 2024 #154 Del Skrevet 19. desember 2024 Det er en helt elendig prisstrategi for butikkene. Snakket med en butikksjef på Rema, og han var heller ikke noe glad for denne priskrigen. De gikk 9% i minus den dagen. Folk kom og kjøpte kun det som det var priskrig på. De som liker priskrig kan ikke klage over dyr mat resten av året. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2024 #155 Del Skrevet 19. desember 2024 Så lenge jeg har nok marsipan til over nyttår, er jeg fornøyd. Anonymkode: 8cb1a...f20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2024 #156 Del Skrevet 20. desember 2024 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Det var ikke tomt på coop obs i går. Anonymkode: 37ddf...3b7 Så bra da,men her har jeg ikke tid til å dra innom Coop Obs i år. Anonymkode: 09cc4...378 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2024 #157 Del Skrevet 20. desember 2024 Meowmere skrev (22 timer siden): Det er en helt elendig prisstrategi for butikkene. Snakket med en butikksjef på Rema, og han var heller ikke noe glad for denne priskrigen. De gikk 9% i minus den dagen. Folk kom og kjøpte kun det som det var priskrig på. De som liker priskrig kan ikke klage over dyr mat resten av året. Men de velger det jo selv? Jeg skjønner jo at de må følge med når konkurrentene setter ned prisene, men de trenger jo ikke ta helt av. Folk hadde kjøpt non-stop og julemarsipan i store mengder om man satte ned prisen 50%, man må ikke sette den ned 80-90%. En litt mer moderat prisreduksjon hadde også sørget for at varene holdt seg i hyllene litt lenger, og da ville kundene kommet likevel. Anonymkode: 8ea67...ab0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meowmere Skrevet 20. desember 2024 #158 Del Skrevet 20. desember 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Men de velger det jo selv? Jeg skjønner jo at de må følge med når konkurrentene setter ned prisene, men de trenger jo ikke ta helt av. Folk hadde kjøpt non-stop og julemarsipan i store mengder om man satte ned prisen 50%, man må ikke sette den ned 80-90%. En litt mer moderat prisreduksjon hadde også sørget for at varene holdt seg i hyllene litt lenger, og da ville kundene kommet likevel. Anonymkode: 8ea67...ab0 Det er kjeden som velger det, ikke hver enkelt butikk. Er helt enig med det siste du skriver. Jeg mener de ikke trenger å følge med når konkurrentene setter ned prisen med 80-90%. Butikkene blir jo utsolgt på noen få timer. Da er det bedre å la de butikkene bli utsolgt, så kan du ha varebeholdning og moderat tilbud når de andre er utsolgt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2024 #159 Del Skrevet 20. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men de velger det jo selv? Jeg skjønner jo at de må følge med når konkurrentene setter ned prisene, men de trenger jo ikke ta helt av. Folk hadde kjøpt non-stop og julemarsipan i store mengder om man satte ned prisen 50%, man må ikke sette den ned 80-90%. En litt mer moderat prisreduksjon hadde også sørget for at varene holdt seg i hyllene litt lenger, og da ville kundene kommet likevel. Anonymkode: 8ea67...ab0 Nei. Det er rema som velger det. I priskrigen før påske var det artikkel med flere kjøpmenn / butikksjefer i rema som gikk i minus. Anonymkode: 7c762...077 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2024 #160 Del Skrevet 20. desember 2024 Mardina skrev (På 19.12.2024 den 11.35): Det kalles normal folkeskikk. Så de som handler mye og lager mat kasser til fattige de har ikke normal folkeskikk? Anonymkode: c0c1e...e92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå