AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #121 Del Skrevet 15. desember 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Det er jo ikke fordi folk er "noble" at de ikke får tak i disse julevarene, men fordi de er på jobb på dagtid når disse varene legges ut. Jeg tror ellers ikke at så mange av de som kjøpte julemarsipan i oktober gjorde det for å spare den til jul, den ble nok spist i oktober også. Jeg synes forresten egentlig at marsipanbrødet fra Nidar som selges hele året er mye bedre enn julemarsipanen. Anonymkode: fe195...036 Ja, men da var ikke denne kommentarer myntet på deg eller de andre som ikke når tilbudet da. Den var myntet på dem som SELV sier i tråden at de er der og ser tilbudet men velger å avstå fordi noen kanskje har det verre enn dem. Trodde det sa seg selv i og med at jeg skrev akkurat det svart på hvitt. Jeg kjøpte edamerost og julebrusen jeg liker i oktober jeg, står fortsatt i boden og venter på jul 😊 Anonymkode: a6426...ec3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommermor Skrevet 15. desember 2024 #122 Del Skrevet 15. desember 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Da kunne du bestilt på oda Anonymkode: c0c1e...e92 Oda leverer ikke over hele landet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #123 Del Skrevet 15. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 11.12.2024 den 23.40): Ja huff, fri konkurranse er noe dritt. Få tilbake planøkonomi og rasjonering. Anonymkode: 6c703...eb3 Det er ikke fri konkurranse. Det er noen få dagligvarerkjeder som følger hverandres priser og som har noen prisdumpinger under høytider som har tatt helt av de siste årene. De som tenker twist-posen er billig nå, har kanskje glemt at den har kostet oppi 70-90 kr mesteparten av året. Og det virker ikke som om butikkene tenker at produsentene faktisk går tom for varer når har prisdumping. Her om dagen såg jeg noe som trolig var 2 måneders forbruk av freia sjokoladeplater stablet opp på en kiwi-butikk. Mulig det er en bevisst strategi for å innføre mer og mer av egne varer, siden andre produsenter har «for dårlig kvantumstabilitet» Anonymkode: 0dce3...846 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #124 Del Skrevet 15. desember 2024 Hvis butikkene kunne holdt prisene "normale" året gjennom (altså ikke overpriset slik det er på mange varer i dag), så hadde man sluppet slike ville tilstander. Jeg irriterer meg ekstremt over at man i utgangspunktet kanskje må innom 3 forskjellige butikker for å få tak i hva man skal ha, fordi ikke alle butikker fører samme merker, produkter etc. Nå blir jo den situasjonen bare enda verre, i og med at butikkene også er tomme for det man skal ha - fordi butikkene dumper prisene og folk går mann av huse for å hamstre julegrøt og julemarsipan til år 2040. De kjøper jo så mye at sikkert halvparten kastes, fordi man ikke rekker å spise det opp før datoen utgår. Jeg skulle innom Extra å kjøpe toalettpapir. Extra hadde 24-pack med lambi til 99 kr. Da jeg kom, var det helt tomt. Eneste de hadde igjen, var lambi 12-pack til 105 kr. Hvorfor er det tomt, sier du? Jo, fordi folk blir helt koko av salg. Det blir jo ikke tomt når dassrullen koster 159 kr for 24 stk, så det sier seg jo selv at her har folk hamstret dassrull til neste århundre. Ta nå én eller to pakker (24-48 ruller), og la andre også få sjansen til å nyte av tilbudet. Det samme gjelder de andre varene. Jeg har enda til gode å se en butikk som har julemarsipan inne - nei, nå lyver jeg! Julemarsipan har de inne, men kun den de IKKE har satt ned prisen på. Julemarsipan til 48,90 kr? Jaja, jeg får ta én da, siden det er alt de har igjen. Og til vedkommende som mente det var greit å hamstre siden man skal fylle 5 julestrømper; NEI!! Det finnes flere enn dere som skal ha og som også kunne tenke seg å få kjøpt litt billig godt! Har du ikke råd til å fylle 5 julestrømper, så får du løse det på en annen måte enn å raide butikkene tomme. Eller så får du rett og slett sette en pris som du skal handle inn for, og fordele i strømpene deretter! Makan! Nei, butikkene må slutte å overprise varene i utgangspunktet - og så må de slutte å dumpe prisene ned til gi-bort-pris. Det eneste som skjer da, er at det kun er noen få i samfunnet som får nyte godt av det. Folk tenker utelukkende bare på seg selv, og dét kjenner jeg irriterer meg! Hvilken effekt det har at butikkene setter opp "max 3 pr kunde", kan jo også diskuteres. Finnes garantert de som kjøper 3 stk av noe, går ut og legger i bilen, for så å gå inn igjen å handle mer. Hvem skal liksom kontrollere det? Gå i self check-out. Eller at par kjøper tre hver. Tanken er sikkert god, men det fungerer ikke i praksis. Nei, jeg vil heller betale 30-40 kr for en marsipanpose heller enn å komme til helt tomme hyller. Og fordelen med at prisene ikke dumpes på den måten; Folk handler bare det dem trenger og vipps, så var det visst nok varer til alle sammen! Og nei, det kunne ikke falle meg inn å hamstre verken dasspapir, ost, marsipan eller hva det måtte være! Jeg kjøper det jeg skal ha, og så lar jeg det også være igjen slik at andre også kan nyte godt av det - noe jeg selv ikke har fått gjort i år, da jeg møter tomme hyller! God jul! 🌲 Anonymkode: c8e2a...231 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #125 Del Skrevet 15. desember 2024 Rett etter at priskrigen startet var jeg innom den lokale Kiwi butikken på vei til jobb. Dama foran meg i køen hadde handlevogna full av den store pakka med risgrøt. Telte ikke, men vil tro hun hadde 40-50 pakker. Hun handlet inn for en kommunal barnehage og bablet med hun i kassa om at det var supert å få det så billig. Jeg synes det blir veldig feil at en kommunal barnehage får varene til priskrig pris. De burde betalte vanlig pris. Priskrig pris burde vært forbeholdt privatkunder. Anonymkode: dff2a...85c 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 15. desember 2024 #126 Del Skrevet 15. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 11.12.2024 den 23.27): Ja!! Jeg vil også bare ha en pakke julepølse og gräddeost. Umulig å få tak i. Skjønner ikke hvem som har tid til å reise rundt å hamstre matvarer 😅 Sånn er det blitt hver jul og påske. Drittlei! Skal bare handle som vanlig, ikke noe hamstring eller ekstraordinært, men mye utsolgt. Julegodteri blir ikke fylt på, ordinært godteri har de sikkert mer på lager. Anonymkode: d36f9...39f Graddeost til jul skulle jeg gjerne hatt. Jaja det blir jul likevel 🌲 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #127 Del Skrevet 15. desember 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Rett etter at priskrigen startet var jeg innom den lokale Kiwi butikken på vei til jobb. Dama foran meg i køen hadde handlevogna full av den store pakka med risgrøt. Telte ikke, men vil tro hun hadde 40-50 pakker. Hun handlet inn for en kommunal barnehage og bablet med hun i kassa om at det var supert å få det så billig. Jeg synes det blir veldig feil at en kommunal barnehage får varene til priskrig pris. De burde betalte vanlig pris. Priskrig pris burde vært forbeholdt privatkunder. Anonymkode: dff2a...85c Tror du en kommunal barnehage er rik? De er vel noe av det fattigste du kan finne, så de hadde jeg absolutt unnet å kjøpe billig grøt til barna. Heller det enn en privatperson som skal fylle fryseren. Anonymkode: 21fd1...1e0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #128 Del Skrevet 16. desember 2024 Og i dag var det tomt for tyttebærsyltetøy også. Og dere som påstod de ville fylle på med nye varer, nei det har de ikke gjort. Forsatt utsolgt på marsipan, julepølse, vossakorv, roastbiff og div oster. Anonymkode: 6ca8c...0b7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #129 Del Skrevet 16. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 14.12.2024 den 14.43): Da kunne du bestilt på oda Anonymkode: c0c1e...e92 Oda er utsolgt på mye de også. Anonymkode: 6ca8c...0b7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #130 Del Skrevet 16. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 13.12.2024 den 15.01): Er det tomt for ost og grøt? Produseres det ikke kontinuerlig? Anonymkode: 86cc1...bf5 Juleost produseres kun én gang i året. Anonymkode: 6ca8c...0b7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #131 Del Skrevet 16. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 11.12.2024 den 23.57): Det blir fylt opp. Slapp helt av. Lenge til jul. Anonymkode: 44e25...450 Nei, det blir det IKKE. Anonymkode: 6ca8c...0b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #132 Del Skrevet 16. desember 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Og i dag var det tomt for tyttebærsyltetøy også. Og dere som påstod de ville fylle på med nye varer, nei det har de ikke gjort. Forsatt utsolgt på marsipan, julepølse, vossakorv, roastbiff og div oster. Anonymkode: 6ca8c...0b7 Det kommer nok snart nå. Anonymkode: ed065...764 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laraa Skrevet 16. desember 2024 #133 Del Skrevet 16. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 11.12.2024 den 23.31): Er det priskrig på marispan også? De pakkene med pølser og de litt større med hvit pynt på? Om det er det, bør man kanskje få handlet et par pakker før det går tomt 🤯 Anonymkode: 4ee7d...304 Rema1000 hadde nidar marsipanpølser til 11kr pakken og pose med marsipanfigurer fra nidar til 14 kr pr pose. Med begrensing på 3 pk pølser og 3 poser pr kunde. Men godt mulig folk tar med venner og familie for å skaffe seg mer 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #134 Del Skrevet 16. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 14.12.2024 den 16.09): Det blir fyllt opp men da må man stå der når varene settes i hylla om morgenen og det er det ikke alle som har anledning til. Jeg har prøvd mange ganger for å få tak i et par stakkars pakker med julepølse jeg og lykktes endelig her en dag. Dette styret her er bare latterlig, uten respekt for de som lager mat og uten respekt for verdien det er i mat!! Anonymkode: 45b1b...10b Dette. De som er i jobb har faktisk ikke mulighet til å vase rundt i matbutikkene på morgenen når disse tingene fylles opp. Og da får de uføre hamstret videre til de fulle kjøkkenskapene sine. Altså, kos dere med 15 poser nonstop, 10 halvannenlitere med julebrus, 20 bokser med julegrøt og 10 flasker gløgg. Hva f skal dere med det egentlig, få diabetes? Anonymkode: 290d6...32b 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #135 Del Skrevet 16. desember 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Dette. De som er i jobb har faktisk ikke mulighet til å vase rundt i matbutikkene på morgenen når disse tingene fylles opp. Og da får de uføre hamstret videre til de fulle kjøkkenskapene sine. Altså, kos dere med 15 poser nonstop, 10 halvannenlitere med julebrus, 20 bokser med julegrøt og 10 flasker gløgg. Hva f skal dere med det egentlig, få diabetes? Anonymkode: 290d6...32b Dette er flott for de uføre, da de har lite å rutte med. Men de må vel fordømmes for dette også. Anonymkode: ed065...764 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #136 Del Skrevet 16. desember 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Dette. De som er i jobb har faktisk ikke mulighet til å vase rundt i matbutikkene på morgenen når disse tingene fylles opp. Og da får de uføre hamstret videre til de fulle kjøkkenskapene sine. Altså, kos dere med 15 poser nonstop, 10 halvannenlitere med julebrus, 20 bokser med julegrøt og 10 flasker gløgg. Hva f skal dere med det egentlig, få diabetes? Anonymkode: 290d6...32b De uføre faktisk? Og det er mange i full jobb som har tid på morgenen til å fly rundt i butikker, så slapp av du. Anonymkode: 98e59...d83 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #137 Del Skrevet 16. desember 2024 Greddeost Græddost Grederingsost Greddedingsost Gräddost Anonymkode: d6cef...9a0 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #138 Del Skrevet 16. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Greddeost Græddost Grederingsost Greddedingsost Gräddost Anonymkode: d6cef...9a0 🤣 Anonymkode: 37ddf...3b7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #139 Del Skrevet 16. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Dette. De som er i jobb har faktisk ikke mulighet til å vase rundt i matbutikkene på morgenen når disse tingene fylles opp. Og da får de uføre hamstret videre til de fulle kjøkkenskapene sine. Altså, kos dere med 15 poser nonstop, 10 halvannenlitere med julebrus, 20 bokser med julegrøt og 10 flasker gløgg. Hva f skal dere med det egentlig, få diabetes? Anonymkode: 290d6...32b Her hamstrer jeg overhodet ingenting faktisk under den medieskapte priskrigen selv om jeg er ufør. Jeg tenkte å finne pepperkakedeig på tilbud men heldigvis klarer jeg helt fint å bake egne pepperkaker. Anonymkode: 09cc4...378 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #140 Del Skrevet 16. desember 2024 Her viser hamstrerene sine sanne ansikt. Veldig egoistisk. Anonymkode: 7f758...e33 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå