AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #101 Del Skrevet 14. desember 2024 mommyaka skrev (På 12.12.2024 den 10.32): De fleste steder har maks 3 pr kunde Husker i fjor så jeg noen som hadde hansker inn 20 "bokser" med surkål Oh noen som hadde kjøpt 20 med grøt ( du må koke selv) Disse må spise mye sånn i løpet av året he he Men her å et det tomt...men vil jeg ha marsipan gris imorgen får jeg heller dra på meny. Der har de alt men til vanlig pris Tenk å følge med på hva andre kjøper og telle 🤓 Anonymkode: c0c1e...e92 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #102 Del Skrevet 14. desember 2024 Adrenalina1 skrev (På 12.12.2024 den 10.38): Helt enig. Mange er så grådige at jeg blir kvalm. Å mange tenker så lite at jeg blir kvalm. Kanskje er man en storfamilie , har dårlig råd og må har sikret seg mat for en stund, noen kjøper og lager inn matkasrr til fattige som de gir bort , eller de kjøper inn til julefesten de skal holde for ensomme. Istedenfor står man der å dømmer, blir kvalm jeg ! Anonymkode: c0c1e...e92 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #103 Del Skrevet 14. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 13.12.2024 den 7.28): Er og litt lei. Pga sykdom og isolat har vi ikke fått vært på butikken den siste uka og nå er jo alt vekk. Butikkene har jo ikke engang julegodteri. Det er helt sykt. Heldigvis kan jeg lage rødkål selv, og julegodt blir kjøpt til fullpris på coop. Men allikevel er det surt. Anonymkode: dff4f...215 Da kunne du bestilt på oda Anonymkode: c0c1e...e92 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #104 Del Skrevet 14. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 11.12.2024 den 23.35): Prisdumping er ikke ille i seg selv, ihvertfall ikke for folk med dårlig råd. Men jeg skulle virkelig ønske at det ble satt begrensninger med en gang, slik at de fleste som ønsket det kunne fått sjansen til å kjøpe. Anonymkode: 33370...884 Men greia er jo at alle vi som er i full jobb ikke får handlet inn noe som helst av det det er priskrig på, da griske folk grafser til seg alt mens vi er på jobb. Og jeg er usikker på om begrensninger hjelper, da mange åpenbart har tid til å bruke hele dagen på å dra rundt og grafse til seg mest mulig. Anonymkode: 290d6...32b 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #105 Del Skrevet 14. desember 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Å mange tenker så lite at jeg blir kvalm. Kanskje er man en storfamilie , har dårlig råd og må har sikret seg mat for en stund, noen kjøper og lager inn matkasrr til fattige som de gir bort , eller de kjøper inn til julefesten de skal holde for ensomme. Istedenfor står man der å dømmer, blir kvalm jeg ! Anonymkode: c0c1e...e92 Hva med den familien som lever under fattigdomsgrensen som står bak "hamstreren" i køen og som ikke får noe av det de hadde håpet på skulle bidra til en litt bedre jul enn de ellers ville fått? Anonymkode: 3cd5d...8e2 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #106 Del Skrevet 14. desember 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Å mange tenker så lite at jeg blir kvalm. Kanskje er man en storfamilie , har dårlig råd og må har sikret seg mat for en stund, noen kjøper og lager inn matkasrr til fattige som de gir bort , eller de kjøper inn til julefesten de skal holde for ensomme. Istedenfor står man der å dømmer, blir kvalm jeg ! Anonymkode: c0c1e...e92 Det er utrolig frekt å løpe rundt og grafse til seg mens andre jobber og sliter på arbeidsplassene sine. Det er faktisk ikke bare uføre som har storfamilier eller svært trang økonomi for tiden. Blir kvalm av så trangsynte og egoistiske folk som deg. Var på butikken i sted og så julegløgg til 3 kr per flaske. Jeg tok med meg én, fordi jeg trengte én. Ikke tre eller fem, da jeg har hjerne nok til å forstå at det finnes flere enn meg som vil ha gløgg i jula. Anonymkode: 290d6...32b 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 14. desember 2024 #107 Del Skrevet 14. desember 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Tenk å følge med på hva andre kjøper og telle 🤓 Anonymkode: c0c1e...e92 Ha det var veldig lett p se når alt som var i vogn var disse pakkene og vi stod i kø Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #108 Del Skrevet 14. desember 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Ei det fylles ikke opp av f.eks. marsipan osv. nidar tar forhåndsordre på varene sine. Anonymkode: 97e36...d92 Jo, nå kommer de snart. Anonymkode: ed065...764 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #109 Del Skrevet 14. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 11.12.2024 den 22.41): Var nettopp på Kiwi. Der var det tomt for følgende varer fordi de selges til innbruddspriser: Julepølse Vossakorv Edamer ost Greddeost Roastbiff Marsipanpølser Marsipangriser med sjokolade Og tviler på at de fyller opp med mer før jul. Altså, vil jeg ha en greddeost på betaler jeg full pris, jeg gidder ikke fly rundt i flere butikker for sjekke om noen skulle ha noe igjen. Forbanna tull det hele. 🤬 Anonymkode: 6ca8c...0b7 Så dra hos obs eller meny da. De er ikke med på priskrigen og har stappfulle hyller. Anonymkode: 02734...668 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #110 Del Skrevet 14. desember 2024 Jeg synes priskrig er litt ekkelt/kvalmende. Ekkelt å hamstre sukker. Anonymkode: 84627...5f2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #111 Del Skrevet 14. desember 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg synes priskrig er litt ekkelt/kvalmende. Ekkelt å hamstre sukker. Anonymkode: 84627...5f2 En trenger en del av det til julebrygget. Anonymkode: ed065...764 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #112 Del Skrevet 14. desember 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Men kjære vene, hvis du går hele året og lengter etter julemarsipanen og NÅ midt i desember sitter med postkassa full av skjegg fordi det er tomt... da har du kanskje lært. Hvis det er så forbanna viktig så får du ta ansvar for deg selv og kjøpe det med en gang det kommer i butikk og spare det som vanlige folk. Og det er ingen som kommer til å gi deg noen medalje fordi du er så innmari nobel som ikke handler en ekstra på tilbud fordi "de andre". Spar meg. Snakk om høy hest. Anonymkode: a6426...ec3 Det er jo ikke fordi folk er "noble" at de ikke får tak i disse julevarene, men fordi de er på jobb på dagtid når disse varene legges ut. Jeg tror ellers ikke at så mange av de som kjøpte julemarsipan i oktober gjorde det for å spare den til jul, den ble nok spist i oktober også. Jeg synes forresten egentlig at marsipanbrødet fra Nidar som selges hele året er mye bedre enn julemarsipanen. Anonymkode: fe195...036 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #113 Del Skrevet 14. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 12.12.2024 den 6.24): Derfor kjøper jeg inn det meste av julevarer allerede i november. Litt dyrt, men det får så være. Jeg gidder ikke bruke 8 timer på å kjøre rundt til kiosker og bensinstasjoner for å få tak i marsipangrisen som skal til mandel-finneren… Det måtte jeg et år da det var priskrig og da blir det tomt også i de dyrere butikkene til slutt. Et år så jeg en mann ta hele eska med marsipangriser med sjokolade. Hva skal du med 50 stk marsipangriser liksom.. Og dama med handlevogna full av surkål, sikkert 70 pakker. Det er 52 uker i året, si du spiser det en gang i uka, da skal du bli bra «stygglei» av surkål til slutt. Skjønner ikke hva som går av folk som hamstrer. Hva skal du med 30 pk nonstop? Anonymkode: df2f4...1c4 Gidder ikke kjøpe nonstop bare fordi det koster noen kr, jeg spiser ikke det til vanlig så det blir ikke noe annerledes av at det er billigere. Samme med grøt - det spiser jeg aldri, ikke fordi det ikke er godt, det bare er noe jeg ikke spiser til vanlig. Kjøpte en pakke surkål idag til 4 kr, er noe som jeg spiser kanskje 2-3 ganger til året så da var det greit å kjøpe en pk idag til den prisen. Samme med 1 vossakorv og 1 pose twist. Anonymkode: 02529...bdf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #114 Del Skrevet 14. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 13.12.2024 den 14.38): Joda. De kommer. Anonymkode: ed065...764 Det blir fyllt opp men da må man stå der når varene settes i hylla om morgenen og det er det ikke alle som har anledning til. Jeg har prøvd mange ganger for å få tak i et par stakkars pakker med julepølse jeg og lykktes endelig her en dag. Dette styret her er bare latterlig, uten respekt for de som lager mat og uten respekt for verdien det er i mat!! Anonymkode: 45b1b...10b 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #115 Del Skrevet 14. desember 2024 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Det blir fyllt opp men da må man stå der når varene settes i hylla om morgenen og det er det ikke alle som har anledning til. Jeg har prøvd mange ganger for å få tak i et par stakkars pakker med julepølse jeg og lykktes endelig her en dag. Dette styret her er bare latterlig, uten respekt for de som lager mat og uten respekt for verdien det er i mat!! Anonymkode: 45b1b...10b Det er så. Jeg bare sier at de kommer. Anonymkode: ed065...764 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #116 Del Skrevet 14. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er utrolig frekt å løpe rundt og grafse til seg mens andre jobber og sliter på arbeidsplassene sine. Det er faktisk ikke bare uføre som har storfamilier eller svært trang økonomi for tiden. Blir kvalm av så trangsynte og egoistiske folk som deg. Var på butikken i sted og så julegløgg til 3 kr per flaske. Jeg tok med meg én, fordi jeg trengte én. Ikke tre eller fem, da jeg har hjerne nok til å forstå at det finnes flere enn meg som vil ha gløgg i jula. Anonymkode: 290d6...32b Du blir kvalm av at folk tenker annerledes enn deg? Sjarmerende ! Ja det er grusomt at det finnes folk so inviterer enslige , folk lager matksser til fattige osv 🙄🙄 Anonymkode: c0c1e...e92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #117 Del Skrevet 14. desember 2024 mommyaka skrev (2 timer siden): Ha det var veldig lett p se når alt som var i vogn var disse pakkene og vi stod i kø Eh du har telt hvor mye, det er bare sært Anonymkode: c0c1e...e92 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #118 Del Skrevet 14. desember 2024 Jeg får ikke med meg at det er priskrig jeg. Så når jeg ikke får tak i de varene jeg vanligvis bruker blir jeg frustrert og lei meg. Det gir meg merarbeid og ender opp med å måtte betale mer/bruke tid fordi andre hamstrer, da blir jeg irritert. Har ei jente som sliter med å spise nok, ulike diagnoser og komplisert liv. Cøliaki i tillegg. Hun har perioder hun spiser kun én vare/ting i hovedsak. Tilsetter proteinpulver og har oppfølging av helsepersonell: de siste 4 ukene er det risgrøt som er tingen. Før det: pannekaker og før det: havregrynsgrøt (konsistenser er et stort issue). Måtte gi opp havregryn pga mangel på glutenfri havregryn i høst. Og nå står jeg en times tid annenhver dag og koker en batch med risgrøt pga priskrigen. I helga har hun bursdag og skulle bake en glutenfri kake, men da var det tomt for kokosmasse i alle butikker jeg har innenfor 2 mil radius. Dagens sutring fra en løvemamma som blir oppgitt over priskrig (hamstringen er vel hovedproblemet). Anonymkode: 9b8e3...d46 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 14. desember 2024 #119 Del Skrevet 14. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Eh du har telt hvor mye, det er bare sært Anonymkode: c0c1e...e92 He he utrolig hva en gjør når man kjeder seg i køen.. akkurat som du aldri har tittet hva folk har kjøpt he he Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #120 Del Skrevet 14. desember 2024 mommyaka skrev (1 time siden): He he utrolig hva en gjør når man kjeder seg i køen.. akkurat som du aldri har tittet hva folk har kjøpt he he He he nei det interesser meg ikke Anonymkode: c0c1e...e92 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå