Gå til innhold

​🤬​ Andre som er drit lei prisdumpingen av julemat?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg liker priskrig, men får egentlig lite uttelling for det ettersom jeg vanligvis jobber på dagtid, og etter jobb/på kvelden er det gjerne for sent/helt skrapa varebeholdning på priskrigbutikkene. 

Men de som sutrer over at de må innom mange butikker før de får tak i julevaren de "uansett skulle ha!!!!", kan bare slutte! Dra på en annen butikk enn Rema, Kiwi og Extra med en gang, så er det NULL PROBLEM å få tak i alt man ønsker av julevarer. Bare innen Coop er det 5 butikkkjeder (Obs, Prix, Mega, Marked, Matkroken) som ikke er med på priskrigen og som ikke er tomme. 

Så er det også ulike definisjoner av å hamstre. Mange familier måtte faktisk kjøpt 10 pk julemix, 10 pk risgrøt, 15 flasker julebrus i desember uavhengig av priskrig eller ikke... 

Anonymkode: a5258...cd7

Ennå kanskje, men var i fjor var mye utsolgt hos meny og Mega uka etter priskrig. Jeg har ikke pris og obs. Så i fjor ble det ikke marsipan eller grøt her. Kjøpte tidligere i år, og sliter med og ikke spise det før jul😅 det er ikke « null problem « for det blir utsolgt fra leverandør. 
og hamstre er og kjøpe mye mer enn man hadde kjøpt til vanlig. 15 flasker julebrus og 10 pk julemix er ikke hamstring for en stor familie . 

Anonymkode: 7c762...077

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mardina skrev (9 timer siden):

Jeg er ikke grisk og tar ikke med meg masse av de produktene som er billig. Så jeg vil si jeg tenker på at andre skal få benytte seg av tilbudet. 

At du kun tenker på deg selv først, tenker jeg sier litt om hvem du er....

Men for all del, kos deg med alt det du har kjøpt du 😄

for at jeg grabber med meg ekstra når det er gode tilbud tror jeg faktisk sier veldig lite om hvem jeg er.

Er ikke slik at jeg tømmer butikkene for alle tilbud varer, ser at Jule snop f.eks er tømt i nærbutikkene her, der har jeg ikke kjøpt noe forde at det er ikke noe jeg trenger-, men det er klart jeg hamstre litt av ting jeg trenger og hadde kjøpt uansett.
Hvorfor i allverden skulle ikke jeg gjort det?

Er dessverre ikke min jobb at butikkene sørger for å ha nok varer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg elsker butikkene for at de setter ned prisene til jul som ufør på minstesats. Supert at også vi med lav inntekt kan få spise julemat og pepperkaker.

Anonymkode: 7296c...6d0

Pepperkaker koster 20 koner til vanlig…ikke akkurat noe å ruineres av.

Anonymkode: 73ebc...dcb

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det flest barn og ungdommer som hamstrer godteriet hvertfall. Skjønner dem godt, og tenker vi nok ville gjort det samme som 12-13 åringer. Ikke bra for helsen deres, og kunne virkelig ønske butikkene la prsikrigen til frukt og grønt heller, men lite å få gjort med det. Som forbruker hadde jeg satt pris på rimeligere julevarer, men gi-bortpris er bare tull. Vi får jo ikke tak i til de prisene likevel, og må til dyrere butikker for å finne varene.

Anonymkode: a62a9...558

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Dra på meny og kjøp skikkelig kvalitet i stedet. Burde vært forbud mot å sette smakløse billigvarianter på bordet i høytiden. 

Anonymkode: 63a06...a51

Nå var det jo faktisk billig, frossen ribbe som vant smakstest. Menys egne varer (Jacobs) gjør det nesten aldri bra på tester, er ofte billig produsert (mye tilsetninger) og har dermed dårligere næringsinnhold. Til sammenligning kom rema sin billigste pastasaus på stort glass på andreplass. Den er ikke ultraprosessert og er like sunn som om du skulle lagd den hjemme av tomater, olje og krydder. 

Men for all del, gå på meny og tro du flotter deg i bedre varer enn den gemene hop du, så får kanskje de fleste av oss tak i en edamer du ikke vil ha til slutt. 

Anonymkode: 2f949...73d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Var nettopp på Kiwi. Der var det tomt for følgende varer fordi de selges til innbruddspriser:

• Julepølse
  • Vossakorv
  • Edamer ost
  • Greddeost
  • Roastbiff
  • Marsipanpølser
  • Marsipangriser med sjokolade

Og tviler på at de fyller opp med mer før jul. Altså, vil jeg ha en greddeost på betaler jeg full pris, jeg gidder ikke fly rundt i flere butikker for sjekke om noen skulle ha noe igjen. 

Forbanna tull det hele. 🤬

Anonymkode: 6ca8c...0b7

Syns det er kjempe kjekt. Kjøper ikke mer enn jeg trenger, en pakke Julepølse, en pakke roastbiff og en med medisterkaker. 

Anonymkode: 987a6...4f9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt 3 julepølse, 3 pakker sosisser, 3 pakker medisterkaker, 1 edamer, 3 twistposer og 3 gräddost. Hadde kjøpt julemarsipanposer men de spiste vi opp så fort at jeg kan ikke kjøpe flere før lille julaften.

Om jeg finner flere gräddoster kjøper jeg flere for det spises hver dag hele året.

Anonymkode: 537d2...113

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Trenger da ikke gå på "svartebørsen på Finn", holder lenge med å gå på Meny... alle varene finnes der, til normalpris!

Anonymkode: bfa12...456

Noe gjengen på Finn etter alt å dømme ikke har i tankene; dere husker kanskje hvor mye man ville ha for Freia boblesjokolade i sommer samtidig som de fleste butikker fortsatt hadde store lagre av dette ...

Screenshot_20240611_122526.jpg?chk=16C9B

Anonymkode: e3760...845

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Men jeg er enig med deg i at det er helt idiotisk. Et år måtte vi dra til 10 ulike butikker før vi fant det vi skulle ha: én edamerost.

Anonymkode: 4ee7d...304

DA er en virkelig dedikert, og skikkelig fysen på edamer.... 😆

Anonymkode: 1807d...2c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på tre butikker i dag mellom jobb og henting i barnehage. Barna ville ha nissegrøt til middag. Tomt overalt. Å pynte pepperkaker med melis og non stop i helgen kan vi også bare glemme. Julemarsipan til mandelgevinst, nope. Meierismør til bakst er tomt. Juleøl er tomt. Var faktisk heldig og fikk den siste gräddosten på butikken, da hun foran meg bare kjøpte fem og ikke seks.

Skjønner det er dyrtid og mange vil «sikre seg», men leser om mennesker som har handlet ost og smør for hele 2025 og har 15-20 bokser risgrøt i fryseren. Mennesker som kjøper marsipan og risbrød selv om de ikke liker det engang. Hva er vitsen? Er nordmenn virkelig så grådige og egoistiske at de ikke kan dele? Tragisk hele greia. 

Anonymkode: f7407...b69

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er nordmenn virkelig så grådige og egoistiske at de ikke kan dele? Tragisk hele greia. 

Anonymkode: f7407...b69

Jepp, mange nordmenn er det. Hvem i all verden trenger så mye mat...

Anonymkode: 54d51...d44

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøper det vi spiser. Det vi har kjøpt mest av er graddost , kansje 5 stk .(Kjøper 1 om gangen) Ingen grøt,melis eller Nonstop. 1 marsipangris som jeg gleder meg til. 

Men idag ramlet vi over blomkål til 13 kr. Da kjøpte vi 5 stk og fryser ned. 

Stresser ikke med dette og ler når det er tomt. Folk må jo bli drittlei Laban seigmenn iallefall 😊 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nytter ikke å si noe til de som hamstrer heller, for da blir de pottesur..... 🙄

Så lenge de får 20 pakker med grøt, så er det ikke så viktig med andre 🙄

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

siesta skrev (5 timer siden):

Vi kjøper det vi spiser. Det vi har kjøpt mest av er graddost , kansje 5 stk .(Kjøper 1 om gangen) Ingen grøt,melis eller Nonstop. 1 marsipangris som jeg gleder meg til. 

Men idag ramlet vi over blomkål til 13 kr. Da kjøpte vi 5 stk og fryser ned. 

Stresser ikke med dette og ler når det er tomt. Folk må jo bli drittlei Laban seigmenn iallefall 😊 

Hvor fant du blomkål til 13kr? 😋😁

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er og litt lei. Pga sykdom og isolat har vi ikke fått vært på butikken den siste uka og nå er jo alt vekk. Butikkene har jo ikke engang julegodteri. Det er helt sykt. 

Heldigvis kan jeg lage rødkål selv, og julegodt blir kjøpt til fullpris på coop. Men allikevel er det surt. 

Anonymkode: dff4f...215

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du skal ikke se bort i fra at det ville vært utsolgt for julegrøt før jul, selv om det ikke hadde vært priskrig...

Anonymkode: 9b1e2...23b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordmenn er ubrukelige når det kommer til ting som er billig. Vi skal ha ha ha, uansett om vi liker eller ikke, vi sparer jo penger 🤷‍♀️

Fikk selv ikke med meg prisdropp på feks non stop og pepperkakehus og må nå se om helgens plan går i vasken eller ikke. Det ordner seg jo og blir jul uansett, men tradisjonen med å pynte et sånt hus på lik måte som "alltid" med ungene er nå litt koselig 🙃

Jeg har aldri vært med på at grøt, nonstop eller gräddost har vært utsolgt før jul, har nesten hvert år sett pepperkakehus på salg etter jul, så det er ikke sånn at "det ville blitt tomt uansett", det her er rett og slett egoistiske megmegmeg folk , på lik linje med de som hadde marsipanpølser og surkål i årevis da det var på priskrig for noen år siden.

Butikkene var for seine med å gi restriksjoner pr kunde i år, dessuten hjelper det uansett lite når mor og far kjøper tre pakker hver på hver nærbutikk i området 🙃

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Catbert skrev (På 11.12.2024 den 23.44):

Er det ikke bare å kjøpe noe annet. Det finnes hundrevis av oster og pølser. På tide å prøve noe nytt!

Det er veldig kjedelig å glede seg til marsipan i jula, som er det beste jeg vet, også er alt tomt... Det er også andre ting som ikke kan erstattes av andre varer. 

Det som er utingen med priskrig, er ikke priskrigen i seg selv, men at det får frem egoismen til folk som handler alt i butikkene uten tanke for andre enn seg selv! Det er egentlig trist :( 

Anonymkode: b1b40...3a6

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...