Gå til innhold

​🤬​ Andre som er drit lei prisdumpingen av julemat?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Var nettopp på Kiwi. Der var det tomt for følgende varer fordi de selges til innbruddspriser:

• Julepølse
  • Vossakorv
  • Edamer ost
  • Greddeost
  • Roastbiff
  • Marsipanpølser
  • Marsipangriser med sjokolade

Og tviler på at de fyller opp med mer før jul. Altså, vil jeg ha en greddeost på betaler jeg full pris, jeg gidder ikke fly rundt i flere butikker for sjekke om noen skulle ha noe igjen. 

Forbanna tull det hele. 🤬

Anonymkode: 6ca8c...0b7

• Liker 26
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er enda to uker igjen til jul. Det blir fylt opp.

Anonymkode: d26a8...7fe

Ikke alt. Mye av f.eks sjokolade og osten er forhåndslaget i en viss mengde så når det er tomt på lager så er det tomt på lager.

Anonymkode: dc48f...02a

• Liker 17
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alt. Mye av f.eks sjokolade og osten er forhåndslaget i en viss mengde så når det er tomt på lager så er det tomt på lager.

Neida. Det fylles opp.

Anonymkode: ed065...764

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Neida. Det fylles opp.

En del varer kommer ikke til å bli fylt opp 😕 

Hater sånn ekstreme priskriger, fordi det gjør at noen hamstrer inn «alt», slik at andre ikke får! Enkelte tenker kun på seg selv i denne egotiden vi lever i. 

Anonymkode: b1b40...3a6

• Liker 30
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja!!

Jeg vil også bare ha en pakke julepølse og gräddeost. Umulig å få tak i. Skjønner ikke hvem som har tid til å reise rundt å hamstre matvarer 😅

Sånn er det blitt hver jul og påske. Drittlei! Skal bare handle som vanlig, ikke noe hamstring eller ekstraordinært, men mye utsolgt.

Julegodteri blir ikke fylt på, ordinært godteri har de sikkert mer på lager.

Anonymkode: d36f9...39f

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men at butikken er tom, betyr ikke at hovedlageret nødvendigvis er tomt. Butikken får jo kontinuerlig inn nye varer, så alt er nok ikke helt utsolgt.

Men jeg er enig med deg i at det er helt idiotisk. Et år måtte vi dra til 10 ulike butikker før vi fant det vi skulle ha: én edamerost.

Anonymkode: 4ee7d...304

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Neida. Det fylles opp.

Feil. Enkelte varer får vi ikke mere av, eksempelvis marsipan, julebrunost osv. 

Noen varer kan vi derimot bestille inn mere av, men det lønner seg ikke ifølge ledelsen (selger med tap) og blir da ikke bestilt opp. 🤷🏽‍♀️

Anonymkode: 22b59...1d3

• Liker 4
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det priskrig på marispan også? De pakkene med pølser og de litt større med hvit pynt på?

Om det er det, bør man kanskje få handlet et par pakker før det går tomt 🤯

Anonymkode: 4ee7d...304

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisdumping er ikke ille i seg selv, ihvertfall ikke for folk med dårlig råd. Men jeg skulle virkelig ønske at det ble satt begrensninger med en gang, slik at de fleste som ønsket det kunne fått sjansen til å kjøpe. 

Anonymkode: 33370...884

• Liker 12
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julevarer blir jo bare produsert i et visst antall,så det er slett ikke sikkert at det fylles på igjen nei. 

Anonymkode: 85e26...742

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja huff, fri konkurranse er noe dritt. Få tilbake planøkonomi og rasjonering.

Anonymkode: 6c703...eb3

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke bare å kjøpe noe annet. Det finnes hundrevis av oster og pølser. På tide å prøve noe nytt!

• Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja huff, fri konkurranse er noe dritt. Få tilbake planøkonomi og rasjonering.

Anonymkode: 6c703...eb3

Du har ikke skjønt hva folk skriver. Du er vel en hamstrer selv. Lykke til med 17 pakker marsipan, 13 med kokosmasse, 7 edamer og 9 grøt ris, 16 pakker sylte

Anonymkode: 2eb48...d98

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Var nettopp på Kiwi. Der var det tomt for følgende varer fordi de selges til innbruddspriser:

• Julepølse
  • Vossakorv
  • Edamer ost
  • Greddeost
  • Roastbiff
  • Marsipanpølser
  • Marsipangriser med sjokolade

Og tviler på at de fyller opp med mer før jul. Altså, vil jeg ha en greddeost på betaler jeg full pris, jeg gidder ikke fly rundt i flere butikker for sjekke om noen skulle ha noe igjen. 

Forbanna tull det hele. 🤬

Anonymkode: 6ca8c...0b7

Har du sjekket "svartebørsen" på Finn?

Sikkert noen som er villige til å selge en Edamer for en tusenlapp, eller en julegris for kr.200. Man skal være glad for at man ikke levde under krigen - da var dette vanlig prosedyre; alt kunne kjøpes "under bordet", og når det kom nye varer, ble dette revet bort; man stilte seg i kø midt på natten.

Anonymkode: e3760...845

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde folk bare klart å begrense seg og ikke ta haugevis av enkelte varer, så hadde det i det minste vært nok til alle. Var en runde på Kiwi og Rema 1000 i dag og det var temmelig utplukket på begge butikkene. De tingene som er på tilbud, tok jeg bare EN(!) av, da jeg synes det er unødvendig å hamstre. 

Når det gjelder selve priskrigen, så synes jeg det er bra at det er tilbud. Mat er så dyrt ellers i året, at en priskrig i et par uker, synes jeg er helt greit. 

Endret av Mardina
  • Liker 9
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Mardina skrev (2 minutter siden):

Hadde folk bare klart å begrense seg og ta haugevis av enkelte varer, så hadde det i det minste vært nok til alle. Var en runde på Kiwi og Rema 1000 og det var temmelig utplukket på begge butikkene. De tingene som er på tilbud, tok jeg bare EN(!) av, da jeg synes det er unødvendig å hamstre. 

Når det gjelder selve priskrigen, så synes jeg det er bra at det er tilbud. Mat er så dyrt ellers i året, at en priskrig i et par uker, synes jeg er helt greit. 

Du glemte å ta med "ikke" ... 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske enkelt da TS, dra på en av butikkene som ikke er med i priskrig. Meny, mega, prix, joker ++++++. Du MÅ ikke dra på Extra, Rema og Kiwi for så å klage på at det er tomt.

Anonymkode: cb675...058

• Liker 16
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du glemte å ta med "ikke" ... 😊

Fikset nå. Går litt fort i svingene innimellom 😄

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Neida. Det fylles opp.

Edamer ost kommer ikke til å bli fyllt opp bl.a, typiske Julevarer kommer heller ikke tilbake.

Mardina skrev (4 minutter siden):

Hadde folk bare klart å begrense seg og ta haugevis av enkelte varer, så hadde det i det minste vært nok til alle. Var en runde på Kiwi og Rema 1000 og det var temmelig utplukket på begge butikkene. De tingene som er på tilbud, tok jeg bare EN(!) av, da jeg synes det er unødvendig å hamstre. 

Jeg hamstrer selvfølgelig når det er tilbud, i dag var jeg å grabba med meg en hel haug med Greddar ost, den varer jo til april neste år og kan fryses ved behov. Grøt har jeg og hamstret litt av, den varer til midten av Januar så blir nok mer grøt middager enn planlagt.

til dere andre hamstrere så må dere huske å gå i forskjellige butikker, iallfall både Rema og kiwi her har en maks på 3 per kunde. du kan kjøpe mer men de tar full pris for nr 4 og oppover, et triks her er å ta flere runder :)

Men jeg er enig i at de kunne driti i hele priskrigen, jeg vet jo at de tar opp prisen på andre varer for å tjene inn igjen så når oppgjøret til slutt skal gjøres opp så har vel jeg som enkelt person gått en del i tap.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...