Gå til innhold

Skattelistene åpne

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tror dere skattelistene vil åpnes for hver og en uten at det logges noe sted igjen? Mener det var snakk om det, men fikk nok ikke helt med meg konklusjonen. 

Anonymkode: fe4e3...609

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Tror dere skattelistene vil åpnes for hver og en uten at det logges noe sted igjen? Mener det var snakk om det, men fikk nok ikke helt med meg konklusjonen. 

Nei. Tidligere var de det, men så endret de det, så jeg tror ikke de går tilbake igjen til det. Du kan gå inn på skatteetatens sider og snoke, men vedkommende vil da få beskjed om det. De rikeste i hver kommune blir offentliggjort i media. 

Endret av Grüner
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flertallet på Stortinget gikk i 2023 for å gjeninnføre anonyme søk i skattelister, men det ble stoppet på grunn av personvernhensyn. Sykt at det i det hele tatt er et tema.

Anonymkode: 56aed...fa4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Nei.

Men det finnes nok av firmaer der ute som du kan betale penger til, så søker de opp personene du er så nysgjerrig på, men ikke tørr å stå inne for å søke opp selv.

Anonymkode: 748a1...1d4

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker da listene var åpne, det var slik jeg fant ut at min X samboer løy om inntekten sin. Han var en sleiping.  Nå gidder jeg ikke og bry meg. Tror ikke de blir åpne igjen. 

Anonymkode: 26ba3...156

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Helt avhengig av hvem som sitter i regjering og hvem som danner flertall. 

Anonymkode: 5a0c6...43d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rødt ønsker i praksis at hele skattemeldingen din skal være åpen og fritt tilgjengelig for alle.

Anonymkode: 56aed...fa4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...