Gå til innhold

Stemmer det at karma bites back? Har du erfart dette?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har erfart at det muligens er noe i karma. Noen andre som har erfart det? 

Anonymkode: 612f9...bf2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke. Vært mange år i helvete, sikkert en grunn til det. Eller livet er bare urettferdig. 

Anonymkode: 6daaf...316

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tror på det. Drt vi sender ut av energi får vi tilbake. Gang etter gang, helt til vi lærer. Og tar andre valg/velger å reagere annerledes. 

Jeg tenkte stygge tanker og var kokforbannet på noen naboer som flyttet inn i flermannsboligen der jeg bodde. Jeg holdt på å klikk. Helt sant. Jeg måtte/valgte å flytte pga dem. 

I den nye leiligheten skjedde det mye. Rekkverket til altanen blåste ned i en av høststormene, fikk oversvømmelse på badet og lekkasje fra loftet og ned. Det tenker jeg kan være karma. Fordi jeg gikk rundt å var så jækla sint og arg. Men vet ikke altså. 

Anonymkode: 3909a...ad0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Vil du skrive noe om hva du har opplevd? Ble nyskjerrig. 

Anonymkode: 3909a...ad0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vel heller tro på at du får som fortjent, altså det går jo begge veier, og alt avhenger av dine valg og oppførsel. Du slipper kanskje unna med ting, 1 gang 2 ganger eller mange ganger, så plutselig får du payback så det holder. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg tror ikke på karma. Men det jeg tror på er at folk flest behandler deg som du behandler dem. 

Jeg møter rimelig regelmessig mennesker som føler livet har «gjort dem urett». Og som i denne kontekst fritt fremlegger sin side av uretten. De har ikke arvet like mye som søsken, de havner i konflikt med slekt, venner og naboer som de opplever å ikke ha skyld i. De havner i økonomisk uføre som de opplever seg utsatt for uten bakgrunn i egne handlinger.

Fra utsiden er det veldig enkelt å se at samtlige av dem alltid har all skyld i egne livshendelser. De er utrivelige, selvsentrerte etc. Dnakker du med slekt og venner av dem beskriver de at, ja, de har kuttet kontakten. Etter tiår med hets og ufinheter. Som vedkommende om du spør opplever som berettiget «kritikk» eller «veiledning» eller annet vås.

Vi alle opplever en og annen motbakke. Det er både normalt og oppleves udramatisk. Opplever du bare motbakker? Se deg i speilet og se motbakken din inn i øynene.

Anonymkode: 28fec...27e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ts her. Jeg mener ikke som at karma har bitt meg bak, men at folk som har gjort meg vondt har fått igjen så det monner. Dessverre er en bi effekt av dette, at andre har blitt skadelidende eller kunne potensielt blitt skadet. Herlig følelse når folk får som fortjent. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer hver gang karma bites back, og da er visst folk veldig flink på å fremheve karmaet i situasjonen. 

Men alle de gangene karma ikke bites back legges ikke merke til.... 

Så nei, karma er en oppskrytt, selektiv myte. 

Det er mange onde mennesker med elendig karma som surfer på livet uten konsekvenser og får slengt den ene godbiten i fanget etter den andre.
Mens mange flotte mennesker med svært god karma ikke får noe tilbake - eventuelt at disse får slengt elendighet i fleisen.

Skulle ønsket at karma faktisk var reellt. For et flott samfunn vi hadde hatt da! For da måtte folk unngått å være vonde, og strebet med å være gode.

For de som tror på det, så kan karma iht. noen religioner ha betydning for senere liv. Men det får vi aldri svaret på...

Endret av Bombasi
  • Liker 4
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd det ja. Min far utsatte meg for grusomme ting, da jeg var et lite barn. Og den ene tingen, så var jeg sikker på at jeg kom til å dø hver gang. Og det var nøyaktig måten min far døde på. Og en veldig uvanlig måte og dø på.

Men jeg tror karma kan ramme i neste liv og, ikke nødvendigvis i dette. Jeg husker et tidligere liv, og i det livet så var min far, min mann, og jeg drepte han. Så jeg fikk vel da straffen min i dette livet.

Anonymkode: f32e4...82d

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer litt på det ang en usympatisk/arrogant slektning som får mer og mer helseproblem, nå utredes vedkommende for kreft. Men tar forbehold om at jeg kan ta feil.

Anonymkode: 41588...1f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ts her. Jeg mener ikke som at karma har bitt meg bak, men at folk som har gjort meg vondt har fått igjen så det monner. Dessverre er en bi effekt av dette, at andre har blitt skadelidende eller kunne potensielt blitt skadet. Herlig følelse når folk får som fortjent. 

Karma vil straffe deg for å godte deg når andre lider...

Anonymkode: 41588...1f9

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Donald Trump blir president i USA etter nyttår, Putin sitter ved makten, MBS får foppall VM, Joe Rogan tjener millioner, urten engang å være morsom, mens Bill Hicks døde av bukspyttkjærtel kreft i en alder av 32..
Du må være ganske kørka for å tro på ideen om karma..

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk erfare det på nært hold og ganske så kraftig.

Ironisk at karmaen traff den personen som jobba veldig hardt med å få meg til å tro på karma også.

Eksen min var en forferdelig person, helt genuint forferdelig. Og han var helt utrolig spirituell, snakket om karma, Buddha, energier, aura, sjelen, chakraer, alt sammen. På tampen av forholdet vårt når alt kulminerte, snakket han ofte om at jeg kom til å få smake karmaen min, for alt det forferdelige jeg hadde gjort mot han etc, for jeg hadde jo vært helt forferdelig å være sammen med(projisering, much.....).

Jeg orker ikke å skrive detaljert om hvordan det skjedde, men han døde. Brått.

Eller som han ville ha sagt det: Han fikk smake sin egen karma.

Og etter det......... Da begynte jeg faktisk helt genuint å tro på karma. Folk får tilbake, på ett eller annet vis, den energien de sender ut i universet. Noen ganger kommer det i en liten dose, og andre ganger kommer det tilbake med tigangeren.

Anonymkode: df418...ea6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger lurer man, men det har nok med uflaks å gjøre eller at mennesker tar dårlige valg. 

«Karma» jeg har sett

en sjef som var horribel som sjef og mobbet sine arbeidstagere fikk etter hvert sparken når nesten alle hadde sluttet på grunn av henne. 

en mellomleder som mobbet fikk et par år senere kreft. 

En lyver 🤥 som fikk sparken og etter hvert fengsel. 

Alle ekser som behandlet meg dårlig og som idag ikke lever sammen med meg 😎

Og mange flere eks…. 

Anonymkode: 29fdd...a73

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjæresten min kastet meg ut, brått og brutalt, da «han ikke svevde på en rosa sky lengre»

Jeg hadde så jævlig kjærlighetssorg, men da han plutselig fikk et skattekrav på flere millioner, masse tvangstrekk på lønnen måtte bo i campingvogn og ikke fikk gjeldsavtale,  takket jeg skjebnen. 

Han var et økonomisk surrehode og var alltid sur når han åpnet post og betalte regninger. Tenker det nok ikke hadde vært kjekt å bo sammen med ham da dette oppsto! 

Anonymkode: 4c5be...d2d

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Har opplevd det ja. Min far utsatte meg for grusomme ting, da jeg var et lite barn. Og den ene tingen, så var jeg sikker på at jeg kom til å dø hver gang. Og det var nøyaktig måten min far døde på. Og en veldig uvanlig måte og dø på.

Men jeg tror karma kan ramme i neste liv og, ikke nødvendigvis i dette. Jeg husker et tidligere liv, og i det livet så var min far, min mann, og jeg drepte han. Så jeg fikk vel da straffen min i dette livet.

Anonymkode: f32e4...82d

Så dere likedan ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karma og karma. Jeg har et familiemedlem som alltid har vært frekk og ufin. Hun er nå i en situasjon der hun begynner å miste litt grepet på hvordan hun framstiller seg selv overfor andre. Nå viser hun mer og mer sin egosentriske og selvsentrerte side. Og det liker hun dårlig. 

Anonymkode: bcceb...fb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både ja og nei. Det finnes nok av bedritne mennesker som alltid virker til å leve godt, men der er også vakre sjeler der ute som får igjen for sitt fine vesen. 

Til syvende og sist så tror jeg at man alltid er tjent med å behandle andre rundt seg med åpenhet og respekt

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...