AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #1 Skrevet 11. desember 2024 Hei, Jeg ble store deler av barndommen utsatt for seksuelle overgrep. Har diagnosen kompleks PTSD i tillegg til at jeg sliter med dissosiasjon. Har ekstremt vansker for å sette grenser overfor menn, hvis de kommer for nær. Soner ut og bare lar det skje. Har i bunn og grunn vært «flink» til og ikke sett med i situasjoner der jeg er alene med en mann, i frykt for og ikke klare å si nei. I høst gikk jeg dog på en smell og endte opp i en leilighet alene med en mann. Jeg ville ikke ha sex, men gikk i full freeze og klarte ikke å si at jeg ikke ville. Så endte opp med å ha det som ble relativt hardhendt sex med han. Jeg må presisere at jeg ikke legger noe skyld på denne mannen, da det nok for han fremsto som frivillig sex. Jeg opplever dog det hele som en relativt voldsomt retraumatisering. Sliter med flashbacks, mareritt og føler meg så skitten og ekkel. Noen andre med tidligere traumer som har opplevd det samme? Vanskelig for andre å forstå at dette er vanskelig, da dette jo til syvende og sist var frivillig, men kroppen min klarer ikke huske det sånn. Anonymkode: 0e72e...eb7 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #2 Skrevet 11. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei, Jeg ble store deler av barndommen utsatt for seksuelle overgrep. Har diagnosen kompleks PTSD i tillegg til at jeg sliter med dissosiasjon. Har ekstremt vansker for å sette grenser overfor menn, hvis de kommer for nær. Soner ut og bare lar det skje. Har i bunn og grunn vært «flink» til og ikke sett med i situasjoner der jeg er alene med en mann, i frykt for og ikke klare å si nei. I høst gikk jeg dog på en smell og endte opp i en leilighet alene med en mann. Jeg ville ikke ha sex, men gikk i full freeze og klarte ikke å si at jeg ikke ville. Så endte opp med å ha det som ble relativt hardhendt sex med han. Jeg må presisere at jeg ikke legger noe skyld på denne mannen, da det nok for han fremsto som frivillig sex. Jeg opplever dog det hele som en relativt voldsomt retraumatisering. Sliter med flashbacks, mareritt og føler meg så skitten og ekkel. Noen andre med tidligere traumer som har opplevd det samme? Vanskelig for andre å forstå at dette er vanskelig, da dette jo til syvende og sist var frivillig, men kroppen min klarer ikke huske det sånn. Anonymkode: 0e72e...eb7 Jeg har ikke opplevd noe av dette, så jeg kan ikke gi deg noen gode råd. Men det er vel slik at kroppen husker visse minner og kobler disse til sex i voksen alder. Så jeg lurer på; har du fått noe hjelp for dette? ANtar du har vært inne i systemet når du har fått en diagnose. Har du vært gjennom noe behandlingsløp? Testet f.eks EMDR? Håper du kan få noe hjelp til dette, det bidrar jo til å skape en begrensning der du strever med å ha et fysisk forhold med andre.. ❤️ Anonymkode: b83c9...279 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #3 Skrevet 11. desember 2024 Det var jo ikke frivillig når du ikke klarte å si nei. Anonymkode: 207ab...75a
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #4 Skrevet 11. desember 2024 Jeg legger skyld på denne mannen. Mennesker som har sex med personer som ikke rører seg eller engasjerte er det noe alvorlig galt med. Anonymkode: dc0f8...f55 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå