Gå til innhold

Ønsker forandring å søker jobb, men sier nei til jobbtilbud. Flere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker endring i livet og søker derfor på arbeidsplasser bort fra der jeg bor. .Jeg har vært i samme jobb i ganske mange år. Jeg er veldig ivrig når jeg søker på stillingen, legger flytteplaner, planlegger logistikken og alt sammen. Ønsker jobben jeg søker på og er spent på å høre fra dem.  Så har jeg intervju og jeg får jobben. Så kommer angsten og uroen. Da vil jeg plutselig ikke mer, magefølelsen sier i mot og jeg takker nei til stillingen. Så har jeg dårlig samvittighet etterpå for å kaste bort tiden til de som skal ansette. Flere som har det slik?  

Anonymkode: 359c6...562

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, men jeg sliter med å i det hele tatt få intervju, så personlig hadde jeg selvfølgelig ikke takket nei dersom noen skulle være så hyggelige å tilby meg en jobb.

Anonymkode: dde06...061

• Liker 2
Skrevet

Det er forståelig at du føler på dårlig samvittighet, men husk at det ofte er flere gode kandidater til en stilling. Hvis du takker nei, går tilbudet vanligvis til en annen kvalifisert søker, som sannsynligvis blir veldig glad for muligheten. Du har gjort noen andre glad ved å takke nei.

Anonymkode: 9d2d2...db3

Skrevet

Kanskje du må finne ut hva som stanser deg FØR du fortsetter kaste bort andres tid og fortsetter søke jobber? Ta en samtale med noen, en slags veileder eller psykolog eller noe.. Få bukt med angsten du kjenner på som begrenser deg. 

Anonymkode: 22965...a38

Skrevet

Jeg gjør også det. Fikk jobb, men det føltes så feil. Så takket nei, for jeg fikk ikke sove om natta pga stress. 

Anonymkode: bd936...e47

Skrevet

Jeg søkte meg bort og takket ja. Det ble faktisk fæl. Likte ikke nye plassen, så jeg søkte meg videre men det har blitt enda verre.

Gresset er sjelden mer grønn på andre siden. Enten du gjør det, eller så takker du nei. 

Men ..

Legg frem tilbudet hos din nåværende arbeidsgiver og be om å matche lønnen ;)

Anonymkode: 52d20...4ce

Skrevet

Kanskje på tide å ta spranget og prøve noe nytt?

Er du heldig med nåværende arbeidsgiver, kan du søke permisjon, slik at du kan komme tilbale om ny jobb er feil.

Anonymkode: 846a2...df3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...