AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #1 Del Skrevet 3 timer siden Er det ting du gjorde i tenårene eller senere i voksenlivet som du ikke ville gjort nå? Hva har du blitt mer voksen på? Når startet du voksenlivet? Hadde du noen politiske synspunker, meninger, holdninger osv som har endret seg etter hvert som du har blitt eldre? Hvor gammel er du nå? Anonymkode: 7c473...52a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #2 Del Skrevet 3 timer siden Det er helt normalt å forandre seg ettersom man får mer livserfaring. Man møter seg selv i døra ofte opp igjennom! Det mest synlige er at jeg trives best hjemme og orker ikke være sosial flere dager i uka, får min del av folk på jobben! Og så blir man mer sliten og gidder ikke stresse rundt. Shoppe er utmattende og kjedelig. Og så blir man mer avslappa både ang kropp og livet ellers. Det er ikke noe FOMO her lenger, stresser ikke etter å oppleve mest mulig. De som sier de er like når de er 30 og når de er 60, de lyver. NOE forandrer seg hos alle selv om noen er paniske og skal beholde " det ungdommelige" lengst mulig. Anonymkode: a91a1...f99 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #3 Del Skrevet 3 timer siden Jeg har forandret meg masse. Alltid vært blid, empatisk og positiv, men har tidligere hatt vanskelig for å virkelig sette meg inn i andres opplevelser av ulike hendelser. Har sett det fra mitt ståsted. Er nå mye mer bevisst på at det er mange ulike erfaringer og årsaker som ligger til grunn for hvordan vi opplever og reagerer på det som skjer. Har også alltid hatt et snev av «pretty privilege» uten å tenke over at andre blir tatt imot av verden på en helt annen måte. Anonymkode: 220ed...739 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #4 Del Skrevet 2 timer siden Tenker Det ordner seg. Om alt. Anonymkode: f65e0...282 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #5 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har forandret meg masse. Alltid vært blid, empatisk og positiv, men har tidligere hatt vanskelig for å virkelig sette meg inn i andres opplevelser av ulike hendelser. Har sett det fra mitt ståsted. Er nå mye mer bevisst på at det er mange ulike erfaringer og årsaker som ligger til grunn for hvordan vi opplever og reagerer på det som skjer. Har også alltid hatt et snev av «pretty privilege» uten å tenke over at andre blir tatt imot av verden på en helt annen måte. Anonymkode: 220ed...739 Empatisk er noe andre burde beskrive deg med, ikke du selv. Anonymkode: f65e0...282 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #6 Del Skrevet 2 timer siden Jeg opplever at jeg har forandret meg forbausende lite. Jeg finner mange av de samme tingene morsomme, jeg liker mye av den samme kulturen og jeg kler meg ganske likt. Jeg har bevegd meg litt til høyre politisk. Anonymkode: 44d23...130 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #7 Del Skrevet 2 timer siden Jeg er helt klart blitt rausere og mer tolerant. Jeg synes det er lettere å forstå og akseptere at det er mange måter å gjøre ting på og leve et godt liv på. Jeg har sluttet å irritere meg over "feil" hos andre. Anonymkode: 159e1...738 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marye Skrevet 2 timer siden #8 Del Skrevet 2 timer siden Jeg har blitt svært konfliktsky med alderen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #9 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Empatisk er noe andre burde beskrive deg med, ikke du selv. Anonymkode: f65e0...282 Syns det er ok å skrive her i denne samanhengen, men ja kunne blitt oppfattet skrytete i en vanlig samtale Anonymkode: b22df...7de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #10 Del Skrevet 2 timer siden Marye skrev (1 minutt siden): Jeg har blitt svært konfliktsky med alderen Jeg er nå i midten av 40-årene . Har gått andre vei. Var veldig konfliktsky på mine yngre dager, nå er jeg absolutt ikke redd for det. Men jeg er ikke særlig ofte med folk. Før likte jeg folk, var veldig sosial og aldri hjemme. Har snudd helt om. Det snudde for omtrent 10 år siden. Politisk har jeg gått mer til venstre. Voksenlivet startet før jeg ble myndig. Det jeg gjorde i tenårene og som ung voksen skulle gjerne gjort igjen, for det var gøye år, selv om de også var fylt av psykisk helse. Men skulle ønske jeg slapp de psykiske problemene. Anonymkode: 5cf2d...b2f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #11 Del Skrevet 2 timer siden Jeg har blitt mer asosial og bitrere, har mindre håp for livet mitt og for fremtiden. Anonymkode: 4bff3...691 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #12 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Er det ting du gjorde i tenårene eller senere i voksenlivet som du ikke ville gjort nå? Hva har du blitt mer voksen på? Når startet du voksenlivet? Hadde du noen politiske synspunker, meninger, holdninger osv som har endret seg etter hvert som du har blitt eldre? Hvor gammel er du nå? Anonymkode: 7c473...52a FOMO er nesten helt borte. Orker ikke drikking og festing lenger, så litt kjipt når samboer og venner fremdeles liker dette... Men har en spennende jobb og egne hobbyer heldigvis. Har aldri hatt veldig politisk bastante meninger, men innser mer og mer at ingen parti har spesielt gode løsninger, for dette fins nok ikke desverre. Har alltid ønsket at verden skulle bli mer miljøvennlig og rettferdig, men innser at menneskehjernen har ikke god nok kapasitet til at dette kan skje. I tillegg er det for mange som rett og slett motarbeider rettferdighet. Anonymkode: b22df...7de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #13 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Er det ting du gjorde i tenårene eller senere i voksenlivet som du ikke ville gjort nå? Hva har du blitt mer voksen på? Når startet du voksenlivet? Hadde du noen politiske synspunker, meninger, holdninger osv som har endret seg etter hvert som du har blitt eldre? Hvor gammel er du nå? Anonymkode: 7c473...52a Har absolutt gjort dumme ting, tatt dumme valg, som jeg ikke ville gjort nå. Men har vel egentlig beholdt de aller mest grunnleggende verdiene, bare blitt mye mer reflektert, bevisst, moden, ansvarsfull, klokere og klartenkt. Ellers blitt mye tryggere på meg selv, og mye mer sosial (var skikkelig asosial og usosial som yngre). Forandret meg vel gradvis opp gjennom årene. M49 Anonymkode: 72078...6d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #14 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Det er helt normalt å forandre seg ettersom man får mer livserfaring. Man møter seg selv i døra ofte opp igjennom! Det mest synlige er at jeg trives best hjemme og orker ikke være sosial flere dager i uka, får min del av folk på jobben! Og så blir man mer sliten og gidder ikke stresse rundt. Shoppe er utmattende og kjedelig. Og så blir man mer avslappa både ang kropp og livet ellers. Det er ikke noe FOMO her lenger, stresser ikke etter å oppleve mest mulig. De som sier de er like når de er 30 og når de er 60, de lyver. NOE forandrer seg hos alle selv om noen er paniske og skal beholde " det ungdommelige" lengst mulig. Anonymkode: a91a1...f99 Jeg er enig, selv likte jeg å feste da jeg var yngre, men den delen har gitt seg. Mens mine foreldre festet med små barn og de er enda glad i en fest. Jeg kan ikke fatte og begripe at de orker. For meg er det bare ikke verdt å være fyllesyk når man skal opp kl 06-08 med småbarn. Ergo her føler jeg at jeg er blitt voksen. Anonymkode: 7c473...52a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjugur Skrevet 2 timer siden #15 Del Skrevet 2 timer siden Blitt rausere og mer tålmodig, men samtidig mer asosial og (mer) konfliktsky. Var tidligere supersosial og likte folk og selskapeligheter, slang meg med på alt og likte å treffe nye folk. Jeg var også nærmere høyresiden politisk og hadde mindre empati med «svakerestilte» enn det jeg har nå. Nå skyr jeg steder/aktiviteter med mange folk og det sosiale begrenses til et minimum. Skulle tro jeg var 78 år, og ikke 55 😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå