Gå til innhold

Jul, besøk, meny og handling.

Helene

Anbefalte innlegg

Dette lærte jeg av min storesøster for endel år siden. Du har helligdager foran deg. Du får diverse besøk gjennom flere dager. Spørsmålet er, hva skal du servere? 

Jeg lærte, sett opp en meny. Skriv ned alt du ønsker å servere, lage. Skriv ned handleliste etter oppskrift. 

Dette har hjulpet meg masse de siste år. Selv om jeg er en liten husholdning nå, har julebesøk og ønsker god mat i julen. For min egen del, mat blir i mindre kvantum. Jeg ønsker kveite 1 dag, da kjøper jeg 1 bit. Andre dager får jeg besøk, har tenkt igjennom hva jeg ønsker å servere. Og handler inn deretter. Etter oppskrift. 

Planlegging er undervurdert. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Tror dette er ganske vanlig. 

Anonymkode: 8dd0c...971

• Liker 9
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er nok lurest å skrive menyer, ja, og handle etter detaljerte handlelister. Ikke bare slenge ting i handlevogna på impuls dagen før julaften! 😛 

Jeg har skrevet menyer i årevis, men de siste to-tre årene har det blitt litt slappfisk der, må jeg innrømme.  

Anonymkode: a022f...f4c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Det er nok lurest å skrive menyer, ja, og handle etter detaljerte handlelister. Ikke bare slenge ting i handlevogna på impuls dagen før julaften! 😛 

Jeg har skrevet menyer i årevis, men de siste to-tre årene har det blitt litt slappfisk der, må jeg innrømme.  

Anonymkode: a022f...f4c

Jeg har lært at det du og meg  tror barn og alle har lært har aldri skjedd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det var revolusjonerende læring gitt…. Er det noen annen måte å gjøre det på egentlig?

Anonymkode: 9088c...223

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Trodde dette var en vanlig del av det å bli voksen.

Men så bra at du mestrer dette. Du er flink.

Anonymkode: 6200c...989

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Handlelister er bra.. Ellers har jeg ikke bil, så jeg prøver å handle litt sånne småtunge varer nesten hver dag. Da handler jeg på vei hjem fra jobb - f.eks. en dag poteter og grønnsaker, en annen dag øl og brus, en tredje dag dopapir... Skal man ha gjester eller lage mye ekstra til seg selv, slippe man da å slite seg ut om man skal ha alt på en dag...

Anonymkode: 638e1...1a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...