Gå til innhold

Kafe i Oslo

Anbefalte innlegg

Gjest Purple
Skrevet

Jeg skal på kafe med en som er ny i byen, og siden jeg har bodd her lengst, skal liksom jeg bestemme hvor. Problemet er at jeg har null peiling på kafeer her! Kan noen foreslå en kafe som:

1. er lett å finne når man ikke er veldig godt kjent i byen

2. ligger litt sentralt, gjerne i sentrum

3. har stor sannsynlighet for å få sitteplass en lørdag formiddag (kommer vel til å få lettere panikk hvis jeg må finne et annet sted helt på rappen!)

4. er "safe", dvs vanlig, koselig kafe, ikke eksperimentell og rar (Nervøs? Jeg? :ler: )

Håper på noen gode tips. Vil så gjerne at det skal bli en koselig kafetur, uten å måtte stresse og løpe rundt halve byen for å finne et sted...

Gjest Gjest
Skrevet

Området ved Saga Kino har flere bra kafèer. Bla en stor fransk kafè ved siden av Riktige leker.

Theaterkafèen er jo en klassiker.

Pascal i Drammensveien (til venstre for slottet) har verdens beste kaker (også mat).

I Slottspassasjen ved Steen og Strøm ligger Coco ett eller annet.

Druen på Aker Brygge er også ypperlig for lunsj.

Egentlig er det veldig mange gode kafèer i Oslo. Hvis du holder deg i området mellom Egertorget, Nationaltheateret og Aker Brygge er du safe.

Skrevet

Bacchus i Kirkeristen! (Bak domkirken) Kjempekoselig kafè med Oslos beste gulrotkake. :)

Skrevet (endret)

Hups! Dobbelposting ...

Endret av Lilith
Gjest Elfrida
Skrevet

Elité rett over gata for Eldorado kino i Torggata. Litt nytt sted, så det er nesten alltid plasser der. Maten er overraskende bra til de prisene de tar, hvis man er sulten. Ellers har de kaffe og te, drinker og vin og alt man trenger. Streit og greit.

Oslopuls har skrevet en anmeldelse: http://oslopuls.no/restaurant/article1233518.ece

Skrevet
Bacchus i Kirkeristen! (Bak domkirken) Kjempekoselig kafè med Oslos beste gulrotkake. :)

Pleier å være stappfullt lørdag formiddag. .

Gjest Gjest_lille my_*
Skrevet

Cafe sør ved Eldorado kino (men det kan være fult der)¨

Sjakk Matt på Vika

Garage i Grensen

Deli de Luca på Karl Johan

Cafe sarah i torggata

Masse koselig cafeer på Løkka og Grønland

Gjest Purple
Skrevet
Mitt yndlingssted :)

Hehe, der ja! ;)

Takk for svar, dere. Håper vi finner et koselig sted, uten å måtte traske halve byen rundt først. :)

Skrevet

Ops :ler:

Det skulle stå cafè sør.

Gjest Gjest
Skrevet

Onkel Donald i Universitetsgata. Gå Carl Johan nedover mot slottet, ta inn til høyre, ligger 20-30 meter nedi gaten. STOR café og garantert bord. om ikke det er et ledig når dere kommer, blir det et ledig kort tid etter. :)

Skrevet
Ops :ler:

Det skulle stå cafè sør.

Jeg er også stor fan av Cafe Sør.

Gjest Purple
Skrevet

Det ble Bacchus. Og sjokoladekaken var heller ikke så verst! Og det ble en vellykket kafetur. :) Takk for tipsene!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...