AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #1 Del Skrevet 11. desember 2024 Kan det være skadelig for deres egen relasjon til sine kjære når de blir eldre? Noen her som husker en barndom hvor deres foreldre aldri viste noen kjærlighet til hverandre? Har det påvirket deg tror du? Anonymkode: c7a92...84d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #2 Del Skrevet 11. desember 2024 Foreldrene mine har vært dårlige forbilder når det gjelder slikt, men selv er jeg veldig opptatt av å klemme og kysse og kose og vise kjærlighet til min kjæreste, så jeg har nok ikke blitt negativt påvirket, kanskje heller lært av foreldrene mine hvordan et forhold IKKE skal være. Anonymkode: d9695...717 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #3 Del Skrevet 11. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Foreldrene mine har vært dårlige forbilder når det gjelder slikt, men selv er jeg veldig opptatt av å klemme og kysse og kose og vise kjærlighet til min kjæreste, så jeg har nok ikke blitt negativt påvirket, kanskje heller lært av foreldrene mine hvordan et forhold IKKE skal være. Anonymkode: d9695...717 Det er dette jeg er redd for. At de ser hvordan vi kommuniserer og at vi ikke er noe som helst fysiske, romantiske, ikke gir noen oppmerksomhet til hverandre. At de vokser opp med at slik skal jeg ikke bli!! Anonymkode: c7a92...84d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #4 Del Skrevet 11. desember 2024 Eksen min er sånn. Levd med foreldre som aldri viste varme eller nærhet. Så han ble lik. Derfor jeg gikk fra han. Da han aviste barnet var det nok. Barn lærer av sine nære. Er du heldig kan de innse hva som er normalt og ikke. Anonymkode: 7d1b2...007 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #5 Del Skrevet 11. desember 2024 Nei, har null tro på at dette går i arv. Mine foreldre har aldri vist særlig nærhet eller kyss/klem, men jeg er helt annerledes. Anonymkode: fbb7f...6f2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #6 Del Skrevet 11. desember 2024 Det viktigste for barn når det gjelder nære relasjoner senere i livet, er hvorvidt de har hatt en trygg tilknytning til hovedomsorgsperson(er) de første leveårene. Altså barnets relasjon til forelderen(e) har mye mer å si enn foreldrenes relasjon til hverandre Anonymkode: 27297...c9f 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #7 Del Skrevet 11. desember 2024 Det kommer VELDIG an på hvilke partnere de møter. Men jeg så lite til fysisk nærhet mellom mine foreldre i min barndom (som jeg kan huske). Har selv alltid være fysisk distansert til andre mennesker. Men etter at jeg møttet det som idag er mannen min har jeg blitt helt annerledes. Han har lært meg å vise kjærlighet fysisk. For han vokste opp med mye fysisk nærhet og det er hans kjærlighetsspråk. Anonymkode: fdecf...49a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #8 Del Skrevet 11. desember 2024 Min eksmann viste heller ikke kjærlighet. Han lærte dette av sine foreldre igjen og syntes det var ekkelt. Han lærte opp barna våre at det var ekkelt å kysse, klemme osv. Har en ny partner og vi viser hverandre mye kjærlighet foran barna slik at de skal skjønne at det er slik det faktisk skal være. Nå sier de ikke ÆÆÆÆÆSJ SÅ EKKELT, men heller Glad i deg også. Kan jeg få en klem jeg også? Det er en enorm forandring. Min egen mor var aldri kjærlig. Jeg kan telle på under en hånd alle gangene hun sa at hun var glad i meg. Jeg sier til barna at jeg er glad i dem hver dag. De skal aldri være i tvil og skal få oppleve kjærlighet. Anonymkode: b603c...674 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #9 Del Skrevet 11. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan det være skadelig for deres egen relasjon til sine kjære når de blir eldre? Noen her som husker en barndom hvor deres foreldre aldri viste noen kjærlighet til hverandre? Har det påvirket deg tror du? Anonymkode: c7a92...84d Nei, det går helt fint du. Anonymkode: ca8cc...1f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #10 Del Skrevet 11. desember 2024 Jeg og kjæresten min så aldri noe kjærlighet mellom våre foreldre da vi vokste opp. Men vi er begge veldig kosete og elsker nærhet. Anonymkode: 148f6...0fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruVillvin Skrevet 11. desember 2024 #11 Del Skrevet 11. desember 2024 (endret) Jeg vil tviste litt på tråden din Ts. Mine foreldre kysset og klemte hverandre åpenlyst da jeg vokste opp, og de gjør det fremdeles- der er snart 85. Dette er nydelig. Av og til kranglet de med hverandre, og med oss barn som tilskuere, men viste oss aldri hvordan man blir venner igjen (si unnskyld, be om tilgivelse o.l) Dette tror jeg faktisk er enda viktigere- at foreldre viser at man kan være uenige i et forhold, men at det er svært viktig å si unnskyld og lære hvordan man finner sammen igjen. Endret 11. desember 2024 av FruVillvin . 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #12 Del Skrevet 11. desember 2024 Hvorfor er denne postet under sexualitet ? Anonymkode: 7351e...1d6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #13 Del Skrevet 11. desember 2024 Jeg å kona ble aldri bortskjemt med klem og varme ord i oppveksten, vi klemmer og kysser til stadighet og når vi sier vi elsker hverandre,til ungene kommer det, vi vet det og vi har hørt det mange ganger før 😂 Anonymkode: 7351e...1d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2024 #14 Del Skrevet 12. desember 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hvorfor er denne postet under sexualitet ? Anonymkode: 7351e...1d6 Godt spørsmål. Anonymkode: f289d...57d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå