AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #1 Del Skrevet 11. desember 2024 Jeg har en ny vaskemaskin. Har den koblet til en helt normal stikkontakt. Hadde den først i en stikkontakt som deretter plutselig sluttet å virke. Syntes det var litt rart for den kontakten er ganske ny, fikk den satt opp for max 5 år siden. Koblet den så til en annen kontakt. Det har gått bra i noen uker. Nå har strømmen gått tre ganger på kort tid, på den kursen som vaskemaskinen er koblet på, når vaskemaskinen er i gang. Har hatt en annen vaskemaskin på samme sted i alle år uten problem. Hadde nylig full kontroll av det elektriske anlegget i huset og de fant ikke noe galt. Tenker jeg skal ringe elektriker i morgen. Men blir nå litt redd for å bruke vaskemaskinen. Har den i gang nå og vil jo gjerne at den skal få gå ferdig. Men om strømmen går flere ganger nå så burde jeg kanskje koble fra vaskemaskinen selv om den ikke er ferdig? Er det brannfare? Hva kan være galt her? Anonymkode: bca03...e74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #2 Del Skrevet 11. desember 2024 Vaskemaskin bør kobles til jorda kontakt. Anonymkode: a4b55...84a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #3 Del Skrevet 11. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vaskemaskin bør kobles til jorda kontakt. Anonymkode: a4b55...84a Det er den 👍👍 Anonymkode: bca03...e74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #4 Del Skrevet 11. desember 2024 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Jeg har en ny vaskemaskin. Har den koblet til en helt normal stikkontakt. Hadde den først i en stikkontakt som deretter plutselig sluttet å virke. Syntes det var litt rart for den kontakten er ganske ny, fikk den satt opp for max 5 år siden. Koblet den så til en annen kontakt. Det har gått bra i noen uker. Nå har strømmen gått tre ganger på kort tid, på den kursen som vaskemaskinen er koblet på, når vaskemaskinen er i gang. Har hatt en annen vaskemaskin på samme sted i alle år uten problem. Hadde nylig full kontroll av det elektriske anlegget i huset og de fant ikke noe galt. Tenker jeg skal ringe elektriker i morgen. Men blir nå litt redd for å bruke vaskemaskinen. Har den i gang nå og vil jo gjerne at den skal få gå ferdig. Men om strømmen går flere ganger nå så burde jeg kanskje koble fra vaskemaskinen selv om den ikke er ferdig? Er det brannfare? Hva kan være galt her? Anonymkode: bca03...e74 Er vaskemaskinen ny, og det elektriske anlegget nylig kontrollert, så vil jeg tro her at det er vaskemaskinen som er problemet. Da er elektriker penger ut av vinduet. Anonymkode: 2ee64...594 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #5 Del Skrevet 11. desember 2024 Hva mer har du på samme kurs da? Anonymkode: d1777...591 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #6 Del Skrevet 11. desember 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hva mer har du på samme kurs da? Anonymkode: d1777...591 En varmeovn som står på og noen lamper som ikke har vært slått på når strømmen har gått. Anonymkode: bca03...e74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2024 #7 Del Skrevet 20. desember 2024 Det kan være overledning i vaskemaskinen, og da bør du ikke bruke den. Anonymkode: 2355c...561 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TBL12 Skrevet 20. desember 2024 #8 Del Skrevet 20. desember 2024 En moderne sikring beskytter mot overbelastning og jordfeil. Det er gjerne ulik farge som viser årsak til sikring løser ut. Er årsaken til som sikringen løser ut overbelastning må det undersøkes hvilke apparater som er koblet til samme kurs. Er årsaken jordfeil kan feilen være i vaskemaskinen. Eksempelvis varmeelement. Da kan sikringen løser ut når varmen settes på. Noen ganger kan jordfeilen være liten, slik det løser ikke ut hver gang. Eller, en jordfeil som kommer og går på et annet apparat. Avklar årsaken til sikring løser ut for å komme videre i feilsøking. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NakenPanda Skrevet 20. desember 2024 #9 Del Skrevet 20. desember 2024 (endret) Er den på en 10A , 10C eller 16A kurs? Har sett jordet stikk uten faktisk jording så sjekk dette Endret 20. desember 2024 av NakenPanda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå