Gå til innhold

Wtf - skifte kjønn dag?

Maia70

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

LiseTV skrev (På 12.12.2024 den 10.22):

En god ide, men uheldig benevning. Fint at man varierer klær mellom kjønnene.  Det burde vere foreldremøte der dem kledde seg imotsatt sine klær. Mennene i kjoler.

Hvorfor det..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså. Wtf. Storm i vannglass.. trodde det skulle være slutt på woke jeg nå. 

Vi har hatt lignende julekalender på min skole. Et tema per dag. En dag er tema hodeplagg, en dag er tema solbriller, og en dag KAN være bytte kjønn- dag. I år droppet elevrådet denne dagen og det var ikke populært blant elevene. Det er en av de morsomste dagene. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LiseTV skrev (På 12.12.2024 den 10.22):

En god ide, men uheldig benevning. Fint at man varierer klær mellom kjønnene.  Det burde vere foreldremøte der dem kledde seg imotsatt sine klær. Mennene i kjoler.

Hvorfor det?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper dette vil bli forbudt om kort tid. "Bytte kjønn-dag" har fram til nå vært en morsom greie, men i 2024 er jo dette noe helt annet. Det å kle seg ut som det motsatte kjønn for å være morsom og tullete vil trolig bli sett på som krenkende overfor transer og de som faktisk har byttet kjønn eller ønsker å gjøre det.

I likhet med at det er blitt slutt med å kle seg ut som mørkhudet (blackface) og indianer, som var helt vanlig i min barndom, vil nok det å "kle seg ut" som det motsatte kjønn lide samme skjebne.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tiger Jack skrev (14 timer siden):

Jeg tipper dette vil bli forbudt om kort tid. "Bytte kjønn-dag" har fram til nå vært en morsom greie, men i 2024 er jo dette noe helt annet. Det å kle seg ut som det motsatte kjønn for å være morsom og tullete vil trolig bli sett på som krenkende overfor transer og de som faktisk har byttet kjønn eller ønsker å gjøre det.

I likhet med at det er blitt slutt med å kle seg ut som mørkhudet (blackface) og indianer, som var helt vanlig i min barndom, vil nok det å "kle seg ut" som det motsatte kjønn lide samme skjebne.

Det er da ikke transpersoner og de såkalte "woke" som hyler om å forby dette. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

yamask skrev (10 timer siden):

Det er da ikke transpersoner og de såkalte "woke" som hyler om å forby dette. 

Det er kanskje korrekt, men når det gjelder krenkehyseriet, så er det jo ofte de som blir krenket på vegne av andre som lager mest oppstyr.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...