Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
LiseTV skrev (39 minutter siden):

En god ide, men uheldig benevning. Fint at man varierer klær mellom kjønnene.  Det burde vere foreldremøte der dem kledde seg imotsatt sine klær. Mennene i kjoler.

Perverst, hvorfor i alle dager sitter du og drømmer om dette "Lise"? Ikke alle er som deg vet du.

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Verden er syk  og den blir bare sykere. 

• Liker 10
Skrevet

Har ikke dette vært en greie i mange år da? Kanskje annerledes formulert, men en dag (i en karnevaluke) der jenter kledde seg ut som gutter, og omvendt. Nesten 20 år siden min bror gikk på barneskolen, var en greie da også. Barn synes jo bare det er gøy.

Har på følelsen av at mange av dere som klager på dette, er samme folka som klager over dagens krenkekultur… Ikke alt er så dypt. Ta dere en titt i speilet.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er foreldre som gjør dette til noe "farlig" og politisk. Noe som er helt unødvendig. Idéen kom fra elevene selv. Barna har tydeligvis fortsatt en idé om det finnes jenter og gutter. Og nå hadde de lyst til å kle seg som det motsatte kjønn. Noe som egentlig bare bekrefter og understreker at vi i hovedsak fortsatt forholder oss til to kjønn, noe som bør komme som en stor lettelse for disse litt korttenkte, småhysteriske foreldrene.

I stedet agerer de på instinkt og uten tanke, og har de paradoksalt nok gjort  tematikken noe mer "tvilsomt" og tvetydig som kle deg som "noe annet"...hva nå det måtte være.

Big facepalm.

• Liker 6
Skrevet
sunflowerseed skrev (5 minutter siden):

Har ikke dette vært en greie i mange år da? Kanskje annerledes formulert, men en dag (i en karnevaluke) der jenter kledde seg ut som gutter, og omvendt. Nesten 20 år siden min bror gikk på barneskolen, var en greie da også. Barn synes jo bare det er gøy.

Har på følelsen av at mange av dere som klager på dette, er samme folka som klager over dagens krenkekultur… Ikke alt er så dypt. Ta dere en titt i speilet.

Før ble det kalt omvendt-dag, nå heter det visst skifte kjønn-dag, i en tid der enkelte grupper kjemper for at barn skal lære om ulike kjønnsidentiteter fra altfor tidlig alder. Det er uheldig.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er åpenbart en gjeng voksne som ble triggered av ordvalget. Visse ord gjør vondt for dem å lese, også gidder de ikke se på den videre konteksten. Hadde det faktisk vært det de trur det var, så kunne jeg skjønt reaksjonen, men dette er bare en overreaksjon etter å ha lest kun headingen til skrivet. Alt er svart/hvitt i dag, husk dét! Du er med oss eller mot oss!

Vi hadde en sånn dag da jeg gikk på barneskolen på 90-tallet. Jeg var bare et barn, men husker ikke at noen voksne protesterte på det. Mamma hjalp meg med å kle meg opp som en jente. Det husker jeg som bare gøy.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Synd at barn har blitt så påvirket at de kaller det «skifte kjønn»-dag. Det går an å kle seg ut som et annet kjønn, men det går ikke an å skifte kjønn!

Og ja, jeg forstår at dagen går ut på å kle seg ut som et annet kjønn, men da burde de skrevet det, ikke  brukt ord som gjør at enda flere barn faktisk tror at de kan være født i feil kropp, og tror at det går an å skifte kjønn.

Endret av Tartufo
  • Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
LiseTV skrev (1 time siden):

En god ide, men uheldig benevning. Fint at man varierer klær mellom kjønnene.  Det burde vere foreldremøte der dem kledde seg imotsatt sine klær. Mennene i kjoler.

Ja hvorfor er det ikke det? Hvorfor er det barna som skal gjøre det? Ville vært mye bedre om voksne mennesker hadde dette på arbeidsplassen, en obligatorisk dag der alle kledte seg som motsatt kjønn.

Så hvorfor har de ikke det, hvorfor barna?

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
Maia70 skrev (19 timer siden):

Dette går jo over alle støvleskaft, skolene arrangerer dager der man skal kle seg ut som motsatt kjønn? Dette går ikke an, jeg skjønner godt at foreldre holder barna sine hjemme, dette er jo regelrett hjernevask. Og hvor kommer det fra, hvem bestemte at dette faktisk skal være i opplæringsplanen? Tenkte norske politikere det ut selv? Hva tror dere?
https://www.nettavisen.no/nyheter/foreldre-reagerer-pa-skifte-kjonn-dag-pa-mare-skole-holder-barna-hjemme/s/5-95-2178487

Jeg tror Woke-aktivistene må ut av styre og stell nå. Hva med å fokusere på hva vi skal leve av når oljeinntektene forsvinner om 4ish år istedenfor den bullshiten der.

• Liker 5
Skrevet
Maia70 skrev (11 minutter siden):

Ja hvorfor er det ikke det? Hvorfor er det barna som skal gjøre det? Ville vært mye bedre om voksne mennesker hadde dette på arbeidsplassen, en obligatorisk dag der alle kledte seg som motsatt kjønn.

Så hvorfor har de ikke det, hvorfor barna?

Fordi voksne ikke kan hjernevaskes like lett.

• Liker 7
Skrevet (endret)

Kom som noe annet enn du er, er også problematisk. Barn og ungdom skal få lov å være alt, utforske og prøve seg frem uten å bli plassert i kategorier. Det er uansett ikke nødvendigvis slik at klær viser hvem du er når du er barn, da du kanskje må kle deg i det foreldrene bestemmer.

Endret av kvinneguide
  • Liker 2
Skrevet

Det er et sykt samfunn vi lever i... 

• Liker 2
Skrevet
Sam Fox skrev (38 minutter siden):

Det er et sykt samfunn vi lever i... 

Ja. Når det blir løftet opp på et politisk nivå at barn kler seg ut, så er det tegn på et sykt samfunn. 

• Liker 3
Skrevet

Ganske idiotisk, da hele problemet med det å skifte kjønn bunner i kunstige normer om hvordan kvinner og menn skal se ut. Ved at de skal kle seg ut, understreker de dette bare mer. 

Mitt tips er å ikke kle seg ut, og hvis noen spør, svarer man bare, "hva mener du, er det en fasit på hvordan man skal se ut?"

• Liker 2
Skrevet
Maia70 skrev (3 timer siden):

Hvor gammel er du? Vi hadde det aldri, og jeg hørte aldri om noen andre skoler som hadde det.

Vi hadde det heller ikke. Vi hadde karneval.

• Liker 7
Skrevet

Dette hadde vi på videregående 😂 de aller fleste kledde seg ut. Ironisk nok er jeg lesbisk og jeg gidda ikke kle meg ut. Jeg kledde meg som vanlig, tok kanskje på caps 😂

Dette er ikke noe nytt, det er bare at de syns det er gøy med utkledningstema 

• Liker 3
Skrevet

Vi hadde karneval. Null problem. Da kledde 90% av oss seg ut som karakterer av samme kjønn, ettersom det ikke ble satt ideologiske føringer på oss. Jeg var Batman. Og ble heldigvis ikke presset til å kle meg ut som det annet kjønn, noe jeg helt klart hadde vært ukomfortabel med. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
Sphere skrev (17 timer siden):

Vi hadde karneval. Null problem. Da kledde 90% av oss seg ut som karakterer av samme kjønn, ettersom det ikke ble satt ideologiske føringer på oss. Jeg var Batman. Og ble heldigvis ikke presset til å kle meg ut som det annet kjønn, noe jeg helt klart hadde vært ukomfortabel med. 

Poenget med å lære barn (og voksne) at man skal få kle seg slik man vil (uavhengig av kjønn, og ikke ref. denne saken spesielt), er vel heller at hvis du var gutt og ville være Batman så skulle ingen si noe på det. Men om du nå ved formodning var en liten guttunge som ville være catwoman, så skulle du få lov til det også, uten å få juling av foreldre for eksempel.

Vet ikke hvorfor folk har fått det for seg at folk skal tvinge noen inn i klær/kjønnsroller de ikke føler seg komfortable i/som ikke passer identiteten deres.

Både jenter og gutter må få være batman eller catwoman uansett hva som var mellom beina deres da de ble født.

Det ble ikke akkurat satt noen ideologiske føringer da jeg som jente ville kle meg ut som en mannlig western-banditt, eller en mannlig fengselserømling. 

• Liker 4
Skrevet
miniomelett skrev (1 time siden):

Poenget med å lære barn (og voksne) at man skal få kle seg slik man vil (uavhengig av kjønn, og ikke ref. denne saken spesielt), er vel heller at hvis du var gutt og ville være Batman så skulle ingen si noe på det. Men om du nå ved formodning var en liten guttunge som ville være catwoman, så skulle du få lov til det også, uten å få juling av foreldre for eksempel.

Vet ikke hvorfor folk har fått det for seg at folk skal tvinge noen inn i klær/kjønnsroller de ikke føler seg komfortable i/som ikke passer identiteten deres.

Både jenter og gutter må få være batman eller catwoman uansett hva som var mellom beina deres da de ble født.

Det ble ikke akkurat satt noen ideologiske føringer da jeg som jente ville kle meg ut som en mannlig western-banditt, eller en mannlig fengselserømling. 

Poenget er at det blir satt føringer når man kaller det en «skifte kjønn-dag» framfor «karneval». Det blir en forventning om at elevene skal kle seg ut som det motsatte kjønn. Uavhengig av hva som har blitt kommunisert ved siden av. Det vet vi lite om uansett. Hva med alle som vil føle seg ukomfortabel i en slik setting? Kaller man det «karneval» er det åpent for alle, og da kan man heller snakke med elevene om at de kan kle seg som de vil, uten å legge spesielle føringer. Så dette var skivebom i mine øyne, og ser kun ut som et ideologisk grep, som de vet kan provosere enkelte foreldre. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
Sphere skrev (4 minutter siden):

Poenget er at det blir satt føringer når man kaller det en «skifte kjønn-dag» framfor «karneval». Det blir en forventning om at elevene skal kle seg ut som det motsatte kjønn. Uavhengig av hva som har blitt kommunisert ved siden av. Det vet vi lite om uansett. Hva med alle som vil føle seg ukomfortabel i en slik setting? Kaller man det «karneval» er det åpent for alle, og da kan man heller snakke med elevene om at de kan kle seg som de vil, uten å legge spesielle føringer. Så dette var skivebom i mine øyne, og ser kun ut som et ideologisk grep, som de vet kan provosere enkelte foreldre. 

Jeg er enig i at det uheldig å kalle det skifte-kjønn-dag, men jeg antar de ikke får juling eller anmerkning for ikke å delta i det? 

Og jeg vil tro de fleste barn syns det kan være gøy, uten at de skal tvinges til noe. Men man ville vel heller ikke tvunget de til å kle seg ut på karneval om de ikke hadde lyst.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...