Maia70 Skrevet 11. desember 2024 #1 Del Skrevet 11. desember 2024 Dette går jo over alle støvleskaft, skolene arrangerer dager der man skal kle seg ut som motsatt kjønn? Dette går ikke an, jeg skjønner godt at foreldre holder barna sine hjemme, dette er jo regelrett hjernevask. Og hvor kommer det fra, hvem bestemte at dette faktisk skal være i opplæringsplanen? Tenkte norske politikere det ut selv? Hva tror dere? https://www.nettavisen.no/nyheter/foreldre-reagerer-pa-skifte-kjonn-dag-pa-mare-skole-holder-barna-hjemme/s/5-95-2178487 16 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miniomelett Skrevet 11. desember 2024 #2 Del Skrevet 11. desember 2024 Uheldig ordvalg, men ser ikke problemet i en dag med utkledning. Er da mange som "skifter kjønn" på karneval og teater og rollespill-lek. Jeg var for eksempel far i huset når vi lekte mor-far-barn, uten at noen ble hjernevasket. Sannelig var jeg bikkje også innimellom 😂🐶 Var mange ganger jeg dro på karneval som "mannefigur" (banditt med løsbart for eksempel.) De burde nok gått noen runder med ordvalget, men ser ikke problemet med litt "rollespill" og utkledning. Det er bare sunt. 18 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yamask Skrevet 11. desember 2024 #3 Del Skrevet 11. desember 2024 Enig i at ordvalget ikke er det beste, men jeg husker vi hadde en sånn dag da jeg gikk på barneskolen og. Hele skolen kledde seg ut som det motsatte kjønn på 90- eller 2000-tallet. Ble hverken trans eller homofil av det. 12 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hesliw Skrevet 11. desember 2024 #4 Del Skrevet 11. desember 2024 Maia70 skrev (1 time siden): Dette går jo over alle støvleskaft, skolene arrangerer dager der man skal kle seg ut som motsatt kjønn? Dette går ikke an, jeg skjønner godt at foreldre holder barna sine hjemme, dette er jo regelrett hjernevask. Og hvor kommer det fra, hvem bestemte at dette faktisk skal være i opplæringsplanen? Tenkte norske politikere det ut selv? Hva tror dere? https://www.nettavisen.no/nyheter/foreldre-reagerer-pa-skifte-kjonn-dag-pa-mare-skole-holder-barna-hjemme/s/5-95-2178487 Helt enig! Sinnsykt! Skifte kjønn er forøvrig umulig. En kan aldri bli ett annet kjønn en det en er født som 15 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
parmanoia Skrevet 11. desember 2024 #5 Del Skrevet 11. desember 2024 Forskjellen er at før var ikke dette ledd i en politisk ideologi, men noe man bare gjorde på gøy. I dag tror jo mange oppriktig at å ha på seg klær til det motsatte kjønn, gjør at du kan bli til det kjønnet. 18 2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
k4ren Skrevet 12. desember 2024 #6 Del Skrevet 12. desember 2024 miniomelett skrev (15 timer siden): Uheldig ordvalg, men ser ikke problemet i en dag med utkledning. Er da mange som "skifter kjønn" på karneval og teater og rollespill-lek. Jeg var for eksempel far i huset når vi lekte mor-far-barn, uten at noen ble hjernevasket. Sannelig var jeg bikkje også innimellom 😂🐶 Var mange ganger jeg dro på karneval som "mannefigur" (banditt med løsbart for eksempel.) De burde nok gått noen runder med ordvalget, men ser ikke problemet med litt "rollespill" og utkledning. Det er bare sunt. Du valgte sikkert det selv da, det var nok ikke arrangert av skolen. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 12. desember 2024 #7 Del Skrevet 12. desember 2024 yamask skrev (15 timer siden): Enig i at ordvalget ikke er det beste, men jeg husker vi hadde en sånn dag da jeg gikk på barneskolen og. Hele skolen kledde seg ut som det motsatte kjønn på 90- eller 2000-tallet. Ble hverken trans eller homofil av det. Samme her på 80-tallet. Gikk fint. Tenker det er mer skadelig at disse fedrene gjør noe mye større ut av det, en hva elevrådet hadde tenkt. 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
esk Skrevet 12. desember 2024 #8 Del Skrevet 12. desember 2024 Dette gjorde vi da jeg var ung også uten at noen tenkte noe over det, for da var det bare gøy. Men "skifte kjønn" i regnbuens farger kan jo ikke tolkes på noen annen måte enn ideologisk, så jeg forstår godt at foreldrene holder barna hjemme. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 12. desember 2024 #9 Del Skrevet 12. desember 2024 parmanoia skrev (14 timer siden): Forskjellen er at før var ikke dette ledd i en politisk ideologi, men noe man bare gjorde på gøy. I dag tror jo mange oppriktig at å ha på seg klær til det motsatte kjønn, gjør at du kan bli til det kjønnet. Dette. Før var det "kle seg ut"-dager, karnevaler, julebukk og så videre. Uten politisk ideologi. I dag har vi Pride, Rosa kompetanse og lignende dagen lang. Derfor har uttrykket "skifte kjønn" fått helt annen betydning, enn det den hadde da jeg var liten. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 12. desember 2024 #10 Del Skrevet 12. desember 2024 k4ren skrev (6 minutter siden): Du valgte sikkert det selv da, det var nok ikke arrangert av skolen. Nettopp. Da vi hadde karneval eller "kle se ut"-dag, så kunne vi kle oss ut som hva vi ville - brannbil, jente/gutt, et tre, politi og røvere, dyr osv. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjollefyr Skrevet 12. desember 2024 #11 Del Skrevet 12. desember 2024 Har dere i det hele tatt lest artikkelen? Det er jo elevrådet sin ide. Tviler på at de er politisk motivert, det er jo en barneskole. 8 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
esk Skrevet 12. desember 2024 #12 Del Skrevet 12. desember 2024 Fjollefyr skrev (33 minutter siden): Har dere i det hele tatt lest artikkelen? Det er jo elevrådet sin ide. Tviler på at de er politisk motivert, det er jo en barneskole. Burde ikke noen voksne moderert det litt før det ble sendt ut? 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjollefyr Skrevet 12. desember 2024 #13 Del Skrevet 12. desember 2024 esk skrev (17 minutter siden): Burde ikke noen voksne moderert det litt før det ble sendt ut? Nei. Burde ikke voksne la barn være barn? 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
esk Skrevet 12. desember 2024 #14 Del Skrevet 12. desember 2024 Fjollefyr skrev (6 minutter siden): Nei. Burde ikke voksne la barn være barn? Dette har ingenting å gjøre med å la barn være barn. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjollefyr Skrevet 12. desember 2024 #15 Del Skrevet 12. desember 2024 esk skrev (Akkurat nå): Dette har ingenting å gjøre med å la barn være barn. Jeg mener det. Det er elevrådet sin ide. På en barneskole består elevrådet av barn. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
esk Skrevet 12. desember 2024 #16 Del Skrevet 12. desember 2024 Fjollefyr skrev (Akkurat nå): Jeg mener det. Det er elevrådet sin ide. På en barneskole består elevrådet av barn. Og kanskje hadde flere barn fått deltatt om noen voksne fjernet de åpenbare pride-antydningene i brevet. Jeg også forstår at barna har uskyldige hensikter og i utgangspunktet er det et helt uskyldig påfunn, men ord- og fargebruken peker mot en ideologi som mange ønsker å skjerme barna mot. (Og da mener jeg åpenbart ikke at barna skal skjermes mot likekjønnet kjærlighet, men pride-ideologien er dessverre mye mer enn det.) 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjollefyr Skrevet 12. desember 2024 #17 Del Skrevet 12. desember 2024 esk skrev (1 minutt siden): Og kanskje hadde flere barn fått deltatt om noen voksne fjernet de åpenbare pride-antydningene i brevet. Jeg også forstår at barna har uskyldige hensikter og i utgangspunktet er det et helt uskyldig påfunn, men ord- og fargebruken peker mot en ideologi som mange ønsker å skjerme barna mot. (Og da mener jeg åpenbart ikke at barna skal skjermes mot likekjønnet kjærlighet, men pride-ideologien er dessverre mye mer enn det.) Jeg synes du legger for mye i dette. Det er et uskyldig påfunn fra barn. Vi voksne bør la barn være barn. Det er min mening. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
esk Skrevet 12. desember 2024 #18 Del Skrevet 12. desember 2024 Fjollefyr skrev (Akkurat nå): Jeg synes du legger for mye i dette. Det er et uskyldig påfunn fra barn. Vi voksne bør la barn være barn. Det er min mening. Da får vi være enige om å være uenige. Når noen barn blir holdt hjemme er det problematisk. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjollefyr Skrevet 12. desember 2024 #19 Del Skrevet 12. desember 2024 esk skrev (1 minutt siden): Da får vi være enige om å være uenige. Når noen barn blir holdt hjemme er det problematisk. Ja, og Ja. Men jeg mener at det er de voksne som lager problemet her. Ikke barna. Men vi kan godt være enig om å være uenig. 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LiseTV Skrevet 12. desember 2024 #20 Del Skrevet 12. desember 2024 En god ide, men uheldig benevning. Fint at man varierer klær mellom kjønnene. Det burde vere foreldremøte der dem kledde seg imotsatt sine klær. Mennene i kjoler. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå