Gå til innhold

Camilla aka Millavic

Gjest Parentes

Anbefalte innlegg

Tipper det er en lånt hund...ellers melder jeg henne til mattilsynet.  For hun er ikke skikket til å ta vare på dyr, langt mindre unger og seg selv!!!

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pæddan skrev (25 minutter siden):

Tipper det er en lånt hund...ellers melder jeg henne til mattilsynet.  For hun er ikke skikket til å ta vare på dyr, langt mindre unger og seg selv!!!

Det er ikke en lånt hund!

De har kjøpt seg Border Collie. Hentet den på Ålgård nå i helgen.

En av disse har de kjøpt: https://www.finn.no/387844449

IMG_0412.jpeg

IMG_0411.jpeg

Endret av FruRosa
Lagt til tekst og bilder
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei og nei, her har hun tydeligvis kjøpt seg en hund hun synes er søt, og har ikke lest om rasen overhodet.

I hennes hender kommer denne hunden til å gjete barn, sykler og biler, og være et mareritt på både tur og hjemme (understimulert). Dette er oppskriften på katastrofe😟 

• Liker 17
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den forrige ble jo kastet ut pga yngste var allergisk. Så han er ikke allergisk mot Border Collie da? 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskopi skrev (5 timer siden):

Den forrige ble jo kastet ut pga yngste var allergisk. Så han er ikke allergisk mot Border Collie da? 

Den allergien var nok oppkonstruert som alt annet på den tiden. Var nok andre årsaker til at de måtte kvitte seg med den. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GulleGull skrev (1 time siden):

Den allergien var nok oppkonstruert som alt annet på den tiden. Var nok andre årsaker til at de måtte kvitte seg med den. 

Orka ikke å gre den, og gikk sikkert ikke ut med den heller.  Måtte skamklippe den tilslutt.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper «allergien» kommer fort (denne gangen også) så valpen får sjansen til et godt liv hos noen andre!

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde meldes inn til Mattilsynet på henne angående denne hunden 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud bedre! Jeg har selv den rasen og vet hva den krever. Den krever ikke bare fysisk aktivitet, men også å få bruke hodet, hvis ikke finner den på utrolig mye tull. Ser rett og slett ikke for meg at dette er noe for henne, men mulig mannen i huset er bedre?

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Horselady skrev (11 minutter siden):

Gud bedre! Jeg har selv den rasen og vet hva den krever. Den krever ikke bare fysisk aktivitet, men også å få bruke hodet, hvis ikke finner den på utrolig mye tull. Ser rett og slett ikke for meg at dette er noe for henne, men mulig mannen i huset er bedre?

Mannen ser jo " hissig" ut. Han ser ikke god ut,håper utseende bedrar men har hørt han har sin fortid,sto i denne tråden.

Stakkars  hund🥹 Og rasen da??? Krever mye stimuli  og trim. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litenoggod skrev (På 14.1.2025 den 8.59):

Burde meldes inn til Mattilsynet på henne angående denne hunden 

Enig!!!! De virker ikke stabile. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Horselady skrev (14 minutter siden):

Mannen i huset er ikke bedre nei

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen har definitivt en fortid!

Han har sonet flere dommer for vold (bl.a mot ekskjæreste) og ruskjøring. Siste ruskjøring var etter at han og C traff hverandre.

Det er ikke lenge siden han sonet med fotlenke. 

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

FruRosa skrev (2 minutter siden):

Mannen har definitivt en fortid!

Han har sonet flere dommer for vold (bl.a mot ekskjæreste) og ruskjøring. Siste ruskjøring var etter at han og C traff hverandre.

Det er ikke lenge siden han sonet med fotlenke. 

Den hunden der vil ikke få det bra. Tragisk!!  Så på hans Instagram,  er noe veldig mørkt i de øynene.... 

Endret av M.H85
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tyggis skrev (På 20.12.2024 den 3.39):

Hun planla bryllup  med nåværende type BE Steen ( ja hun har tatovert det på armen ) og de skulle gifte seg på en herregård 24/8 i år. Ble vel bare forbigått i stillhet, han sona jo iallfall en dom for vold. Vet ikke om han slapp ut til 24/8 en gang. Hun utdannet seg ifølge bioen på IG innenfor kriminalomsorgen, mens sannheten var vel mer generell studiekompetanse. Etter eget utsagn var hun jo gift med far til minstemann også. Kim Ronny fra Arendal som kom på Søralndsbussen i grå joggebukse med en bag med det han eide og stod i. De hadde både leilighet i Bulgaria og hytte på Hafjell inngikk i eiendelene deres.. mange historier om frk Paprika, den ene løgnen verre enn den andre. 

Hvordan gikk forholdet til BE Steen? Er de fremdeles i et forhold?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MarianneE skrev (6 minutter siden):

Hvordan gikk forholdet til BE Steen? Er de fremdeles i et forhold?

Jepp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Horselady skrev (På 15.1.2025 den 21.19):

Dette!

En fantastisk hund når den får det som kreves.

Men i feile hender kan dette gå galt. Vi har, og har hatt, BC i familien. De krever mye trening med øvelser som gjør at vi de får bruke hodet. De krever også mye aktivitiet. Får de ikke det som kreves utvikler de seg fort negativt, og jeg ser da for meg at hun kommer til å si at det er hunden det er noe galt med. Tragisk at de som selger ikke gjør grundigere research.

Nytter ikke å slenge seg i sofaen etter en dag med krevende studiet med en sånn hund. De trenger god (mental og fysisk) trening fra dag 1.

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OconMissy skrev (2 timer siden):

De har bleie på valpen!!!! Se snap til BE Steen! 

Finner ham ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OconMissy skrev (2 timer siden):

De har bleie på valpen!!!! Se snap til BE Steen! 

Når du ser noe sånn må du ta skjermdump! 
Bleie på valpen tyder jo på at de allerede etter en uke unnlater å gjøre det som trengs for å oppdra den!

Endret av FruRosa
Tastefeil
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...