Gå til innhold

Er det vanlig utvikle et crush for noen man egentlig misliker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller er jeg bare veldig rar?

Anonymkode: 4ed70...968

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du lever "from enemies to lovers" tropen 😅

Tror det kan skje ja. Likte ikke min første forelskelse i starten. 

Anonymkode: 26c1d...bb6

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Du lever "from enemies to lovers" tropen 😅

Tror det kan skje ja. Likte ikke min første forelskelse i starten. 

Jeg har ikke grunnlag for å si at han er en dårlig person, men han virker likevel nedlatende og arrogant... blæ

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har ikke grunnlag for å si at han er en dårlig person, men han virker likevel nedlatende og arrogant... blæ

Har du god erfaring fra tidligere? Kan det være en, liker den som er utilgjengelig situsjon, fordi det er trygt? Syns det kan være slitsomt når det blir for mye psykologi og lignende blandet inn, når det kanskje bare rett og slett er at du liker han. 

Kanskje er han ikke sånn om du en gang kommer nærmere han som person? 

Tiden vil vise 😊 Men jeg tror ikke du er rar.

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Har du god erfaring fra tidligere? Kan det være en, liker den som er utilgjengelig situsjon, fordi det er trygt? Syns det kan være slitsomt når det blir for mye psykologi og lignende blandet inn, når det kanskje bare rett og slett er at du liker han. 

Kanskje er han ikke sånn om du en gang kommer nærmere han som person? 

Tiden vil vise 😊 Men jeg tror ikke du er rar.

Men han holder tilnærmet alle på avstand. Det er i hvert fall mitt inntrykk. Jeg har bare sett han med noen kamerater fra tid til annen. Vi er i slutten av 20-årene, så man har jo sitt å forholde seg til. Nei, jeg synes han er litt dust ass. Tror faktisk aldri han har spilt til meg en eneste gang.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men han holder tilnærmet alle på avstand. Det er i hvert fall mitt inntrykk. Jeg har bare sett han med noen kamerater fra tid til annen. Vi er i slutten av 20-årene, så man har jo sitt å forholde seg til. Nei, jeg synes han er litt dust ass. Tror faktisk aldri han har spilt til meg en eneste gang.

Smilt*

Skrevet

Så han er mystisk? 

Skrevet

Så han er mystisk? 

Han er noe mystisk ja. Han er rar og vanskelig å forstå seg på egentlig. Han er veldig snill mot noen, men mega-dust mot andre.

Skrevet

Han er noe mystisk ja. Han er rar og vanskelig å forstå seg på egentlig. Han er veldig snill mot noen, men mega-dust mot andre.

Kanskje det er det, at når noen utfører så forskjellsbehandling at noen blir behandlet synlig dårlig, så vil mange automatisk ønske å bli akseptert inn i varmen? 

Som at det er der du må være for å være bra nok, det lønner seg å bli likt ellers får du dårlig behandling.  

Eller kanskje han bare er drit kjekk?

Skrevet

Kanskje det er det, at når noen utfører så forskjellsbehandling at noen blir behandlet synlig dårlig, så vil mange automatisk ønske å bli akseptert inn i varmen? 

Som at det er der du må være for å være bra nok, det lønner seg å bli likt ellers får du dårlig behandling.  

Eller kanskje han bare er drit kjekk?

Jeg er ikke opptatt av aksepten hans. Han ser ikke feil ut, det gjør han ikke. Men det er flere kjekke menn her i verden, så hvorfor akkurat han 😭

Skrevet

Crush, nei. Kåt, ja.

Litt sinnaknulling 😁

Anonymkode: dc67d...12b

Skrevet

Mennesker som behandler noen bra og andre dårlig, er onde mennesker. 

Anonymkode: 55454...323

Skrevet

Dette er helt vanlig hos jenter (jmf  badboy- tiltrekning). 
Jenter ser etter menn med høyere status enn dem selv. Dette er evulosjonært innprentet i kvinnelig hjerne. 
Når en mann er arrogant tolkes dette som høyere status, og jenta blir derfor interessert. 

Anonymkode: 2fb59...cba

Skrevet

Du beskriver en mann som ikke liker deg. Menn oppfører seg ikke sånn med mindre de ikke har noe til overs for deg.

Anonymkode: 0640e...bb8

Skrevet

Jeg tror en del mennesker med noe traumer og drit i barndommen har radaren sin litt ødelagt. 

Helt konkret har de mistet evnen til å skille på dirringen og endorfin-kicket de får av mennesker som trigger dem negativt vis,  og følelsen av ekte crush eller forelskelse. De tror de crusher når det egentlig er noe annet. Det er derfor mange former for toxic sjekking funker som f..  - Ofte bedre enn ærlig og positiv sjekking. 

Men. Noe helt annet er den opplevelsen av en person man får et feil inntrykk av i starten ender opp med å bli en forelskelse når man blir bedre kjent. Det har skjedd meg. 

Anonymkode: d19c4...0dd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...