AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #1 Del Skrevet 6 timer siden Det er for eksempel mulig de er bipolare og manisk sexfikserte? De kan være sex fiksert på grunn av c ptsd eller ha andre psykiske lidelser. Anonymkode: 57778...8fa 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #2 Del Skrevet 6 timer siden Så lenge kvinnene er samtykkekompetente så er det da virkelig ikke mannens ansvar å drive psykoanalysering av alle han møter. Anonymkode: 2184a...0a1 7 1 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #3 Del Skrevet 6 timer siden Forstår egentlig ikke hva du spør om. Forstår kvinner at enkelte menn kan være psykisk ustabile? Det tror jeg de fleste kvinner er klar over. Nå er jeg såpass voksen at jeg forventer at en mann som vil i et forhold med meg er ærlig med meg om ting ved seg selv som kan påvirke forholdet. Jeg forventer at en voksen mann som har bipolar lidelse, cptsd eller andre psykiske lidelser som påvirker hans relasjoner til andre i stor grad søker helsehjelp og går i behandling. Men som sagt, jeg sliter å forstå hva du egentlig spør om? En mann som er overopptatt av sex kan være alt fra gjensidig og oppriktig forelsket......... til psykisk syk........ eller bare veldig egoistisk. Og alt som ligger mellom disse. Anonymkode: fb379...b17 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #4 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så lenge kvinnene er samtykkekompetente så er det da virkelig ikke mannens ansvar å drive psykoanalysering av alle han møter. Anonymkode: 2184a...0a1 Men da er hun ikke så samtykke kompetent. Er vel det som er spørsmålet, bryr du deg nok til å forsikre deg at den du har sex med, er istand til å yte samtykke. Men svaret er for alt for mange, nei ikke i det hele tatt. Mange ligger med noen som er alt for berusa eller er rusa. Har mentale episoder, gjør det kun ut av fattigdom og desperasjon etter å få dekket sine grunnleggende behov. Mye trist i verden, mange som ikke evner å se det eller ikke bryr seg nok til å endre atferd. Det gjelder nok damer også. Anonymkode: 34508...7ee 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #5 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Forstår egentlig ikke hva du spør om. Forstår kvinner at enkelte menn kan være psykisk ustabile? Det tror jeg de fleste kvinner er klar over. Nå er jeg såpass voksen at jeg forventer at en mann som vil i et forhold med meg er ærlig med meg om ting ved seg selv som kan påvirke forholdet. Jeg forventer at en voksen mann som har bipolar lidelse, cptsd eller andre psykiske lidelser som påvirker hans relasjoner til andre i stor grad søker helsehjelp og går i behandling. Men som sagt, jeg sliter å forstå hva du egentlig spør om? En mann som er overopptatt av sex kan være alt fra gjensidig og oppriktig forelsket......... til psykisk syk........ eller bare veldig egoistisk. Og alt som ligger mellom disse. Anonymkode: fb379...b17 Jeg er bare interessert i å vite om de bryr seg eller bare utnytter situasjonen. Anonymkode: 57778...8fa 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #6 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Forstår egentlig ikke hva du spør om. Forstår kvinner at enkelte menn kan være psykisk ustabile? Det tror jeg de fleste kvinner er klar over. Nå er jeg såpass voksen at jeg forventer at en mann som vil i et forhold med meg er ærlig med meg om ting ved seg selv som kan påvirke forholdet. Jeg forventer at en voksen mann som har bipolar lidelse, cptsd eller andre psykiske lidelser som påvirker hans relasjoner til andre i stor grad søker helsehjelp og går i behandling. Men som sagt, jeg sliter å forstå hva du egentlig spør om? En mann som er overopptatt av sex kan være alt fra gjensidig og oppriktig forelsket......... til psykisk syk........ eller bare veldig egoistisk. Og alt som ligger mellom disse. Anonymkode: fb379...b17 Jeg ser du spør om hva menn tenker om kvinner som oppfører seg slik. Jeg tenker at det samme gjelder uansett kjønn. Så lenge man er voksen så har man selv ansvar for egen helse og å oppsøke hjelp for det som gjør at man enten har en destruktiv adferd eller som påvirker en selv eller partner negativt. Så lenge man er noenlunde stabil og samtykkekompetent, så må man forvente at voksne mennesker også er voksne nok til å også sette grenser for seg selv, og opplyse om omstendigheter som kan påvirke relasjonen mellom dem. Det sag er det alltid predatorer ute og går, men nettopp derfor er det ekstra viktig at man som voksen søker hjelp for de problemene man har i så måte, slik at man greier å sette sunne grenser for seg selv. Anonymkode: fb379...b17 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 6 timer siden #7 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er for eksempel mulig de er bipolare og manisk sexfikserte? De kan være sex fiksert på grunn av c ptsd eller ha andre psykiske lidelser. Anonymkode: 57778...8fa Så jeg skal sykliggjøre hva som er biologisk en normal oppførsel ? Jeg skal overprøve en kvinne sitt individuelle biologiske behov basert på et samfunnstrukturelt normativt ideal? Hva skiller dette egentlig fra å presse noen til pliktsex? 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #8 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er bare interessert i å vite om de bryr seg eller bare utnytter situasjonen. Anonymkode: 57778...8fa Oppegående, ordentlige menn med respekt og omtanke for andre mennesker vil bry seg. Men, man kan ikke forvente at andre skal være tankeleser, så har man problemer selv som gjør at man er sårbar, ikke greier å sette grenser for seg selv - da har man et ansvar selv for å søke hjelp og også for å ikke sette seg selv i situasjoner man vet man ikke greier å sette grenser. Anonymkode: fb379...b17 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #9 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Oppegående, ordentlige menn med respekt og omtanke for andre mennesker vil bry seg. Men, man kan ikke forvente at andre skal være tankeleser, så har man problemer selv som gjør at man er sårbar, ikke greier å sette grenser for seg selv - da har man et ansvar selv for å søke hjelp og også for å ikke sette seg selv i situasjoner man vet man ikke greier å sette grenser. Anonymkode: fb379...b17 Dette. Eller kanskje vi må ha krav om minst et årsstudium i psykologi for å få lov til å være seksuelt aktiv? Anonymkode: 2184a...0a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #10 Del Skrevet 5 timer siden Jeg er selvfølgelig obs på tegn til at kvinner jeg innleder noe med strever psykisk. Jeg vet hva mani er og forstår at det kan gi seg utslag i helt ekstrem oppførsel eller opphengthet i noe spesielt, og at hyperseksualitet er ganske typisk. Jeg skjønner også at kvinner (og menn) med PTSD kan forsøke å håndtere traumene ved metoder og handlingsmønstre som de på ingen måte har godt av. Ser jeg tegn til det vil jeg selvfølgelig ikke utnytte det. Det gjelder også annen form for utnyttelse av sårbarhet man kan føle seg fryktelig av i ettertid, f.eks. at jeg åpenbart vil si tydelig nei dersom en psykisk syk venn av meg plutselig blir overdrevent spandabel. Så kan man selvfølgelig aldri vite om man klarer å skille normal variasjon fra sykelighet. Det er lov å være både kåt og spandabel også. Men jeg vil (ville - nå er det helt uaktuelt uansett pga. at jeg er forlovet) selvfølgelig si nei til en kvinne som prøver seg dersom jeg selv skulle oppfatte at dette nok er sykdom mer enn at jeg er så forbanna fin. Anonymkode: 053ee...ae7 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #11 Del Skrevet 5 timer siden At det var? Selvfølgelig er man obs på dette med alkohol og rus i forhold til samtykke. Man ligger jo ikke med overstadig berusede kvinner. Men mentale helse problemer? Hvis du ikke kjenner vedkommende fra før er det ikke bare bare å vite om de er maniske, det skal mye til hvertfall i såfall. Og C PTSD? Blir å dra den langt syns jeg. Skal man også være obs på om vedkommende har ADHD? Borderline? Sexavhengi? Opplevd traumer i barndommen? Hvordan skal man vite alt dette? Selvfglelig, hvis det er tydelig at her er det noe som skurrer så har man et ansvar for å la være. Noen i aktivt dyp mani eller ting som er veldig synlige for omverden. Men et menneske som samtykker uten disse tegna? Da er det vell ikke menns jobb å analysere? Anonymkode: 8d2e2...5ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #12 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): At det var? Selvfølgelig er man obs på dette med alkohol og rus i forhold til samtykke. Man ligger jo ikke med overstadig berusede kvinner. Men mentale helse problemer? Hvis du ikke kjenner vedkommende fra før er det ikke bare bare å vite om de er maniske, det skal mye til hvertfall i såfall. Og C PTSD? Blir å dra den langt syns jeg. Skal man også være obs på om vedkommende har ADHD? Borderline? Sexavhengi? Opplevd traumer i barndommen? Hvordan skal man vite alt dette? Selvfglelig, hvis det er tydelig at her er det noe som skurrer så har man et ansvar for å la være. Noen i aktivt dyp mani eller ting som er veldig synlige for omverden. Men et menneske som samtykker uten disse tegna? Da er det vell ikke menns jobb å analysere? Anonymkode: 8d2e2...5ef Jeg tenker heller ikke menn må nord og ned analysere sine sex partnere, og ikke meningen å prakke skyldfølelse på folk. Jeg bare lurte på om det er en tanke som i det heletatt streifer dem, eller om det er bare noe som drites i, i øyeblikket det er sex tilbud på bordet? Anonymkode: 57778...8fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #13 Del Skrevet 5 timer siden Jeg tror jeg forstår hva du spør om ts. ene venninnen min på vgs hadde en adferd hvor vi rundt henne forstod at hun hadde sex for bekreftelse i en sårbar situasjon. Både med partnere som burde forstått og de som ikke nødvendigvis ville ha grunnlag til å forså. med burde forstått tenker jeg på de voksne mennene som utnyttet henne. De var dårlige mennesker til tross for samtykke. Å ha sex med jevnaldrende som ikke er i en maktposisjon er annerledes, og man kan ikke forvente at de skulle plukke opp at hun hadde det vanskelig. Anonymkode: ce171...c91 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #14 Del Skrevet 5 timer siden Jeg har kompleks ptsd, men jeg er i aller høyeste grad samtykkekompetent. Jeg har hatt sex med en jeg egentlig ikke ville ha sex med, men det var ikke en voldtekt, og jeg bearbeidet det, og har ikke havnet i lignende situasjon igjen, og viktigst av alt, det var ikke hans feil. Jeg ville opplevd det som vanvittig ubehagelig om en mann hadde nedvurdert meg og min evner og av den grunn latt vær å ha sex med meg. (Helt greit om han ikke vil fordi han ikke synes jeg er tiltrekkende eller ikke liker meg av andre grunner, selvfølgelig.) Anonymkode: c927d...496 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #15 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): ene venninnen min på vgs hadde en adferd hvor vi rundt henne forstod at hun hadde sex for bekreftelse i en sårbar situasjon. Både med partnere som burde forstått og de som ikke nødvendigvis ville ha grunnlag til å forså. Djevelens advokat : Hun hadde sex "for bekreftelse i en sårbar situasjon". Altså noe som ga henne noe som var viktig for henne da. Hvorfor skulle noen nekte å ha sex med henne da? Hva GODT hadde det gjort? Altså, ikke se det fra andres side, at sexen først og fremst ikke handlet om at hun klødde i muse; se det fra HENNES ståsted : HUN trengte dette, HUN hadde ikke tilgjengelige alternativer. Men det vi SKAL gjøre ... for hennes skyld, er å fortelle henne at "du er så ubrukelig og motbydelig at jeg ikke en gang vil ha sex med deg", hvilket er det hun ville opplevd hvis de sa nei. Anonymkode: 5f17f...b90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #16 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Djevelens advokat : Hun hadde sex "for bekreftelse i en sårbar situasjon". Altså noe som ga henne noe som var viktig for henne da. Hvorfor skulle noen nekte å ha sex med henne da? Hva GODT hadde det gjort? Altså, ikke se det fra andres side, at sexen først og fremst ikke handlet om at hun klødde i muse; se det fra HENNES ståsted : HUN trengte dette, HUN hadde ikke tilgjengelige alternativer. Men det vi SKAL gjøre ... for hennes skyld, er å fortelle henne at "du er så ubrukelig og motbydelig at jeg ikke en gang vil ha sex med deg", hvilket er det hun ville opplevd hvis de sa nei. Anonymkode: 5f17f...b90 Fordi de kunne ikke gi henne den bekreftelsen hun trengte, da har de ikke gjort det. Da har de sett henne og blitt. Det er ingen verden hvor du enten må ha sex med noen eller fortelle dem at de er motbydelige 😅Men godt forsøk i å gi deg dine egne håndjern for å beskytte egen atferd. Anonymkode: 34508...7ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #17 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fordi de kunne ikke gi henne den bekreftelsen hun trengte, da har de ikke gjort det. Da har de sett henne og blitt. Det er ingen verden hvor du enten må ha sex med noen eller fortelle dem at de er motbydelige 😅Men godt forsøk i å gi deg dine egne håndjern for å beskytte egen atferd. Anonymkode: 34508...7ee ehhh : AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg ville opplevd det som vanvittig ubehagelig om en mann hadde nedvurdert meg og min evner og av den grunn latt vær å ha sex med meg. (Helt greit om han ikke vil fordi han ikke synes jeg er tiltrekkende eller ikke liker meg av andre grunner, selvfølgelig.) Anonymkode: 5f17f...b90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #18 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Djevelens advokat : Hun hadde sex "for bekreftelse i en sårbar situasjon". Altså noe som ga henne noe som var viktig for henne da. Hvorfor skulle noen nekte å ha sex med henne da? Hva GODT hadde det gjort? Altså, ikke se det fra andres side, at sexen først og fremst ikke handlet om at hun klødde i muse; se det fra HENNES ståsted : HUN trengte dette, HUN hadde ikke tilgjengelige alternativer. Men det vi SKAL gjøre ... for hennes skyld, er å fortelle henne at "du er så ubrukelig og motbydelig at jeg ikke en gang vil ha sex med deg", hvilket er det hun ville opplevd hvis de sa nei. Anonymkode: 5f17f...b90 For det første har jeg ikke sagt at hun ble voldtatt her. Hun samtykket. (Alt med forbehold av at det jeg så og ble fortalt stemmer) jeg tror du undervurderer veldig hvor nedbrytende å ha sex for å få bekreftelse kan være i en slik situasjon. Det virker som du tenker at hun oppnår bekreftelse ved å ha sex? behovet for bekreftelse og en følelse av manglende verdi øker mer enn den tilfredsstilles når noen bruker deg for sex, og ikke er interessert i deg som person. Anonymkode: ce171...c91 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tått Skrevet 5 timer siden #19 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Det er for eksempel mulig de er bipolare og manisk sexfikserte? De kan være sex fiksert på grunn av c ptsd eller ha andre psykiske lidelser. Anonymkode: 57778...8fa Hvis jeg møter ei jeg lurer på om er psyko er ikke kåtheten hennes og sex det første jeg tenker på for å si det sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #20 Del Skrevet 5 timer siden Jeg har pult ei sånn jente... kanskje... . Tror ikke hun har store psykiske lidelser akkurat, men hun var helt klar sexfiksert. Så vidt jeg vet har alle våre felles mannlige venner pult henne også. Kan ikke komme på noen hun ikke har knullet i alle fall. Dette er mange år siden nå, men det var helt tydelig at hun var svært kåt og rett og slett bare hadde ustyrlig lyst på pikk den gangen. Hun tok initiativ... dro meg med hjem.. knullet natta lang, og helt ærlig har jeg aldri sett henne lykkeligere enn i det øyeblikket jeg stakk pikken i henne... Nei, jeg klarer ikke å se at jeg har utnyttet henne eller at hun var sårbar på noe vis... Hun hadde nok sine problemer ja, men hun hadde nok hatt større problemer om ingen ville ligge med henne tror jeg... Anonymkode: 88871...919 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå