Gå til innhold

Er det innafor å si som plastisk kirurg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For noen uker siden var jeg og tok ut brystimplantat, og ikke noe løft eller nye innlegg. 
Men, på konsultasjonen sa kirurgen at det var en enkel prosedyre, så det skulle ikke være noe problem. Og så kommentaren, men du kommer ikke til å bli fornøyd etterpå, men det er ditt problem…

Jeg svarte ikke så mye på den kommentaren, bare noe ala, ja det blir det. Selv om jeg tenkte at det var en litt rar kommentar.

Operasjonsdagen, kom en ny kommentar. Før de går i gang, så tar kirurgen en undersøkelse og bilder, noe som er vanlig. Men når han så sier: nå har jeg bilder av hvor bra de er før vi tar de ut, så du eventuelt kan se de hvis du kommer tilbake for å få nye, noe jeg tror du gjør. Der og da svarte jeg bare at det tror jeg ikke at jeg gjør.

I etterkant har jeg tenkt en del på disse kommentarene, for jeg synes det ligger et slags press bak dem. Om at puppene mine ikke blir fine lenger, så du må legge inn nye. Og at det er form for kroppskritikk? 

Er det jeg som er hårsår her? 

Anonymkode: 698f5...00a

• Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha jeg synes det er utafor, men det er så typisk aspergersleger. Gode i matte og fysikk, men null sosial intelligens. Jeg har fått frekke kommentarer fra plastikkirurger jeg også (i det offentlige), men jeg har også fått fra andre leger (typisk kirurger de også). Snodige folk rett og slett. 

Ikke bry deg om hva han sa, han vil vel selge nye plastpupper til deg. Naturlig er fint, uansett! 

Anonymkode: f3690...d53

• Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok en kommentar basert på erfaring, men enig i at det er noe klønete fremlagt for deg. 

Anonymkode: 0a228...8f7

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han vil vel at du skal være fornøyd med jobben hans, og forklarer deg på forhånd så du ikke skal tro at det er jobben hans som gjorde at du ikke ble fornøyd likevel, men valgene dine.

opp til deg såklart, men syns ikke det var så rart å si.

Anonymkode: a4e50...c8f

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har vel litt erfaring på området og har sett hvor mange som ikke er like fornøyd som de trodde de skulle bli i ettertid - og så kommer og klager... Litt klønete formulert av ham, men jeg tror nok det handler mer om egen erfaring enn om kroppskritikk og hans tanker om akkurat dine pupper.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres jo nesten ut som han plastiske kirurgen  du var hos fort kunne finne på å gjøre puppene dine og arret styggeste mulig SLIK at du skulle komme tilbake og han tjene mer penger. 

Absolutt ikke innafor kommentarer. 

Anonymkode: 9db3e...52a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var veldig uprofesjonelt å si. Estetikk er en ting, men heller en litt flat naturlig pupp, som føles bra ut, uten kapsler og arrvev og følelsesløse områder... Og å si noe sånt til en som har bestemt seg for å bedre egen helse? Jeg hadde rapportert denne kirurgen.

Anonymkode: 09c04...922

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han gir blaffen i hvordan du føler deg, der teller bare penger. Hadde ikke brydd meg noe om det. Jeg fikk den beskjeden fra en kirurg da jeg var på konsultasjon for brystløft, men jeg ville bli sååå fornøyd dersom jeg fikk proteser, eller sprøytet inn eget fett….. ble ikke operasjon der for å si det sånn😉

Anonymkode: 239c3...48e

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike kommentarer fra en kosmetisk kirurg er så uprofesjonelle at de kan ses på både som en form for brudd på markedsføringsloven og helsepersonelloven og bruker- og pasientrettighetsloven. Det legen gjør er også en form for manipulering!

Jeg ville klaget denne legen inn til Helsedirektoratet.

Hadde dette vært en lege som drev etisk riktig så ville han ha formulert seg på helt andre måter!

Anonymkode: 72168...7f1

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her

Jeg var ganske klar på at jeg forsto hvordan resultatet blir. Men at på tross av det så ville jeg bare ha de ut. 
Tror nok at han er profesjonell nok til at han gjør sitt beste uansett hva han tenkte eller ikke. Resultatet ser ut som forventet, i den grad resultat kan vises så tidlig, pene arr, og jeg er 100% sikker på at jeg ikke skal gjøre noe mer med dem. 

Kan hende det er mange som kommer tilbake senere for alt jeg vet, men jeg syns bare det var litt merkelig å kommentere det på den måten.

• Liker 2
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det var innafor, nei. Det handler nok ikke om deg, tipper han sier det til alle. Mulig at det er en blanding av dårlig sosial intelligens (sier det han tenker høyt) og det at han er i en selger-modus og vil ha mer jobb... Godt at du er såpass sikker på deg selv at du ikke lar deg manipulere. Hos andre ville det kanskje sådd et frø som ville ført til flere operasjoner. :( 

Anonymkode: 8e50f...36b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

TS her

Jeg var ganske klar på at jeg forsto hvordan resultatet blir. Men at på tross av det så ville jeg bare ha de ut. 
Tror nok at han er profesjonell nok til at han gjør sitt beste uansett hva han tenkte eller ikke. Resultatet ser ut som forventet, i den grad resultat kan vises så tidlig, pene arr, og jeg er 100% sikker på at jeg ikke skal gjøre noe mer med dem. 

Kan hende det er mange som kommer tilbake senere for alt jeg vet, men jeg syns bare det var litt merkelig å kommentere det på den måten.

Jaa, formuleringen hans var dum. Så er enig i det. Men forsto greit hva han mente å si.

Anonymkode: a4e50...c8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Hvorfor tok du de ut og hvor store hadde du?

Anonymkode: 86087...c70

Jeg har hatt de lenge, men følte meg unaturlig, eller ikke helt som meg selv. Var lagt inn slik at jeg ble en c cup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg har hatt de lenge, men følte meg unaturlig, eller ikke helt som meg selv. Var lagt inn slik at jeg ble en c cup.

Har også stor b/c cup.  La inn 350 cc og utrolig nok så syns de knapt om jeg på en litt løs genser.  Uten bh syns de lite.  Bærer de "godt"  og er høy og litt bredskuldret. Skulle ønske jeg gikk for litt større.   Men jeg beundrer deg som tok de ut, jeg byttet mine etter 16 og og la inn nye i 2021.   Turte ikke ta de ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

For noen uker siden var jeg og tok ut brystimplantat, og ikke noe løft eller nye innlegg. 
Men, på konsultasjonen sa kirurgen at det var en enkel prosedyre, så det skulle ikke være noe problem. Og så kommentaren, men du kommer ikke til å bli fornøyd etterpå, men det er ditt problem…

Jeg svarte ikke så mye på den kommentaren, bare noe ala, ja det blir det. Selv om jeg tenkte at det var en litt rar kommentar.

Operasjonsdagen, kom en ny kommentar. Før de går i gang, så tar kirurgen en undersøkelse og bilder, noe som er vanlig. Men når han så sier: nå har jeg bilder av hvor bra de er før vi tar de ut, så du eventuelt kan se de hvis du kommer tilbake for å få nye, noe jeg tror du gjør. Der og da svarte jeg bare at det tror jeg ikke at jeg gjør.

I etterkant har jeg tenkt en del på disse kommentarene, for jeg synes det ligger et slags press bak dem. Om at puppene mine ikke blir fine lenger, så du må legge inn nye. Og at det er form for kroppskritikk? 

Er det jeg som er hårsår her? 

Hva tjener kirurgen penger på, tror du? 
Men opptrådte han i strid med de legeetiske reglene? Jeg vil tro ha i alle fall har balansert på grensen av de lege etiske reglene, men om det var på feil eller ett side? Det kan noen andre få vurdere. 

Anonymkode: c4ed8...cf4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Unødvendig av kirurgen, penger, penger, penger. Tipper du kommer til å stortrives uten!😊

Anonymkode: 2a98f...334

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Har også stor b/c cup.  La inn 350 cc og utrolig nok så syns de knapt om jeg på en litt løs genser.  Uten bh syns de lite.  Bærer de "godt"  og er høy og litt bredskuldret. Skulle ønske jeg gikk for litt større.   Men jeg beundrer deg som tok de ut, jeg byttet mine etter 16 og og la inn nye i 2021.   Turte ikke ta de ut..

Hvorfor turte du ikke ta de ut? For din egen del, eller hva andre ville tenke om dem?

Jeg har ikke lyst å komme til det punktet at jeg ligger på sykehjemmet med 2 plastpupper som ser «perfekte» ut, og resten er typ gammel. Ikke at det er noe galt med de som gjør det, men for meg føles det bare feil. Nå er det endel år til jeg er SÅ gammel da, men det er grenser for hvor mange ganger jeg skal betale for nye pupper også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han lever jo av at folk er misfornøyde med hvordan de ser ut naturlig, så da nører han opp under det alt han kan.

Ikke noe annet.

Anonymkode: 43384...386

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...