Gå til innhold

Evinnelig tigging av penger på TT

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser flere tigger penger daglig på TT. Ene jeg ser omtrent hele tiden er uføretrygdet og mottar flere tusen på Vipps og gifts i mnd. En annen har rømt Norge pga mange inkasso saker, i går dro denne personen inn 30K. Samtidig ler vedkommende da noen sier de skal varsle skattetetaten, iflg vedkommende kan ingen ta han for å få penger på Vipps.

Jeg håper det snart at disse tiggerne blir gått etter i sømmene og utestengt fra Vipps og all annen mulighet for å tjene penger.

Før noen sier jeg er misunnelig eller sjalu, så kan jeg si jeg ikke er det. Jeg kunne fint lagd mye fint content selv, men ikke tale om at jeg selger meg selv. Jeg trives med jobben og inntekten min.

Er det andre her som er enig eller uenig med meg? Trur dere denne tiggekulturen er kommer for å bli eller vil Skatteetaten snart finne en måte til å trekke skatt her også? Håper hele tiggingen blir borte.

Anonymkode: de972...87a

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har aldri sett disse. Du vet du kan blokkere? 

Anonymkode: c5efe...576

• Liker 1
Skrevet

Gratulerer du vinner denne måneds førstepremie for dummeste trolletråd

Anonymkode: 4e769...849

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg ser flere tigger penger daglig på TT. Ene jeg ser omtrent hele tiden er uføretrygdet og mottar flere tusen på Vipps og gifts i mnd. En annen har rømt Norge pga mange inkasso saker, i går dro denne personen inn 30K. Samtidig ler vedkommende da noen sier de skal varsle skattetetaten, iflg vedkommende kan ingen ta han for å få penger på Vipps.

Jeg håper det snart at disse tiggerne blir gått etter i sømmene og utestengt fra Vipps og all annen mulighet for å tjene penger.

Før noen sier jeg er misunnelig eller sjalu, så kan jeg si jeg ikke er det. Jeg kunne fint lagd mye fint content selv, men ikke tale om at jeg selger meg selv. Jeg trives med jobben og inntekten min.

Er det andre her som er enig eller uenig med meg? Trur dere denne tiggekulturen er kommer for å bli eller vil Skatteetaten snart finne en måte til å trekke skatt her også? Håper hele tiggingen blir borte.

Hva er TT? 

Anonymkode: 38ec9...399

• Liker 9
Skrevet

Hva er TT?

Anonymkode: b6e43...549

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva er TT?

Anonymkode: b6e43...549

Kanskje ts mener Tik Tok?

• Liker 1
Skrevet

TT? Tilrettelagt transport, du mener? Er det forkortelsen TT står for. 

Anonymkode: 6c96a...3cd

• Liker 8
Skrevet

Vet ikke hva du mener med TT og ser lite digital tigging. Opplever det ikke som krevende å ha kontroll over hvilket miljø jeg er i på nettet.

At folk tigger - så lenge det ikke er oppsøkende - og at andre folk bruker pengene sine som de vil, er i prinsippet greit for meg. 

Anonymkode: 8e07b...102

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Gratulerer du vinner denne måneds førstepremie for dummeste trolletråd

Anonymkode: 4e769...849

Trolletråd er det ikke. For de som ikke vet så er TT forkortelse for Tik Tok.

Om dere har TT så legg merke til de norske som har tlf nummeret sitt klistret på liven. Noen lager seg Vipps kasse og da kan det stå feks 1234Hj istede for tlf nummer. Andre skriver tlf nummer ala Nitten2fire åttifemsju3. 

Skrevet

Når ikke folk vet hva TT betyr, så forstår jeg godt hvorfor ikke folk vet at man har mulighet til å flere tusen gjennom å ha livestream. Det gjelder ikke bare på Tik Tok, men også på Twitch. Jeg vet om en som sitter og drikker alkohol hver eneste fredag, og har dette som levebrød. Gjort det i flere år. Flere tusen følgere. Men han skatter jo av donasjonene sine. 

Gifts kan anses som skattbarinntekt, men det spørs om det er en form for hobby eller næringsvirksomhet. 

Anonymkode: 59a51...fd8

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vet ikke hva du mener med TT og ser lite digital tigging. Opplever det ikke som krevende å ha kontroll over hvilket miljø jeg er i på nettet.

At folk tigger - så lenge det ikke er oppsøkende - og at andre folk bruker pengene sine som de vil, er i prinsippet greit for meg. 

Anonymkode: 8e07b...102

Så du synes at det er greit at uføre tjener tusenvis av ekstra kroner i mnd uten å skatte av det? De klarer ikke jobbe, men å sitte live dagen lang og tigge er ikke noe problem. En av de jeg ser ofte reiser verden rundt og håver inn tusenvis, mens skattekrav fra Norge står ubetalt.

Skrevet

Når ikke folk vet hva TT betyr, så forstår jeg godt hvorfor ikke folk vet at man har mulighet til å flere tusen gjennom å ha livestream. Det gjelder ikke bare på Tik Tok, men også på Twitch. Jeg vet om en som sitter og drikker alkohol hver eneste fredag, og har dette som levebrød. Gjort det i flere år. Flere tusen følgere. Men han skatter jo av donasjonene sine. 

Gifts kan anses som skattbarinntekt, men det spørs om det er en form for hobby eller næringsvirksomhet. 

Vi vet jo det, det står for tilrettelagt transport. Kjenner flere som har TT-kort, men ingen av dem tigger.

Anonymkode: 1b2e8...7a0

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg skjønner ikke hva folk får ut av å gi disse penger egentlig

Anonymkode: e26a6...0a0

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg har ikke twitch, men vet det tigges der også. Om de har dette som en hobby er det opp til en viss grense før de må skatte. Mener grensen er på 50.000 kroner på ett år.

Om de har enkeltmannsforetak så skal det vel skattes, men jeg vet at de fleste får penger rett på konto og lever livets glade dager uten skatt.

Skrevet

Jeg fikk TT-kort med 4000 kr på. Hvordan får jeg tigget til meg mere?

Anonymkode: 0f68a...e70

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

TT? Tilrettelagt transport, du mener? Er det forkortelsen TT står for. 

Enkelte klarer ikke å forstå at TT kan stå for andre ting. Man ser an konteksten, så forstår man slikt vettu.

Skrevet

Jeg skjønner ikke hva folk får ut av å gi disse penger egentlig

Anonymkode: e26a6...0a0

Jeg er så enig med deg. Attpåtil så er den en av disse som klager på at folk ikke vippser nok så vedkommende får kjøpt seg den hen ønsker seg. Egne penger vedkommende får fra NAV settes på sparekonto og der nærmer det seg en mill, noe vedkommende selv har sagt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Enkelte klarer ikke å forstå at TT kan stå for andre ting. Man ser an konteksten, så forstår man slikt vettu.

Er på Tiktok selv, samme med de fleste jeg kjenner, men aldri hørt noen kalle det TT. Hva er poenget med å forkorte et ord på to stavelse til... to stavelser?

Anonymkode: 1b2e8...7a0

• Liker 4
Skrevet

Jeg fikk TT-kort med 4000 kr på. Hvordan får jeg tigget til meg mere?

Anonymkode: 0f68a...e70

Er ikke snakk om TT kort, men Tik Tok

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er ikke snakk om TT kort, men Tik Tok

Du brekker ikke fingeren av å skrive TikTok, serru.

Men du får logge deg ut derfra om dette er en sånn plage for deg.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...