AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #1 Skrevet 11. desember 2024 Kan man ringe/ møte opp til en arbeidsgiver å høre om det er noe stilling ledig, selv om det ikke er utlyst noe? Eller blir det litt dumt? Anonymkode: 17750...404
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #2 Skrevet 11. desember 2024 Jeg vet om noen som har sendt åpne søknader ned suksess, selv om det ikke har vært stillinger utlyst. Sjefen min på min forrige arbeidsplass anbefalte meg å ta kontakt og ringe litt rundt, det var noe h*n satt pris på, og det viste litt initiativ. Jeg gjorde det aldri, men søkte på stillingsannonser som lå ute. Anonymkode: 202f1...dd1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #3 Skrevet 11. desember 2024 Er det snakk om heltidsjobb? Da søker man stort sett ved å søke på utlyst stilling. Det kan muligens fungere dersom det er snakk om å søke på deltidsstilling i klesbutikk, cafè, osv. Anonymkode: ff933...7be
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #4 Skrevet 11. desember 2024 Det er ikke særlig populært å bare møte opp, folk har mye å gjøre og setter ikke pris på det. Men du bør sende åpne søknader, mange orker ikke bryet eller kostnadene ved å lyse ut en stilling om de har en liten bunke med aktuelle kandidater fra før. Anonymkode: a4a23...e33 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #5 Skrevet 11. desember 2024 Det kommer helt an på hvilken type jobb du søker, og hvilke firmaer. De fleste firma lyser ut stilling dersom de har noe ledig. For mindre deltidsstillinger og tilkalling kan det være behov uten at det er utlyst da. I mange større firma går all rekruttering via HR eller rekrutteringsfirma. Du kan selvsagt ha flaks, men det er større sannsynlighet for at du bare kaster bort din egen og andres tid. Anonymkode: 980d3...aab 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå