Ekko Skrevet 2. mars 2006 #1 Del Skrevet 2. mars 2006 Jeg jobber som vikar og har absolutt ikke kjemi med min leder. Dette bekymrer meg litt, siden jeg har jobbet her ganske lenge og det ville være naturlig å bruke denne bedriften som referanse. Hva med å bruke kollegaer som referanse? Er det vanlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 2. mars 2006 #2 Del Skrevet 2. mars 2006 Jeg fikk tips om det!! at jeg kunne bruke sjefen som sjefs-referanse og kollegaen min som kollega-referanse.. vet ikke hvor vanlig det er, men det er visst mulig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dalwhinnie Skrevet 2. mars 2006 #3 Del Skrevet 2. mars 2006 Jeg har gjort det. Selv om jeg vet at sjefen ikke vil gjort annet enn å skryte av meg, så var hun likevel en fraværende sjef, og jeg synes at en kollega kan si mer om hvordan jeg faktisk jobber. Dermed har jeg kun denne kollegaen som referanse fra denne jobben. På forespørsel kan jeg selvsagt også oppgi sjefen, men jeg forklarer også hvorfor jeg har valgt kollegaen, og de fleste synes det er helt greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lealaus Skrevet 2. mars 2006 #4 Del Skrevet 2. mars 2006 Jeg vurderer å gjøre dette, samme hva dem sier i fremtiden. Jeg aner ikke hva min referanse sa om meg til en jobb hvor intervjuerne nærmest sa at jobben er min, de skulle bare snakke med en referanse. Jeg fikk ikke jobben. Jeg har jobbet i min nåværende jobb i 1 1/2 år (deltid) er lei pga. ny sjef som ikke takler kjøret, og kan ikke komme på noe mer negativt jeg har gjort enn to ganger jeg ikke dukket opp: 1) de satte meg opp mens de visste jeg var på juleferie (dvs, den 27. desember), og av en eller annen grunn -kun- denne dagen fom. den 14. desember tom. den 6. januar.. 2) En gang jeg hadde ringt og spurt skiftleder etter vaktlisten på mandag, og skiftleder fortalte jeg jobbet på lørdag og that's it. Ergo stolte jeg på det. Når de da ringte og lurte på kvelden på onsdag hvor det ble av meg, ble jeg lei - men de skjønte at jeg ikke visste av det. Så jeg har litt lyst til å spørre ham hva han egentlig sa.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
abelille Skrevet 2. mars 2006 #5 Del Skrevet 2. mars 2006 Det er helt normalt å bruke kolleger som referanse. Jeg har aldri opplevd å måtte forklare til fremtidig arbeidsgiver hvorfor jeg har valgt disse referansene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå